تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

11

اصرار شهرداری به تخریب خانه اندیشمندان

  • کد خبر : 122622
  • 14 تیر 1402 - 15:57
اصرار شهرداری به تخریب خانه اندیشمندان
روز گذشته ماموران شهرداری تهران قصد تخلیه و پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی را داشتند.

به گزارش سرویس  مدیریت شهری افق تهران؛ روز گذشته شهرداری تهران با حضور پرتعداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی سعی در تخلیه و پلمب ساختمان این مجموعه کرده است.

بنا بر اخبار رسیده، روز گذشته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی به همراه تعداد زیادی عوامل اجرایی شهرداری تهران با در دست داشتن حکم پلمب ساختمان اقدام به تغییر قفل‌ها و بیرون کردن عوامل اجرایی خانه اندیشمندان علوم انسانی کردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شورای شهر تهران با این اقدام مخالف است اما بر اساس دستور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، عوامل شهرداری اصرار به تخلیه و تحویل ساختمان دارند.

این در حالی‌ست که رییس و برخی از مدیران خانه اندیشمندان علوم انسانی، شب گذشته را در این محل گذراندند تا این ساختمان را حفظ کنند.

گفتنی‌است خانه اندیشمندان علوم انسانی ۱۲ سال پیش در محل پارک ورشو تهران به منظور همفکری و همراهی اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی ایجاد شده است و تاکنون برنامه‌های زیادی در حوزه علوم انسانی و برای بیش از دویست شخصیت علمی و فرهنگی کشور آیین نکوداشت و بزرگداشت برگزار کرده است.

درحال حاضر درب خانه‌ی اندیشمندان باز بوده و کلاس‌ها و برنامه‌ها درحال برگزاری است، البته برخی شاهدان از قرارداده شدن بلوک سیمانی مقابل درب خانه و تعویض قفل‌ها خبر دادند که خبرنگار ما با چنین موضوعی برخورد نکرده است و صحت آن قابل تایید نیست.

ماجرا از این قرار است که خانه‌ی اندیشمندان یک موسسه‌ی فرهنگی با مجوز ار وزارت ارشاد است که از سال ۹۰ کار خود را آغاز کرده است.

این خانه تا به امروز بیش از ۳۰۰۰ برنامه با حضور ۲۰۰ استاد پیشکسوت همراه با تعامل سایر گروه‌ها و انجمن‌های علمی برگزار کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که شهرداری منطقه قصد دارد مدیریت فعلی این خانه را بدست گرفته و موسسه‌ی مذکور را از این ساختمان تخلیه نماید. خانه اندیشمندان طی قرارداد حبس فسخ با شهرداری تهران و وجود بندی در قرارداد که درصورت اختلاف ابتدا باید توسط حل اختلاف موضوع بررسی شود و درصورت عدم توافق سایر روش‌‌های قضایی پیگیری شود.

هم اکنون مدیران فعلی خانه اندیشمندان درحال انجام تدابیری مسالمت آمیز با شهرداری تهران بوده تا مشکل ایجاد شده برطرف شود. تا این لحظه مسئولان شهرداری تهران دراین خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=122622
  • 96 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.