تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

2

تشکیل کمیته‌ فنی ایمنی در کارگاه‌ها

  • کد خبر : 126809
  • 06 شهریور 1402 - 8:38
تشکیل کمیته‌ فنی ایمنی در کارگاه‌ها
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته‌های فنی ایمنی در کارگاه‌ها خبر داد و آمار حوادث کار را 14 درصد کمتر از سال گذشته بیان کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ مطابق آمار ارائه شده از سوی بیرانوند, معاون اشتغال وزیر کار شاخص «نرخ تعدیل نیروی کار» در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۴درصد کاهش داشته است و تعداد بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ از ۲۸۰هزار نفربه ۲۵۰هزار نفر در سال رسید.

یکی از تحلیل‌های بازار کار این است که  زمانی که تعدیل نیرو کمتر صورت گیرد، به معنی این است که ماندگاری در شغل بیشتر و یا تعداد شغل ایجادی افزایش یافته است.

حسین علی رعیتی فرد, معاون روابط کار نیز درباره تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۷۰هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بودند که در تیرماه امسال به ۱۷۶هزار نفر رسید، تلاش ها منجر شده که برگشت به کار و کاهش اخراج نیروی کار داشته باشیم. ضمن اینکه ۸۰۰هزار نفر در شرایط کرونا مشمول بیمه بیکاری بودند.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دولت سیزدهم قانون بیمه بیکاری نیاز به اصلاحات داشت که بر روی چندین موضوع تمرکز کردیم و مشارکت سه جانبه گرایی را در مقرری بیمه پیشنهاد کرده ایم، همچنین اصلاح قانون کار را پیگیری می کنیم.

وی همچنین از کاهش ۱۴ درصدی حوادث کار و ۱۱ درصدی حوادث منجر به فوت در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در زمینه ایمنی کار کمیته‌های فنی ایمنی کار در اکثر بنگاه‌ها و کارگاه‌ها ایجاد شده است.

وی افزود:‌ عمده حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی است که نشان می‌دهد موارد ایمنی در آنها کمتر رعایت شده است.به گونه‌ای که ۵۰ درصد حوادث منجر به فوت در کارگاه‌های ساختمانی و ۳۷ درصد حوادث کار در این کارگاه‌ها اتفاق افتاده است.

معاون روابط کار همچنین گفت: در کل کشور ۸۴۰ بازرس کار وجود دارند که به صورت نوبتی از کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بازرسی می‌کنند و به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنند و در مواردی که در کارگاه‌ها ایمنی کارگران رعایت نشود منجر به تعطیلی واحد تولیدی یا کارگاه می‌شوند.

وی همچنین گفت: ۹۰۰ هیأت رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد که از آنها  ۶۰۰ واحد تشخیص و ۳۰۰ واحد برای حل اختلاف است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=126809
  • 68 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.