تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

ترخیص بیش از ۲۷۰۰ کانتینر از بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 128336
  • 19 شهریور 1402 - 19:03
ترخیص بیش از ۲۷۰۰ کانتینر از بندر شهید رجایی
رییس سازمان ملی استاندارد از ترخیص محموله‌های بخش خصوصی و دولتی شامل ۶۸۲ کانتینر گوشت و ۲ هزار و ۱۷۰ کانتینر چای ترانزیتی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران عصر امروز درخصوص نشست ۴ ساعته در زمینه حل مشکلات کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی اظهارداشت:  ۲۷ بنگاه بزرگ و معتبر در بندرشهید رجایی افزون‌ بر ۱۵ هزار کانتینر موجودی داشتند که در راستای جلوگیری از ماندگاری و رسوب کالا، کار ترخیص آن‌ها به استاندار هرمزگان واگذار شد.

وی همچنین از واگذاری اختیارات ضمانت ۱۰ درصد ارزی در موضوع کالاهای اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان خبر داد و عنوان داشت: تعداد زیادی از کانتینرها به خارج از بندر شهید رجایی هدایت شد و تعدادی نیز به جانمایی در سایر نقاط کشور پیش‌بینی شد و مابقی اموال تملیکی نیز در بازه زمانی تا پایان موعد مقرر خارج می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از حدود ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر که مربوط به سال‌های قدیم بوده است، گفت: حدود ۲۰۰ کانتینر از امروز (هجدم شهریورماه) در حال خروج از بندر شهید رجایی است.

اسلام پناه افزود: تعدادی از این کانتینرها و محموله‌های رسوبی که به امروز و چندماه و چندسال اخیر (دولت حاضر) برنمی‌گردد، بلکه برخی از آن‌ها مربوط به سالیان قدیم که برای آن‌ها تصمیم‌گیری نشده بود و تعداد آنها هفت هزار و ۴۰۵ کانتینر  است.

۹۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی است
وی، ۹۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی را آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی عنوان کرد و ادامه داد: مدت ماندگاری کانتینر در این بندر از ۳۰ روز، امسال به ۳۵ روز افزایش یافته است.

۲۲۳ خودروی ماشین‌آلات سنگین متروکه در نخستین مزایده فروخته می‌شود
معاون رئیس جمهور بیان کرد: هیچ موضوعی در خصوص استاندارد در استان هرمزگان در خصوص خودروهای سواری و تجاری، سنگین و ماشین‌آلات وجود ندارد، به عنوان مثال در بندر شهید رجایی ۲۲۳ خودروی ماشین‌آلات سنگین که متروکه شده بنا شد در نخستین مزایده فروخته شود.

وی یادآورشد: در دیگر بنادر هرمزگان همچون بندر شهید باهنر تعدادی خودروی سواری که شرایط ارزش‌گذاری آن اختلافاتی با گمرک داشت؛ بنا شد ظرف ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان ملی استاندارد در بخش دیگری توضیح داد: نمایندگان نهادهای مجوز دهنده با هماهنگی استاندار در بنادر هرمزگان مقیم خواهند شد که این مقیم بودن آن‌ها باعث سرعت کار خواهد شد.

اسلام پناه با اشاره به وجود ۹۰ هزار کانتینر خالی در بندر شهید رجایی، نیز تصریح کرد: در مجموع ۱۰۰ هزار کانیتنر فعال و درحال گردش وجود دارد.

وضعیت بندر شهید رجایی بغرنج نیست
وی همچنین درباره ابراز نگرانی مسؤولان بندری درباره مشکلات کمبود فضا در بندر شهید رجایی و پر شدن ۷۰ درصد ظرفیت آن نیز خاطرنشان کرد: موجودی کانتینر فعال در این بندر ۱۱۴ هزار کانیتنر است که در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که ۱۰ درصد علت این اتفاقات ناشی از تورم و بقیه آن مربوط به مسائل اسنادی و ارزی است و بنابراین اتفاقات امروز در این بندر اتفاقات بغرنج و پیچیده‌ و جای نگرانی نیست.

معاون رئیس جمهور یادآوری کرد: کار تخصیص محموله‌های بخش خصوصی و دولتی شامل ۶۸۲ تی.ای.یو گوشت، ۲ هزار و ۱۷۰ تی.ای.یو چای ترانزیتی، ۱۳۰ تی.ای.یو لاستیک اظهار نشده، که تازه‌ وارد بنادر شده نیز به زودی آغاز و این کالاها ترخیص خواهد شد.

ماجرای خودروها در بنادر
اسلام پناه در مورد ترخیص خودروها مانده در بندر شهید رجایی اضافه کرد: از یکهزار خودرو نزدیک به ۳۰۰ خودرو اظهار شده، ترخیص شده، تعدادی نیز که دچار اختلافات ارزی با گمرک است، در یک بازه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد، ۴۳ دستگاه اتوبوس مستقر در گمرک شهید باهنر نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=128336
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.