تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

افزایش قیمت خودرو در روز صدور مجوز واردات

  • کد خبر : 124565
  • 10 مرداد 1402 - 16:49
افزایش قیمت خودرو در روز صدور مجوز واردات
-صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار آنها از ساعاتی پیش آغاز شد تا به این طریق وضعیت هزار و 235 دستگاه خودرو وارداتی در گمرک غرب کشور مشخص شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ روز گذشته رییس سازمان ملی استاندارد در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی اقدام کند، خبری که موجب شد تا از امروز گام اول نسبت به تعیین تکلیف این خودروها برداشته شود. خبر اعلام شده موجب شد تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد بطوریکه برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت غیرمحسوس داشتند و برخی دیگر بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند. سردگمی در بازار خودرو در حالی رقم خورده که برخی از فعالان بازار این وضعیت را به رشد نرخ دلار هم نسبت می‌دهند و معتقدند در کنار انتظار برای تعیین وضعیت خودروهای وارداتی دلار هم در این آشفتگی اثرگذار بوده است.

با توجه به شرایط بازار می‌توان گفت احتمالا از فردا شاهد واکنش بازار به آخرین خبر خودروهای وارداتی خواهیم بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ دلار افزایشی نباشد شاهد تغییر قیمت خودرو خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «۲۰۷ پاناروما اتومات» رشد یک تا ۵ میلیون تومان در بازار داشتند و بیشترین رشد به «هایما S5 پلاس» رسید.

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۶۰ میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S5 پلاس» رشد ۵ میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و ۴۹۴ میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و ۶۲۵ میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» رشد ۳ میلیونی قیمت داشت و در بازار ۸۱۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم افزایش یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار ۷۹۹ میلیون قیمت خورد و به مرز ۸۰۰ میلیونی بازگشت.

ایران اکو 9

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=124565
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.