تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توقف اقدامات دستوری توسط دولت در صنعت فولاد شارژ سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت انحلال شرکت «یادمان سازه» شهرداری تهران تغییر نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تصویب تغییر نام ۱۸ معبر در پایتخت جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ضرورت تعیین هرچه سریعتر زمان انتخابات تعطیلی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ۲ خرداد ضرورت مدیریت مصرف انرژی در تولید مجتمع‌های پتروشیمی خسارت ۷۲ میلیارد دلاری دولت‌ها به گاز کشور نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد ضرورت بروزرسانی قوانین برای کنترل مازاد فولاد کشور برگزاری امتحانات نهایی از ۵ خردادماه تاثیر ورزش بر سلول‌های ایمنی حامی عملکرد مغز اعلام زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده تاثیر پروتئین‌های بیماری آلزایمر بر رشد سلول‌های عصبی اعلام برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به مدت ۷ روز جزئیات ساعات فعالیت موزه‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور اعلام رسمی محرومیت مهدی هاشمی نسب اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران

0

ثبات در بازار سکه، طلا و ارز

  • کد خبر : 127303
  • 10 شهریور 1402 - 15:59
ثبات در بازار سکه، طلا و ارز
کارشناس بازار سکه و طلا از ثبات قیمت ها و کاهش حباب در بازار سکه و طلا خبر داد و کاهش حباب سکه را نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار دانست.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ محمد کشتی‌آرای کارشناس بازار سکه و طلا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار داشت: در حال حاضر می‌توان گفت که وارد سومین ماهی شده‌ایم که طلا، سکه و ارز نوسان بسیار کمی داشته  و بازار با ثبات بوده است؛ البته نوسانات معمول قیمت جهانی طلا را داشتیم اما تثبیت نرخ ارز و کم نوسان بودن آن، بسیار به آرامش و ثبات در بازار سکه و طلا کمک کرده است. طی این مدت نرخ ارز در محدوه ۴۹ هزار تومان نوسان داشته و قیمت اونس جهانی هم در محدوده ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ در نوسان بوده ، بنابراین یک نوسان معمول و عادی در بازارها وجود داشته است.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت بهای اونس جهانی طلا تحت تاثیر مسائل اقتصادی جهانی با ۲۹ دلار افزایش همراه بود و روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، قیمت هر اونس طلا به ۱۹۴۴ دلار رسید. فلزات گرانبهای دیگر نظیر نقره، پلاتین و پالادیوم هم در این هفته افزایش قیمت داشت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در هفته‌ای که گذشت، با توجه به ثبات نرخ ارز در داخل، افزایش ۲۹ دلاری قیمت اونس جهانی سبب شد که تغییرات مختصری در قیمت سکه و طلا داشته باشیم؛ بدین ترتیب که سکه تمام قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح جدید با ۱۵۰ هزا تومان افزایش هفتگی به ۲۸ میلیون تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر یک با ۱۰۰ هزار تومان رشد بها نسبت به ابتدای هفته به‌ ترتیب ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان (ربع سکه) در پایان هفته تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: علیرغم رشد بهای سکه در بازار این هفته، حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. کاهش حباب سکه یا به‌ نوعی عدم افزایش آن، نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است؛ بدین ترتیب جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛  بنابراین بازار در تعادل است.

وی افزود: طی یک هفته اخیر قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده) که مبنای معاملات طلاست با ۱۳۶ هزار تومان افزایش به سبب افزایش قیمت اونس جهانی طلا به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۲ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون ۳۳۲ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

کارشناس بازار سکه و طلا افزود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار طلا به دور از نوسان خاص خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127303
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.