تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به سربازان

  • کد خبر : 127154
  • 09 شهریور 1402 - 13:11
پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به سربازان
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی از تامین بودجه برای پرداخت وام خود اشتغالی به سربازان دارای مهارت شغلی خبر داد و سقف این وام را 150 میلیون تومان دانست.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ موسی کمالی مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام‌های خود اشتغالی سربازان مهارت دیده در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته از محل بودجه تبصره ۱۶ در سطح کشور اعتباری اختصاص داده شد که با همراهی دستگاه‌های دولتی و بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۶ وام به سربازان مهارت دیده اعطا شد.

وی افزود: ثبت نام این وام‌ها از اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بیش از ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از ابتدای زمستان سال گذشته بانک‌های عامل و سهمیه‌ها مشخص و شروع به پرداخت وام کردیم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: پرداخت وام‌ها در چند مقطع تمدید شد و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مشغول پرداخت تسهیلات سال گذشته بودیم و موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد شدیم.

کمالی افزود: برای سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت وام به افرادی که سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشدند را از طریق تبصره ۱۸ داریم که امسال نیز ۲ همت برای اشتغال سربازان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:  بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداری‌ها است و می‌تواند این اعتبار را به بیش از ۲ همت برساند. امسال به افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند وام‌ها اعطا می‌شود، اما ثبت نام جدیدی تا پرداخت ۴۰ هزار پرونده قبلی نداریم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: سقف وام‌ها برای سربازان مهارت دیده در سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود که امسال نیز شورای پول و اعتبار سقف وام را همان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است، البته ممکن است این عدد تغیراتی داشته است.

کمالی تاکید کرد: چون پرونده‌های زیادی از سال گذشته باقی مانده، امسال ثبت‌نام جدیدی نداریم لذا سربازان منقضی خدمت از مراجعه به وظیفه عمومی استان‌ها و پلیس +۱۰ خودداری کنند، ولی از آنجا که سربازان منقضی خدمت تا ۵ سال می‌توانند وام دریافت کنند انشاالله در سال آینده امکان ثبت نام جدید فراهم شود.

وی همچنین افزود: سامانه سرباز ماهر قبلی به دلیل اتمام قرارداد با شرکت پشتیبان تعطیل شده، لذا امکان ثبت نام برای استفاده از مشوق‌ها وجود ندارد. اما سامانه جدید سرباز ماهر طراحی شده که انشاالله از پاییز امسال فعالیت آن شروع خواهد شد و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت مشوق‌ها در سامانه جدید سرباز ماهر ثبت نام کنند.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: همه خبرهای مربوط به مهارت آموزی سربازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127154
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.