تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی فشارخون بالا قاتل خاموش ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

3

اهمیت سرمایه‌گذاری روی سازمان آتش‌نشانی

  • کد خبر : 123275
  • 20 تیر 1402 - 17:34
اهمیت سرمایه‌گذاری روی سازمان آتش‌نشانی
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران بیان کرد: اقدام برای تجهیز‌سازی آتش نشانی و سرمایه‌گذاری در این زمینه به نوعی سرمایه‌گذاری برای جان شهروندان است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، پیشگیری را مقدم بر عملیات دانست و اظهار داشت: صرف هزینه برای به روزسازی تجهیزات آتش نشانی به نوعی سرمایه گذاری برای نجات جان شهروندان محسوب می‌شود.

امیر شهرابی در نشست تعاملی با مدیران و پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان ادامه داد: آتش‌نشانان در خط مقدم ایمنی و پاسخگویی هستند و سازمان آتش‌نشانی با پشتکار و تلاش قابل توجه نیروهای خود، در مسیر پیشرفت روزافزون و بهینه‌سازی همه‌ جانبه حرکت می‌کند.

وی بر لزوم استفاده از فرصت‌ها در عرصه خدمت به مردم شهر تهران تاکید کرد و تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی با جان و ایمنی مردم سروکار دارد. در حوادث، نجات جان حتی یک نفر بسیار ارزشمند است. افراد حادثه‌ دیده به آتش‌نشانان امید می‌بندند؛ بنابراین، به‌ روز بودن تجهیزات و آمادگی آتش‌ نشانان ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر محسوب می‌شود.

شهرابی، پیشگیری از حادثه را در کلانشهر تهران بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر ساختار صحیحی داشته باشیم باید پیشگیری زودتر از اقدام تعیین تکلیف شود. از آنجایی که مقابله با حوادث هزینه چند برابر را می‌طلبد و شهرداری تهران باید به سمت مقدم شمردن پیشگیری بر عملیات در حوزه ایمنی و آتش نشانی گام بردارد. لازمه ورود به فاز پیشگیری در بحران‌های شهری در کلانشهری چون تهران برطرف کردن مشکلات زیرساختی است بنابراین باید برای تقویت شبکه های زیرساختی و توسعه زیرساخت‌های شهر برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: باید قدرت حاکمیتی در زمینه ساختمان‌های ناایمن تقویت شود و همه دستگاه های مرتبط دست به دست هم دهند تا شاهد بروز حوادث و فجایع بزرگی چون پلاسکو و متروپل نباشیم. در واقع هم افزایی و هماهنگی بین مجموعه‌های همکار در حوزه ایمنی و بحران به نفع مردم است و شهروندان به دنبال دریافت خدمت از مدیریت شهری هستند.

شهرابی، رسیدگی سیستماتیک و فناورانه به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی را خواستار شد و یاداور شد: همانگونه که به ساختمان ناایمن توجه دارید دیدگاه ارتقاء فناورانه تجهیزات نیز باید وجود داشته باشد. استفاده بهینه از ماشین‌آلاتی که اگر امروز برای آن هزینه شود به نوعی سرمایه‌گذاری است. شاید نتیجه آن در سایر سازمان‌ها به موضوع کاهش هزینه منجر می‌شود اما این امر در مجموعه هایی که با جان مردم مرتبط است مانند آتش‌نشانی، مترو و… در جلوگیری از آسیب شهروندان و همکاران آتش‌نشان موثر است.

در ادامه محمد امیرآبادی، مدیرکل پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه ارکان مختلف شهرداری در به ثمر رسیدن پروژه‌های اولویت‌دار شهری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، ادامه داد: دفتر پایش، گزارش عملکرد این پروژه‌ها را به صورت هفتگی به استحضار شهردار تهران رسانده و تمام تلاش خود را از طریق هماهنگی بین بخشی برای تسهیل در پیشبرد پروژه‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات آن‌ها به کار می‌بندد.

وی با اشاره به اهمیت کارنامه ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها، بر ضرورت تلاش برای اجرای پروژه‌های سازمان آتش‌نشانی به ویژه خرید ماشین آلات و تجهیزات برای خدمت‌رسانی به شهروندان تاکید کرد.

تحقق صددرصدی جذب منابع اعتباری آتش‌نشانی تهران
قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران نیز ادامه داد: برای نخستین بار جذب منابع اعتباری ما صد درصد محقق شده است. این امر بدون همراهی و همکاری اداره کل برنامه و بودجه امکان پذیر نبود که جای تقدیر و تشکر دارد. سازمان آتش نشانی تهران با مشکلاتی نظیر کمبود نیروی انسانی، کسری در تجهیزات عملیاتی با توجه به تراکم جمعیت در شهر تهران، افزایش قیمت تجهیزات و… روبه روست امیدواریم با تعامل و تلاش بیشتر این مشکلات به زودی حل شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، در این نشست میثم مجیدی معاون طرح و برنامه سازمان آتش نشانی تهران نیز گزارش عملکرد بودجه و اعتبارات سرمایه ای سال ۱۴۰۱ و سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را ارائه داد. سپس مدیران و معاونان شرکت کننده در جلسه، در خصوص وضعیت بودجه به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=123275
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.