تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

0

ثبات در بازار سکه، طلا و ارز

  • کد خبر : 127303
  • 10 شهریور 1402 - 15:59
ثبات در بازار سکه، طلا و ارز
کارشناس بازار سکه و طلا از ثبات قیمت ها و کاهش حباب در بازار سکه و طلا خبر داد و کاهش حباب سکه را نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار دانست.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ محمد کشتی‌آرای کارشناس بازار سکه و طلا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار داشت: در حال حاضر می‌توان گفت که وارد سومین ماهی شده‌ایم که طلا، سکه و ارز نوسان بسیار کمی داشته  و بازار با ثبات بوده است؛ البته نوسانات معمول قیمت جهانی طلا را داشتیم اما تثبیت نرخ ارز و کم نوسان بودن آن، بسیار به آرامش و ثبات در بازار سکه و طلا کمک کرده است. طی این مدت نرخ ارز در محدوه ۴۹ هزار تومان نوسان داشته و قیمت اونس جهانی هم در محدوده ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ در نوسان بوده ، بنابراین یک نوسان معمول و عادی در بازارها وجود داشته است.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت بهای اونس جهانی طلا تحت تاثیر مسائل اقتصادی جهانی با ۲۹ دلار افزایش همراه بود و روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، قیمت هر اونس طلا به ۱۹۴۴ دلار رسید. فلزات گرانبهای دیگر نظیر نقره، پلاتین و پالادیوم هم در این هفته افزایش قیمت داشت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در هفته‌ای که گذشت، با توجه به ثبات نرخ ارز در داخل، افزایش ۲۹ دلاری قیمت اونس جهانی سبب شد که تغییرات مختصری در قیمت سکه و طلا داشته باشیم؛ بدین ترتیب که سکه تمام قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح جدید با ۱۵۰ هزا تومان افزایش هفتگی به ۲۸ میلیون تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر یک با ۱۰۰ هزار تومان رشد بها نسبت به ابتدای هفته به‌ ترتیب ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان (ربع سکه) در پایان هفته تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: علیرغم رشد بهای سکه در بازار این هفته، حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. کاهش حباب سکه یا به‌ نوعی عدم افزایش آن، نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است؛ بدین ترتیب جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛  بنابراین بازار در تعادل است.

وی افزود: طی یک هفته اخیر قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده) که مبنای معاملات طلاست با ۱۳۶ هزار تومان افزایش به سبب افزایش قیمت اونس جهانی طلا به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۲ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون ۳۳۲ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

کارشناس بازار سکه و طلا افزود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار طلا به دور از نوسان خاص خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127303
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.