تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توقف اقدامات دستوری توسط دولت در صنعت فولاد شارژ سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت انحلال شرکت «یادمان سازه» شهرداری تهران تغییر نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تصویب تغییر نام ۱۸ معبر در پایتخت جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ضرورت تعیین هرچه سریعتر زمان انتخابات تعطیلی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ۲ خرداد ضرورت مدیریت مصرف انرژی در تولید مجتمع‌های پتروشیمی خسارت ۷۲ میلیارد دلاری دولت‌ها به گاز کشور نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد ضرورت بروزرسانی قوانین برای کنترل مازاد فولاد کشور برگزاری امتحانات نهایی از ۵ خردادماه تاثیر ورزش بر سلول‌های ایمنی حامی عملکرد مغز اعلام زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده تاثیر پروتئین‌های بیماری آلزایمر بر رشد سلول‌های عصبی اعلام برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به مدت ۷ روز جزئیات ساعات فعالیت موزه‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور اعلام رسمی محرومیت مهدی هاشمی نسب اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران

2

«سامانه مدیریت کانال اختصاصی بانک صادرات ایران» رونمایی شد

  • کد خبر : 126823
  • 06 شهریور 1402 - 12:43
«سامانه مدیریت کانال اختصاصی بانک صادرات ایران» رونمایی شد
​سومین کلان پروژه بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران با عنوان «سامانه مدیریت کانال اختصاصی بانک صادرات ایران»، رونمایی شد.

به گزارش افق تهزان، با رونمایی از «سامانه مدیریت کانال اختصاصی بانک صادرات ایران» با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل این بانک، مرحله دیگری از ارتقای زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و به‌روزرسانی سامانه‌های بانکداری غیرحضوری با موفقیت کلید خورد.

سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم رونمایی از این سامانه با قدردانی از زحمات کارکنان حوزه فناوری اطلاعات این بانک، گفت: تیم کارشناسی در بخش‌های فناوری اطلاعات، هلدینگ فناوری و نوآوری صاد و معاونت طرح و برنامه با تلاش فراوان زحمات زیادی می‌کشند و در مسیر حرکت بانک به سوی بانکداری دیجیتال، خدمات زیادی به بانک ارائه می‌دهند که زحمات آنها شایسته قدردانی است و اثرات، خیرات و برکات آن باقی‌خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی و همکاری بخش مالی و پشتیبانی و مهندسی بانک با حوزه فناوری اطلاعات، نقش موثری در پیشبرد و تحقق اهداف تحول دیجیتال دارد و بدون این همکاری‌ها کاری پیش نخواهد رفت، تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای سامانه‌های بانکداری الکترونیک، نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که در میدان رقابت و ارائه خدمات به مشتریان نقش مهمی دارد.

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران نیز در آئین رونمایی از این سامانه گفت: سامانه مدیریت کانال وظیفه برقراری ارتباط انواع درگاه‌های بانکداری با سیستم‌های بانکی متمرکز و یکپارچه را عهده‌دار است و سایر سامانه‌ها بر اساس استانداردهای این سامانه، با سامانه بانکداری متمرکز و سرویس‌دهندگان تعامل می‌کنند.

محمد رضوان‌مدنی افزود: ارائه خدمات به تمامی کانال‌ها با قابلیت ارائه خدمت یکپارچه، مدیریت متمرکز تمامی تعاملات نرم‌افزاری با سامانه‌های مرکزی، ایجاد بستر ارتباطی امن و پایدار برای ارتباط با سامانه‌ها و کاهش حداکثری هزینه‌های توسعه و تبدیل ایده به محصول، از مهمترین اهداف طراحی و ایجاد این سامانه است.

وی همچنین نوع معماری میکروسرویس، چابکی در پیاده‌سازی و توسعه خدمات، توسعه‌پذیری، استفاده از فناوری‌های به‌روز و امن، پایش و مدیریت لاگ و توان سرویس‌دهی زیاد را از دیگر قابلیت‌های این سامانه برشمرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اعلام اینکه با انجام تست‌های مختلف بیش از ۶۰ خدمت بانک به این سرویس منتقل شده است، تاکید کرد: معماری این سامانه به‌روزرسانی شده و امنیت بیشتری را نیز ایجاد خواهد کرد. این سامانه به‌عنوان یک زیرساخت قوی، از اجرایی شدن سایر محصولات ازجمله نئوبانک نیز به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

رضوان‌مدنی با بیان اینکه این پروژه یکی از برنامه‌های نقشه‌راه تحول دیجیتال بانک بوده، افزود: امکان ایجاد سقف و تعداد تراکنش برای هر درگاه بانکداری و دریافت گزارش‌های آماری دقیق از دیگر مزایای این سامانه است. ضمن اینکه برنامه داریم با استفاده از این سامانه تعداد تراکنش‌های بین سیستم متمرکز با سایر سامانه‌ها را از ۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه به ۱۸۰۰ تراکنش افزایش دهیم.

وی گفت: برای انجام پروژه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات باید از توان شرکت‌های مختلف استفاده کرد و از آنجاکه هر شرکت در حوزه‌های مختلفی تخصص و مزیت غالب دارد، در تلاش هستیم که برای جبران برخی کاستی‌ها، از ظرفیت شرکت‌هایی استفاده کنیم که در پشتیبانی از درگاه‌هایی چون همراه بانک، اینترنت بانک و بانکداری شرکتی از سرعت و چابکی و نوآوری بیشتری نسبت به شرکت‌های قبلی برخوردارند. در این راستا ایجاد سامانه مدیریت کانال برای انتقال سرویس‌ها و خدمات پایه در مهاجرت از شرکت‌های قبلی به شرکت‌های جدید صورت گرفته تا با ارتقای پایداری بتوانیم خدمات بانک را در اختیار سایر ذی‌نفعانی که در تعامل با بانک هستند، قرار دهیم. بخش اعظم این خدمات به شرکت‌های بانک و بخش دیگر به شرکت‌هایی که با بانک در ارتباط هستند، داده می‌شود. مدیریت کانال مهمترین این پروژه‌ها است که حلقه واسط هسته پردازشی و سایر پروژه‌های بانک است که اثر نهایی خود را در رقابت‌پذیری بیشتر خدمات بانک و رضایتمندی مشتریان خواهد داشت.

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران همچنین با اعلام اینکه ۲ دستگاه پردازشگر مرکزی (main frame) خریداری شده مورد استفاده قرار گرفته و برخی مشکلات تاخیر در تراکنش‌ها برطرف شده است، از خرید و نصب دو دستگاه دیگر برای تقویت و ارتقای پشتیبانی از سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف بانک خبر داد و افزود: امیدواریم با اضافه‌شدن دو ماشین دیگر چالش‌های سامانه‌ها به‌طور کامل برطرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=126823
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.