تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

5

ضعف تکنولوژی تمرین و ناکامی تیم امید

  • کد خبر : 128681
  • 23 شهریور 1402 - 16:46
ضعف تکنولوژی تمرین و ناکامی تیم امید
کارشناس ورزش فوتبال از حذف تیم فوتبال امید برای ورود به المپیک پس از 52 سال خبر داد و مکانیزم تمرینات تیم ملی امید را غیرمتناسب با بازه سنی بازیکنان داست.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره حذف تیم ملی امید از مسابقات انتخابی المپیک اظهارداشت: مسئله تیم ملی امید چند بعدی و پیچیده است و با یکی، دو تحلیل قابل بررسی نیست و ۵۲ سال است که تیم ملی امید ما نتوانسته به المپیک برود. اینجا مسئله بغرنج و چند وجهه‌ای وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق این مسئله را بررسی کنیم چند جنبه دارد.

وی گفت:ما حدود ۲۰ مربی یا بیشتر در این سال‌ها برای تیم ملی امید استفاده کرده و از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشورمان، مربیان خارجی، مربیان نسل جدید و از مربیانی که شانس این را داشتند با تیم ملی امید موفق شوند استفاده کردیم، اما همیشه تیم ملی امید حذف شده است. به هر حال با قدرت و قاطعیت می‌توانیم بگوییم مشکل از مربی  ایرانی و خارجی نیست.

کارشناس فوتبال یادآوری کرد: به نظرم باید صورت مسئله را باید در جای دیگری پیدا کنیم. من فکر می‌کنم سن بازیکن و آموزشی که به او می‌دهیم در رقابت با یکدیگر قرار دارند یعنی سن، آموزش را تعقیب می‌کند. اگر آموزش، تکنولوژی پیشرفته نداشته باشد سن از آموزش رد می‌شود یعنی شما تمرینات را برای ۱۳ ساله‌ها می‌دهید، اما بازیکن شما ۱۷ سالش است. در نتیجه ما زمانی که تیم ملی امید را به خارج از کشور می‌بریم یعنی فوتبال ۱۳، ۱۴ ساله‌ها را بلد است و یا برعکسش رخ می‌دهد.

چراغپور در مورد شرایط حاکم بر فوتبال توضیح داد: بلوغ فوتبال ما دیر اتفاق می‌افتد چرا وقتی  بازیکن ۲۳، ۲۴ سالش می‌شود به اروپا می‌رود و آقای گل می‌شود، اما وقتی ۲۶ سالش می‌شود  و در تیم ملی امید بازی می‌کند حذف می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که سن بلوغ فوتبال ما دیر به دست می‌آید. چرا بازیکنی مثل ژاوی در سن ۱۷ سالگی برای تیم ملی اسپانیا  بازی می‌کند، اما ما امیدهایمان فوتبال تیمی‌شان را نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که فوتبال ۱۴ ساله بازی می‌کنند. پس تکنولوژی تمرین و دانش در گردش تمرینات ما متناسب با سن رشد بازیکنان نیست و این را باید با تربیت مربی درست کنیم و  سرعت آموزش مربیان خود را بالا ببریم.

وی با اظاره به اینکه ما ۴۸ سال است با تیم ملی امید به المپیک نرفتیم، بیان کرد: ما با عنوان و اقسام مربیان به المپیک نرفتیم و این یک مورد است. بازیکنانی که فکر می‌کنیم فوتبالشان به بلوغ رسیده دور هم جمع می‌کنیم و تیم امید درست می‌کنیم و آن‌ها گروهی هستند که اسمشان امید است، اما تیم نیستند. برای تیم شدن یکسری تعاریف وجود دارد که یک تیم شاکله تیمی پیدا کند. آن بازیکنانی که دور هم جمع می‌کنیم یکی یکی‌شان خوب بازی می‌کنند، اما جمعشان می‌کنیم و یک خواسته‌ای داریم نمی‌توانند انجام بدهند. بازی فردی تیم ملی امید ما خوب است، اما کار تیمی ما خوب نیست.

کارشناس فوتبال اذعان کرد: بازیکنان تیم ملی امید با وجود اینکه برابر تیم ملی ازبکستان باختند، اما در باشگاه‌هایشان بهترین بازیکنان هستند. بازی‌های تدارکاتی هم کفایت نمی‌کند و همه چیز دور هم جمع می‌شوند و اکنون در مسابقات مقدماتی المپیک به ۱۶ تیم راه پیدا نکردیم در صورتی که قبلا به جمع ۴ تیم راه پیدا می‌کردیم و همین طور به عقب می‌رویم.

چراغپور در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: نسل جوانمان باید زبان تخصصی فوتبال را بلد باشد لااقل  فوق لیسانس و دکترا داشته باشند را جذب کنیم و شاکله مدرسان را در فدراسیون فوتبال تغییر بدهیم و همه آن‌ها را عوض کنیم و آزمون سراسری از آن‌ها بگیریم و مصاحبه بگذاریم و یک انقلاب در آموزش به وجود آوریم.

این کارشناس فوتبال ملی در پایان توضیح داد: ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها بنیان آموزش خود را تغییر دادند و خودشان هم بالای سر تیمشان هستند. تیم ملی ژاپن توانست تیم ملی آلمان و ترکیه را شکست بدهد و  این حادثه نیست. ما اگر بخواهیم این کار را کنیم دیگر اتفاق افتاده به وسیله فرد درست نمی‌شود و اینکه یک نفر بگردیم که ببینیم چه کسی هست دیگر نیست و باید فدراسیون فوتبال مکانیزمی درست کند، کاری که همه کردند و انقلاب در تمرینات، نگرش و بینش ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=128681
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.