تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

3

راه اندازی دارالقرآن و هیئت الزهرا(س) در فولاد کاوه

  • کد خبر : 124238
  • 04 مرداد 1402 - 12:09
راه اندازی دارالقرآن و هیئت الزهرا(س) در فولاد کاوه
با حضور کارکنان، مراسم عزاداری، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا به مناسبت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برگزار شد.

به گزارش افق تهران، مراسم عزاداری ویژه‌ای با حرکت دسته عزاداری از میدان روبروی آتش‌نشانی شرکت به سمت مسجد آل رسول (علیهم‌السلام) با حضور مهندس سیدعباس حسینی مدیرعامل و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برگزار شد.

در این مراسم مهندس سیدعباس حسینی مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش ضمن عرض تسلیت ایام دهه محرم و شهادت امام حسین(ع) و با بیان حدیث ثقلین گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دو چیز برای ما به امانت گذاشتند؛ قرآن عزیز و اهل‌بیت که متأسفانه هر دو مظلوم واقع شده‌اند و این مظلومیت تا امروز نیز وجود دارد. مهندس حسینی ضمن اعلام انزجار شدید از هتک حرمت قرآن در یکی از کشورهای اروپایی گفت: ما راضی نیستیم به هیچ کتاب مقدسی جسارت شود؛ زیرا که ما به همه ادیان الهی باور داریم. وی همچنین با اشاره به سختی‌ها و مصائب اهل‌بیت عنوان کرد: اهل بیت؛ قرآن ناطق هستند و در راه تبیین قرآن نیز متحمل مصائب زیادی شده‌اند؛ ولی هنوز هم از منظر فهم معارف و پیام ایشان، ائمه مظلوم‌اند.

حسینی ادامه داد: باور قلبی بنده این است که کار زمانی می‌تواند اثربخش باشد که فقط برای‌خدا و با نیت الهی انجام شود و خداوند نیز اگر کار ما با نیت خالص باشد، قطعاً به آن برکت می‌دهد. وی افزود: اگر بخواهیم برای قرآن و ائمه کار کنیم نیازی به القاب و عناوین نیست و باید نیت الهی باشد و نه مادی و شغل سازمانی؛ زیرا که اگر نیت غیرالهی باشد، قطعاً منجر به شکست خواهد شد.

حسینی در همین راستا خبر از تشکیل دارالقرآن فولاد کاوه جنوب کیش داد و گفت: برای ترویج قرآن و مفاهیم اصیل قرآنی در کنار کار تولید که اولویت اول شرکت است، باید در اوقات فراغت در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی کار شود و این کار باید صرفاً با نیت الهی و برای رضای خدا صورت گیرد. مهندس حسینی همچنین خبر از راه اندازی هیئت الزهرا(س) داد و افزود: کارکنان علاقه‌مند با نیت الهی و خارج از مسئولیت‌های سازمانی می توانند مناسبت‌های مذهبی، اعیاد و شهادت ائمه اطهار را در قالب این هیئت ساماندهی نمایند. وی افزود: کار فرهنگی بایستی در راستای گسترش مفاهیم قرآن و گرامیداشت ائمه اطهار صورت پذیرد و صرفاً باید با نیت رضای خدا انجام شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی‌اکبر میرزایی مشاور استاندار هرمزگان نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عزاداران حسینی گفت: ایمان و عمل دو رکن مکمل هستند؛ هر اعتقادی باید با عمل همراه باشد تا تأثیرگذار باشد و منتج به نتیجه شود. حجت‌الاسلام میرزایی ضمن تقدیر از تلاش‌های مهندس حسینی در راستای تشکیل دارالقرآن و تشکیل هیئت مذهبی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این مصداق بارز عملی‌کردن ایمان است. وی در ادامه تصریح کرد: درست است که فولاد کاوه یک بنگاه تولیدی است و در بنگاه تولیدی اولویت اول تولید و اقتصاد است؛ اما تشکیل این دو نهاد زمینه‌ساز آرامش روحی افراد در اوقات فراغت از کار است.

در این مراسم مداحان اهل‌بیت ثارالله رحمانی و مجتبی عابدینی به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی روح عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) را جلا بخشیدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=124238
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.