تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

2

معدن مهدی آباد یزد دومین معدن بزرگ سرب و روی در دنیا

  • کد خبر : 128108
  • 17 شهریور 1402 - 15:04
معدن مهدی آباد یزد دومین معدن بزرگ سرب و روی در دنیا
استاندار یزد از اقدامات انجام شده برای بهره برداری از بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا خبر داد و هزینه بهره‌برداری این معدن را 300 هزار یورو دانست.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ مهران فاطمی استاندار یزد درخصوص بازدید از مجتمع سرب و روی مهدی آباد که به منظور بررسی مسائل مربوط به بهره‌برداری از این معدن انجام شد، با اشاره به اکتشاف مجموعه معدن سرب و روی مهدی آباد در سال ۱۳۲۹، اظهارداشت: علی رغم گذشت بیش از ۷۰ سال از اکتشاف این معدن، عملیات بهره‌برداری آن تا امروز انجام نشده بود.

وی استفاده از ظرفیت‌های معدنی به جای نفت را از سیاست‌های کلی نظام و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دانست و گفت: این مجموعه باعث رونق اقتصادی و آبادی شهرستان مهریز و منطقه بهادران و مهدی آباد خواهد شد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در حال حاضر پیت معدن سرب و روی مهدی آباد باز شده و معدن‌کاران در عمق ۹۰ متری به کف ماده معدنی رسیده‌اند، افزود: خط کنسانتره معدن نیز اجرا شده و کارخانجات آن به زودی افتتاح خواهد شد.

فاطمی به اجرای کم هزینه‌تر و پرسرعت‌تر طرح‌های معدنی به واسطه ورود بخش خصوصی به این حوزه اشاره و عنوان کرد: این مجموعه که پیش‌بینی ۱.۲ میلیارد یورویی برای آن می‌شد، با ۳۰۰ میلیون یورو به نتیجه رسیده و در صورت اجرای کل زنجیره، قابلیت تولید سه درصد روی دنیا را خواهد داشت.

وی ادامه داد: مجموعه سرب و روی مهدی آباد یزد، بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا و دومین معدن بزرگ دنیا است که برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

استاندار از انتقال پساب به عنوان یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مجموعه معدنی نام برد و یادآورشد: بزرگترین خط انتقال پساب کشور به طول ۱۰۰ کیلومتر با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب، در مجموعه معدن سرب و روی مهدی آباد اجرا شده است.

فاطمی توضیح داد: با توجه به اختلاف ارتفاع ۶۵۰ متری این معدن با تصفیه خانه یزد، آب با فشار ۳۲ بار منتقل و مجدداً در مجموعه کارخانه کنستانتره باز چرخانی می‌شود و دوباره به حالت اول باز می‌گردد.

وی مجموعه سرب و روی مهدی آباد را تبلور عینی از شعار «می‌شود و می‌توانیم» و نماد اعتقاد به بخش خصوصی سالم و توانمند دانست و عنوان کرد: در سال‌های گذشته اعتبار موردنیاز برای افتتاح این مجموعه‌ ۱.۲ میلیارد یورو برآورد شده بود اما به همت یک بخش خصوصی با انگیزه و جهادی این پروژه عظیم با ۳۰۰ میلیون یورو اجرا شد.

استاندار یزد با تاکید بر تلاش جدی استان جهت رفع موانع برای تحقق زنجیره ارزش سرب و روی در این مجموعه، تصریح کرد: با توجه به عیار ۴ درصدی سرب و روی این معدن، رسیدن به کنسانتره ۵۳ درصد موفقیت بسیار ارزشمندی خواهد بود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه تبلور عینی از تحقق شعار «از سنگ تا قطعه» و تکمیل زنجیره ارزش سرب و روی شود و ارزش افزوده آن در همین استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های بهره‌بردار بخش خصوصی معدن سرب و روی مهدی آباد، تشریح کرد: این معدنکار و مجموعه، جزو بهترین شرکت های معدنی کشور از نظر عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، محسوب می‌شوند.

استاندار یزد در پایان تصریح کرد: امیدواریم افتتاح معدن سرب و روی مهدی آباد، ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی، نقش مهمی در توسعه منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=128108
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.