تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

مارون؛ شرکتی پیشتاز در صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 129941
  • 10 مهر 1402 - 18:45
مارون؛ شرکتی پیشتاز در صنعت پتروشیمی
روز گذشته، همایش مشتریان برتر پتروشیمی مارون در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

به گزارش افق تهران، در حاشیه این همایش فرصتی دست داد تا با سیدمحمدرضا نجفی، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی مارون به گفت‌وگو بنشینیم. گفت‌وشنیدی که در ادامه می‌خوانید:

اگر ممکن است مختصری درباره فعالیت‌های شرکت مارون بفرمایید؟

پتروشیمی مارون در حال حاضر به عنوان یک پتروشیمی پیشتاز در اغلب زمینه‌های مرتبط فعالیت دارد. در حال حاضر این شرکت پروژه‌های بزرگی در دست اقدام دارد و می‌توانم بگویم آینده شرکت، بسیار متفاوت خواهد بود. در رابطه با محصولات متنوعی که در زمینه پلیمر و مواد شیمیایی دارد و با ایجاد پروژه‌هایی که در دست اقدام دارد، می‌تواند سهم بزرگی در بازارهای صادراتی و تأمین مواد پتروشیمی برای مصرف‌کننده‌های داخلی داشته باشد.

در همایشی که به مناسبت تقدیر از مشتریان برتر برگزار شد، چه هدفی را دنبال کردید و چقدر توانستید به مشتریان خود نزدیک شده و مشکلات و مسائل را بررسی کرده و حل نمایید؟
همان‌طور که می‌دانید رضایت مشتریان و ارتباط با مشتری یکی از استوانه‌های هر کسب‌وکار است و مسئله‌ای مهم برای هر شرکتی است. پتروشیمی مارون هم خوشبختانه مشتریان داخلی قابل‌ملاحظه‌ای دارد و این همایش در راستای جلب رضایت آن‌ها برگزار شد. مواردی که می‌توان گفت در فرآیند تولید، کیفیت و بسته‌بندی مورد توجه مشتریان بوده است، از نزدیک در یک نشست کاملا صمیمانه و به صورت مستقیم با مشتریان بررسی شد. این مسئله به دستور و هدایت مستقیم مدیریت محترم عامل و هئیت مدیره محترم انجام شد و برای اولین‌بار در پتروشیمی مارون اتفاق افتاده است.

در واقع برنامه‌ای که داریم این است که در سال دو بار این همایش برگزار شود. یک بار در تهران برای مدیران بازرگانی و غیرفنی و یک بار هم برای مدیران فنی که بتوانند در سایت تشریف بیاورند و با کادر فنی ما بیشتر آشنا شوند. سعی می‌کنیم که برون‌داد این همایش به رضایت‌مندی بیشتر مشتریان منجر شود. در رابطه با مشکلاتی که وجود دارد، ما به‌طور مستقیم تمام مدیران و رؤسای مرتبط را در این همایش دعوت کردیم تا به‌ شکل مستقیم با مشتری مذاکره و صحبت کنند. انشالله ما اقدامات اصلاحی را با توجه به نظرات مشتریان اعمال خواهیم کرد و امیدواریم که این همایشها به افزایش مشتریان مارون و بالا بردن سطح رضایت آنان یاری رساند.

شما برای افزایش سطح رضایت مشتریان، چه اقداماتی در دست دارید؟

مشتریان انتظاراتی منطقی دارند. بخشی از آن در حوزه پتروشیمی مارون قابل انجام است، بخشی هم مربوط به فروش داخلی توسط نهادهای حاکمیتی است که خصوصا در بورس مدیریت می‌شود. بخشی از این به لحاظ قیمت و نحوه فروش و توزیع آن با پتروشیمی مارون است. درباره آن‌چه ما می‌توانیم در رابطه با رضایت مشتری انجام بدهیم، پارامترهای زیادی وجود دارد، مثل تحویل به موقع. می‌توانیم راهکارها‌یمان را با توجه به زیرساخت آی تی که داریم، ارتقا دهیم. هم‌چنین بالا بردن کیفیت محصول و بالا بردن کیفیت بسته‌بندی از جمله اقداماتی است که می‌توانیم در راستای افزایش رضایت مشتری انجام دهیم. امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌ها و مذاکره و گفت‌وگو با مشتریان و با توجه به نیاز بازار و نیاز مشتری، گریتهای جدیدتری را که ارزش افزوده بالاتری برای مشتریان دارد، استنتاج کنیم و بهره بگیریم.

به لحاظ رتبه‌بندی می‌توان گفت محصولات شما در ایران درجه یک است. آیا شما برنامه‌ای برای افزایش کیفیت محصولات خود دارید؟

محصولات تولیدی در پتروشیمی مارون مطابق با آخرین تکنولوژی‌های روز در این صنعت است و با توجه به پتانسیل فنی و تخصصی که در پتروشیمی مارون وجود دارد، همواره کیفیت مواد ما در سطح کیفیت جهانی است.

در شرایطی که بازار محصولات پتروشیمی بازاری به شدت رقابتی است و شرکت‌های بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند، حضور ما در بازارهای صادراتی شرق و غرب اروپا، نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات پتروشیمی مارون است. البته اذعان داریم که ارتقای کیفیت پایان ندارد و می‌توانیم با خلق گریت‌های جدید و ایجاد فیچرزهای جدید برای محصولات، ارتقای روند کیفی را همچنان ادامه دهیم.

شما مستقیم صادرات دارید یا مشتریان شما صادرات می‌کنند؟

صادرات توسط تریدرها Trader و دیستری بیوترها Distributer انجام می‌شود. به قول معروف ما صادرکننده هستیم یعنی فعالیت‌های صادراتی انجام می‌دهیم. خودمان بازاریابی هم می‌کنیم، ولی به هرحال به خاطر تحریم‌هایی که وجود دارد، تقریبا همه پتروشیمی‌ها با توجه به توانی که در ایران وجود دارد و تریدرهای خوبی که هستند، به این شکل به صادرات محصولات می‌پردازند. هرچند محصول را ما خودمان در بنادر مقصد تحویل می‌دهیم، ولی به هر حال همیشه یک واسطه وجود دارد که این کار را انجام می‌دهد. با این‌همه از این جهت محدودیتی ایجاد نمی‌شود و هر مشتری در هر کجای دنیا می‌تواند خریدار محصولات مارون باشد.

در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید؟

برای همه آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم بتوانیم هم در بازار داخلی و هم در عرصه‌های صادراتی، رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=129941
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.