تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

3

تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین

  • کد خبر : 127210
  • 09 شهریور 1402 - 17:56
تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین
معاون وزیر نفت از تولید روزانه 115 میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد که 74 میلیون لیتر آن دارای استاندارد یورو 4 است.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ جلیل سالاری  مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص توزیع فرآورده های نفتی در کشور اظهارداشت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی روزانه ۷۴۰ میلیون لیتر نفت خام و فراورده را در کشور توزیع و جا به جا می کند. در بخش هواپیمایی روزانه ۴ تا ۵ میلیون لیتر بنزین و ۶۵ میلیون لیتر نفت گاز توزیع می شود در حالی که روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر تولید بنزین در کشور است.

وی افزود: در تمام حوزه‌های بنزین سازی و تولید کاتالیست از شرکت های دانش بنیان استفاده کرده ایم. ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات در داخل کشور تولید می شود و این دانش را به حوزه فرا سرزمینی منتقل کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان داشت: در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین تولید می شود که ۷۴ میلیون لیتر آن استاندارد یورو ۴ را دارد. در اصفهان ۱۱۶ میلیون لیتر نفت گاز دارای استاندارد یورو ۵ را تولید کردیم. تجهیزات تولیدی شرکت های دانش بنیان ما جایگزین تولیدات شرکت های آمریکایی شده است. نگاه جلوگیری از خام فروشی را هم فراروی خود قرار دادیم و زنجیره ارزش را نیز توسعه داده ایم.

سالاری تصریح کرد: مصرف سوخت ما حتی در خودروهای صفر هم کاهش نیافته و روند مصرف افزایشی است. بعد از کرونا رشد مصرف بنزین ۱۶ درصد افزایش داشته است. بهینه سازی مصرف باید اولویت اصلی ما باشد.

وی تاکید کرد: خودروهای خارجی صدی ۴ و خودروهای داخلی صدی ۱۰ مصرف بنزینشان است. امروزه در حوزه حمل و نقل ۵۸ هزار میلیارد قیمت بنزین و نفت و گاز مصرفی آنها است. ۱ میلیون خودروی سنگین روزانه ۶۳ میلیون لیتر مصرف نفت و گاز دارند. ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز روزانه قاچاق می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران توضیح داد: سال ۹۹ کلا ۲۷ میلیارد در سال، در سال ۱۴۰۰ کلا ۳۲ میلیارد، در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۳۸ میلیارد رسید و پیش بینی ما این است که در سال جاری مصرف بنزین به ۴۲ میلیارد تا پایان سال می رسد. یعنی رشد ۱۳ درصدی در مصرف بنزین داریم. یعنی ۹ بار باید مخازن خود را خالی و پر کنیم تا این نیاز را تامین کنیم.

سالاری تشریح کرد: در حوزه پالایشگاه های فراسرزمینی تیم دانش بنیان ما تجهیزات مورد نیاز آنها را تولید و تامین کردند. ۱.۶ میلیون قلم کالا را به کشورهای دیگر منتقل کردیم و محصولات ۵ تا ۶ هزار مجموعه سازنده را بررسی و از آنها استفاده کردیم.

وی در ادامه یادآور شد: میزان خرابی کارت خوان های جایگاه سوخت را از ابتدای دولت که ۳۰ درصد بوده به ۳ الی ۴ درصد رسانده ایم که با تکیه بر شرکت های دانش بنیان محقق شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در حوزه زیر ساخت گاز مایع را به سبد صادرات اضافه کردیم و صادرات دریایی گاز مایع را شروع کردیم و روزانه ۲ میلیون لیتر گاز مایع را به این وسیله صادر می کنیم. بخش عمده ای از سوخت را با ناوگان حمل و نقل می کنیم و برای اجتناب از آن این شیوه حمل و نقل برنامه گسترش خطوط انتقال گاز هزار و ۵۰۰ کیلومتری را داریم.

سالاری اظهار داشت: در ۲۰۰ جایگاه طرح کهاب را اجرا کردیم و جایگاه های جدید هم باید این طرح را اجرا کنند تا به آنها مجوز بدهیم. از شرکت های دانش بنیان هم استفاده کردیم تا بازیافت بخارات بنزین جایگاه ها را انجام دهند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند سوخت زیر یک ماه به دست مردم می رسد. ۱.۴ دهم میلیون لیتر سهمیه سوخت ۶۰ لیتری را به خودرو ها می دهیم، حدود ۳.۴ دهم میلیون لیتر ۱۵۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد است یعنی در مجموع ۴.۸ دهم میلیون لیتر در ماه معادل ۱۵۹ میلیون لیتر در روز روی کارت سوخت هوشمند مردم قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127210
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.