تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

رکود مسکن و بازار کساد کارگاه‌های ساختمانی

  • کد خبر : 127345
  • 11 شهریور 1402 - 10:14
رکود مسکن و بازار کساد کارگاه‌های ساختمانی
رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم کرج از رکود تولید در کارگاه های کوچک ساختمانی همراه با رکود خرید و فروش مسکن خبر داد و کاهش خرید مصالح ساختمانی را موجب رکود کارگاه‌های تولیدی دانست.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ داوود مالمیر رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم کرج درخصوص کارگاه های کوچک ساختمانی اظهار داشت:  رکود فعلی بازار مسکن و ارتباط تنگاتنگ آن با  ساختمان سازی،  مشاغل مرتبط با آن را بسیار تحت تأثیر خود قرار داده است. از این رو  واحدهای تولید و فروش مصنوعات آلومینیوم و درب و پنجره هم متأثر از این رکود،  بازار خوبی ندارند و مجبور هستند  به صورت رقابتی برای حفظ بقای حرفه خود اقدام به  عرضه تولیدات و خدمات خود با قیمتی پایین تر از بهای تمام شده کنند.

وی افزود: این واحدهای صنفی با این رویه فروش و تولید در حالی که حمایتی دریافت نمی‌کنند تا پایان سال کاری از نظر اقتصادی، حفظ سرمایه و سود دچار مشکل می‌شوند. در این شرایط متاسفانه اینکه فقط بتوانند کسب و کار خود را بچرخانند برایشان کفایت می‌کند. این در حالی است  افرادی  که علاقه‌مند به ورود این کسب و کارهستند، متأثر از این رکود در شروع و یا میانه کار با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم کرج ابراز کرد: حداقل سرمایه برای ورود به این صنوف حداقل حدود یک میلیارد تومان است   افراد متقاضی این صنوف قاعدتا ‌ با یک برنامه ریزی، محاسبه مالی و بازدهی سرمایه به این مشاغل وارد می‌شوند و اقدام به خرید دستگاه‌های مورد نیاز، به کارگیری نیرو و اجاره فضای کار می‌کنند، در حالی که شرایط متلاطم اقتصادی  از رکود تا تورم بر کار و رشد آنها تاثیر گذاشته در میانه راه  اگر  با رکود مواجه ‌شوند، چون خرید و بازار کار برای همه به یک اندازه  وجود ندارد به مشکل خورده و به تعطیلی کشیده می‌شوند.

مالمیر ادامه داد: اگرچه در تورم به نسبت رکود برای صنوف ادامه کسب و کار شرایط قابل تحمل تری وجود دارد،  اما بی ثباتی بازار و  با تغییر قیمت مواد اولیه، آسیب‌های جدی را به  صنوف نوپا و حتی با سابقه مرتبط با ساختمان سازی و بازار آن وارد می‌کند. نوسان قیمت مواد اولیه باعث شده واحدهای صنفی مجبور باشند هر بار چیزی بیشتر از محاسبات قبلی، برای تهیه مواد مورد نیاز خود هزینه کنند. از طرفی نوسان قیمت‌ها مشکلاتی را در روابط بین شغلی و عقد قراردادهای بین آنها و مشتریان به وجود می‌آورد. این افراد چون آینده نگری و تجربه ای برای پیش بینی تکرار افزایش قیمت‌ها در کوتاه مدت ندارند، بابت تعهدات تحویل سفارش دچار مشکل شده و مراجعه به اتحادیه برای رسیدگی به شکایات هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: امیدواریم در آینده یک روند با ثبات در اقتصاد کشور داشته باشیم که نه رکود باشد نه تورم تا صنوف بتوانند فعالیت کنند و با رونق کسب و کار آنها نیروهای کار هم از یک امنیت شغلی و بیمه‌ای برخوردار باشند. به هر حال هر آسیبی که به واحدهای صنفی تولیدی و صنفی وارد شود به تبع آن پرسنل آنها هم صدمه خواهند دید.

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم کرج افزود: حدود ۲۴ سال پیش یک تصمیم گیری شد مبنی بر اینکه فضایی را در خارج شهر برای کسب و کار مشاغل مزاحم شهری که آلودگی‌ صوتی و زیستی داشتند، اختصاص دهند. یکی از این اراضی، اراضی شیخ آباد است که تقریبا انتقال مشاغل چند اتحادیه دیگر را هم شامل می‌شد، اما بعد از گذشت سال‌ها از شروع طرح  و پیگیری‌ها  فضای در نظر گرفته شده برای انتقال همه مشاغل تولیدی و کارگاهی مشمول طرح کافی نیست. متاسفانه صنوف‌ این اتحادیه  که  به دلیل نبود فضا هنوز منتقل نشده‌اند با برخورد ارگان‌های دیگر بابت مزاحمت‌های شهری گریزناپذیری که دارند مواجهند. دوستان به اتحادیه مراجعه کرده و خواستار رسیدگی هستند. امیدواریم جلساتی که با شورای شهر و اتاق اصناف برگزار شده، زمینه‌ای فراهم شود کارگاه‌های تولیدی ما مانند آنچه که به آهن فروشان در کمال آباد و شیخ آباد اختصاص داده شده، بتوانند در فضای مناسب در خارج از محیط شهری فعالیت کنند.

مالمیر خاطرنشان کرد: متاسفانه از کارگاه‌های تولیدی نه در بحث مواد اولیه و نه تسهیلات و نه بقای کارشان هیچ حمایتی نمی‌شود. درحالی که این کارگاه‌ها به عنوان واحدهای تولیدی زودبازده علاوه بر گردش چرخ اقتصاد، با اشتغالزایی باعث رونق کسب و کار می‌شود. این کارگاه‌های زودبازده اگرچه کوچک هستند اما در مجموع و در کنار هم پتانسیل بالایی در  ایجاد اشتغال، تولید و خدمات به مردم و کشور  دارند.

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم کرج تاکید کرد: این کارگاه‌ها حداقل ۹۰ درصد نیاز استان را به مصنوعات آلومینیومی، انواع درب، پنجره و شیشه دوجداره برطرف کرده و کار و خدماتی نیست که در استان از صنوف این اتحادیه قابل تهیه نباشد. اما با وجود رکود که از تورم شرایط سخت تری برای صنوف به وجود می آورد، نیاز به حمایت و ارایه تسهیلات و کمک به تامین مواد اولیه مورد نیازشان دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127345
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.