تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین رشد ۵۰ درصدی بودجه گردشگری تهران در سال ۱۴۰۳ ۲۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت

2

آشنایی با خواص انبه

  • کد خبر : 123067
  • 19 تیر 1402 - 11:15
آشنایی با خواص انبه
انبه میوه ای گرمسیری مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که برای قلب، پوست، چشم ها و سیستم‌های گوارش و ایمنی بدن بسیار مفید است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ احتمالا خواص انبه مانند دیگر میوه‌های پرمصرف شناخته نشده است. با این حال، قرن‌ها است که انسان‌ها از میوه‌های گرمسیری به دلیل طعم شیرین و فوق‌العاده آن‌ها لذت برده و استفاده می‌کنند.

یکی از این میوه‌های محبوب، انبه است. باید بدانیم که این میوه هم فواید بسیاری دارد.

اخیرا تحقیقاتی درباره خواص انبه انجام شده که مزایای دیگری را در قالب مواد مغذی کلیدی کشف کرده‌اند. این موارد جدید به افراد در مبارزه با بیماری‌ها، حفظ وزن سالم و حتی دفع برخی علائم پیری کمک می‌کند.

انبه نیز مانند هلو و گیلاس به دلیل وجود هسته مرکزی به عنوان یک میوه سنگی شناخته می‌شود که به دلیل اندازه بزرگ و شکل بیضی شکل آن به راحتی قابل تشخیص است. انبه‌ها اصالتا از هند می‌آیند، اما اکنون در بسیاری از کشورها مانند پاکستان و ایران هم رشد می‌کنند.

در حالی که زمانی خواص انبه و حتی خود آن ناشناخته و عجیب و غریب در نظر گرفته می‌شد، انبه اکنون در اکثر سوپر مارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها موجود است. این میوه به دلیل طعم و تطبیق‌پذیری بالای آن، در بسیاری از غذاها یک عنصر رایج شده است.

جالب است اگر بدانید که انبه به شکل‌های برش‌های خرد شده، پوره شده، آبدار و حتی سرخ شده بسیار خوشمزه است. در اینجا همه آنچه شما باید در مورد خواص انبه بدانید، از جمله محتوای تغذیه‌ای و مزایای سلامتی آن، به علاوه راه‌های بیشتری برای لذت بردن از خوردن آن‌ها را بیان می‌کنیم.

حقایق تغذیه‌ای خواص انبه
طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، ۱ فنجان انبه خرد شده حاوی موارد زیر است:

۹۹ کالری

۱ گرم پروتئین

۶ گرم چربی

۲۵ گرم کربوهیدرات

۳ گرم فیبر

۲۳ گرم قند

۸۹ میکروگرم ویتامین A

۷ میکروگرم ویتامین K

۶۰ میلی‌گرم ویتامین C

۲۷۷ میلی‌گرم پتاسیم

خواص انبه برای سلامتی چیست؟
تحقیقات روی این میوه نشان داده است که خواص انبه ممکن است تعدادی از مزایای تغذیه‌ای را ارائه دهد، از جمله:

منبعی غنی از ویتامین C
نیکول استفانو متخصص تغذیه در منطقه نیویورک می‌گوید: «انبه سرشار از ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.»

یک وعده معادل یک فنجان از این میوه، دو سوم ویتامین C مورد نیاز بدن را در یک روز تامین می‌کند. ویتامین C نقش مهمی در روند بهبود بدن دارد و به بدن کمک می‌کند تا رگ‌های خونی، غضروف، ماهیچه‌ها و کلاژن را در استخوان‌ها تشکیل دهد.

خواص انبه با محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد
رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستند که با بسیاری از بیماری‌های مزمن و به طور کلی پیری ارتباط دارند. سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، از جمله بتاکاروتن و ویتامین C در انبه به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

آن‌ها همچنین منبع مواد شیمیایی گیاهی هستند که به دلیل خواص ارتقا دهنده سلامتی خود شناخته شده‌اند. مواد شیمیایی گیاهی خاص موجود در انبه از جمله فنولیک اسید، منگیفرین، کاروتنوئیدها و گالوتانین‌ها با اثرات ضد التهابی، ضد دیابتی، ضد چاقی و ضد سرطان مرتبط هستند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش
یک فنجان انبه حاوی حدود ۳ گرم فیبر است که تقریبا ۱۰ درصد از نیاز روزانه فرد را برآورده می‌کند. رژیم تغذیه با فیبر مدت‌ها است که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم شناخته می‌شود.

طبق مطالعه‌ای که در Molecular Nutrition & Food Research منتشر شده است، انبه به طور خاص باعث بهبود قابل توجه یبوست از جمله تعداد و قوام مدفوع می‌شود.

در این مطالعه انبه موثرتر از مکملی بود که به همان میزان فیبر (۳۰۰ گرم) را تامین کند. به گفته نویسندگان مطالعه، یکی از دلایل احتمالی این است که انبه ممکن است اسیدهای چرب سالم و ترشحات معده را افزایش دهد که به هضم غذا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=123067
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.