تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

فولاد هرمزگان، سردمدار «رشد تولید» در صنعت فولاد کشور

  • کد خبر : 127906
  • 14 شهریور 1402 - 16:17
فولاد هرمزگان، سردمدار «رشد تولید» در صنعت فولاد کشور
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان از ابتدای امسال همراه با شعار سال رشد تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و با ثبت رشد 7.5 درصدی در تولید تختال و 23 درصدی در تولید آهن اسفنجی، سردمدار رشد تولید در صنعت فولاد کشور بوده است.

به گزارش افق تهران، عطاالله معروفخانی با بیان اینکه تولید حلال همه مشکلات اقتصادی کشور است، عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان طی دو سال اخیر همواره عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و نسبت به رشد تولید در همه زمینه‌ها برنامه‌ریزی کرده است. چرا که رشد تولید باعث ایجاد رونق اقتصادی در کشور و ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد. به ویژه آنکه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت پایه و مادر مطرح بوده و رونق بسیاری از صنایع به آن وابسته است. بنابراین زمانی که در صنعت فولاد شاهد رشد تولید باشیم، سایر صنایع پایین‌دستی نیز از این رشد تولید منتفع خواهند شد.

وی با اشاره به رشد تولید در فولاد هرمزگان طی پنج ماه نخست امسال، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف فولاد هرمزگان در سال جاری، رشد تولید به همراه افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای است. خوشبختانه تا پایان مرداد ماه، در حوزه تولید شاهد رشد در شرکت فولاد هرمزگان بودیم. به طوری که طی این مدت علی‌رغم همه محدودیت‌های تامین برق که بسیار شدیدتر از سال گذشته اعمال شدند، ۵۵۰ هزار تن تختال تولید کردیم. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۱۱ هزار تن بود، رشد ۷٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، در واحد احیا مستقیم نیز شاهد جهش تولید بودیم. به طوری که در پنج ماه نخست امسال حدود ۷۳۹ هزار تن آهن اسفنجی در این واحد تولید شد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد بیش از ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص تاثیر محدودیت‌های تامین برق بر تولید، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تامین برق برای فولاد هرمزگان از نیمه نخست خرداد ماه اعمال شد و تا حال حاضر نیز ادامه یافته است. وی اظهار امیدواری کرد با رفع محدودیت‌های انرژی بتوانیم با عبور از ظرفیت اسمی، سهمی در رشد تولید داشته باشیم و گامی برای رونق اقتصادی کشور برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127906
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.