تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۴ میلیون تن ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات مشتقات نفتی اعلام شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران برنامه شهرداری تهران برای استفاده از دوچرخه‌ جزئیات اجرای بخش‌نامه کاهش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد افزایش خطر سکته مغزی با عصبانیت آمادگی ۵ سرمایه‌گذار برای تولید بنزین از متانول اعمال موانع و محدودیت‌های تولید فولاد ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح احکام مالیاتی جزئیات تصویب لایحه کاهش ساعت کار ادارات دهان اولین عضو نشان‌دهنده ابتلا به آلزایمر ضرورت برگزاری جلسه هم‌اندیشی درخصوص قرارداد چین انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری تهران ضرورت ارتباط مستقیم نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تهران جزئیات مرمت آرامگاه کوروش شکایت مجدد باشگاه استقلال از ۲ پرسپولیسی اعلام شرایط برگزاری امتحانات نهایی ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با فولاد خوزستان ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی بعد از مصرف توت فرنگی افزایش تدریجی ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در پایتخت قرارداد شهرداری با چین از بهترین قراردادهای تاریخ کشور آخرین قیمت آپارتمان‌های ۴۰ متری در مناطق مختلف پایتخت جزئیات برداشت ماهانه مالیات از حقوق کارمندان انتظار بی‌جواب تولیدکنندگان از وزیر صمت افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان افزایش صادرات معدن و صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار بررسی مجدد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ توصیه‌های برای کاهش علایم حساسیت فصلی افتتاح ۴ بازار جدید تره‌بار در تهران ضرورت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل و نقل همگانی پایتخت تاکید شهردار تهران بر لزوم اتصال پایانه جدید شرق به شبکه مترو برگزاری نمایشگاه گل محلات به زودی اعلام مبلغ پاداش استقلالی‌ها تا قهرمانی

5

تولید ۵۶.۵ میلیون تن فولاد در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲

  • کد خبر : 131591
  • 04 آبان 1402 - 11:45
تولید ۵۶.۵ میلیون تن فولاد در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ از مجموع ۵۶.۵ میلیون تن تولید فولاد کشور در انواع مقاطع و شمش فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، حدود ۵۰ میلیون تن صرف مصارف داخلی و بقیه صادر شده است. بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز شمش […]

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ از مجموع ۵۶.۵ میلیون تن تولید فولاد کشور در انواع مقاطع و شمش فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، حدود ۵۰ میلیون تن صرف مصارف داخلی و بقیه صادر شده است.

بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز شمش فولاد (فولاد میانی) در این مدت در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۰.۳ تا ۲.۷۸ درصدی داشته است؛ اما مصرف شمش فولاد ۵.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

همچنین در شش ماهه امسال شش میلیون و ۳۵۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که پنج میلیون و ۹۳ هزار تن آن در داخل مصرف شده است.

در این مدت، تولید محصولات فولادی ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن ثبت شده که حدود ۱.۵ میلیون تن آن صادر و ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن آن در داخل مصرف شده است. مصرف این مقاطع در مقایسه با سال گذشته که ۹ میلیون و ۷۶۳ هزار تن بوده، ۴.۹ درصد بیشتر شده است.

مصرف آهن اسفنجی در شش ماهه ابتدایی امسال ۲.۷۸ درصد رشد کرده و از ۱۷ میلیون و ۴۹۶ هزار تن به ۱۷ میلیون و ۹۸۳ هزار تن رسیده است. در شش ماهه ۱۴۰۲ حدود ۱۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که از این میزان، ۸۷۴ هزار تن صادر شده است.

بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در این مدت ۱۵ میلیون و ۴۲۲ هزار تن شمش فولادی تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین از این میزان شمش فولاد تولیدی، ۱۱ میلیون و ۷۳۳ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن صادر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=131591
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.