تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا

2

وزارت ارشاد مسئول ایجاد امنیت شغلی خبرنگاران

  • کد خبر : 125136
  • 17 مرداد 1402 - 9:42
وزارت ارشاد مسئول ایجاد امنیت شغلی خبرنگاران
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار است که توجهی ویژه به رسانه‌های ملی و استانی در حوزه‌های حمایتی داشته و همچنین زمینه تسریع اعطای تسهیلات و حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از جامعه خبرنگاری را فراهم کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار، گفت: از مدیران و مسئولان کشور و استان کرمان می‌خواهم بیش از گذشته در تعامل با خبرنگاران و پاسخ‌گوی مطالبات به حق ایشان باشند.

وی تاکید کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار است که توجهی ویژه به رسانه‌های ملی و استانی در حوزه‌های حمایتی داشته و همچنین زمینه تسریع اعطای تسهیلات و حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از جامعه خبرنگاری را فراهم، در خصوص بیمه خبرنگاران توجه جدی داشته و امنیت شغلی آنان را فراهم کند.

این نماینده مجلس همچنین با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی در ۱۶ مردادماه، گفت: سالروز شهادت شهید محسن حججی در ۱۸ مردادماه و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در پیش داریم؛ این روز را گرامی می‌داریم و از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل‌الله و خانواده معظم شهدا، به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم قدردانی می‌کنیم. وظیفه است یاد و خاطره سیدالشهدای محور مقاومت، سردار دل‌ها را گرامی داشته و عهد ببندیم که به توصیه‌های ایشان در وصیت‌نامه فرهنگی، سیاسی و اعتقادی عمل کنیم.

زاهدی همچنین بر ضرورت مواجهه هوشمندانه و عالمانه با ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و عفت عمومی و لزوم برنامه‌ریزی برای گفت‌وگوهای موثر با جوانان و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین بر تاسیس و راه‌اندازی وزارت هوش مصنوعی، با توجه به تحولات سریع فناوری‌ها در دنیا از جمله فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی و لزوم تغییر و تحول در نظام‌های آموزشی کشور، متناسب با رشد فناوری و تحولات دیجیتال تاکید کرد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود ضمن تشکر از عملکرد سپاه پاسداران و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی و آبرسانی به روستاهای شهرهای کرمان و راور، از عملکرد وزیر صمت هم در اتخاذ رویکردهای حرفه‌ای در حوزه صنعت و معدن هم در اتخاذ تصمیم‌ها و راهبردها و هم در انتصاب‌ها در حوزه انتخابیه خود قدردانی کرد.

زاهدی بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت جانبازان و ایثارگران، به ویژه جانبازان قطع نخاعی تاکید کرد و رسیدگی به نیازهای فوری آنان از جمله نیاز به وسایل و تجهیزات پزشکی، تسهیل در مقررات خودروی خارجی ارگونومیک، تسهیل مقررات اعزام جانبازان جهت بازتوانی و به‌توانی، تسهیل در مقررات اعطای مسکن را خواستار شد.

وی همچنین از عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فسادهای اقتصادی در کشور، به ویژه در استان کرمان در دوره اخیر تشکر کرد و گفت: پرونده‌های فساد در شرکت‌های تابع شرکت ملی مس ایران بحث جدی است. مطالبه ما از قوه قضائیه مبارزه با مفسدین اقتصادی بدون توجه به حامیان سیاسی ایشان است. همچنین انتظار است که پرونده شرکت پسته ایرانیان را در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده مردم کرمان در ادامه اظهار کرد: از سازمان برنامه و بودجه و وزارت آمورش و پرورش انتظار است در خصوص اجرای قانون و انجام تعهداتشان برای پرداخت مابه‌التفاوت رتبه فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ اقدام کنند. این قشر عزیز شایسته حمایت‌های دولت‌مردانند، اجازه ندهید که شیرینی رتبه‌بندی با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات حاصل از آن موجب تلخ‌کامی این قشر فرهیخته شود.

زاهدی ادامه داد: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای مجلس انقلابی در راستای عدالت‌محوری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان است که با پیگیری‌هایی که در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در انجام است، امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهوری گفت: آقای رئیس جمهور قیمت برخی از کالاها در چند ماه اخیر افزایش افسارگسیخته‌ای داشته و مردم از این وضعیت گلایه‌مند و بسیار ناراحتند؛ لطفاً برای مهار قیمت اقلام پروتئینی، گوشت قرمز و گوشت مرغ و برخی کالاهای اساسی دیگر چاره‌ای بیندیشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=125136
  • 73 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.