تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری

7

ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن در پایتخت

  • کد خبر : 122586
  • 14 تیر 1402 - 16:33
ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن در پایتخت
شهردار تهران بیان کرد: حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف پایتخت در حال ساخت است.

به گزارش سرویس  مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تأخیر در افتتاح خط ۶ متروی پایتخت اظهار داشت: خط ۶ افتتاح خواهد شد، زمان دقیق آن توسط کارشناسان محاسبه و اعلام خواهد شد.

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت امضای تفاهم‌نامه مبنی بر ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن در پایتخت عنوان کرد: حدود ۵۰ هزار واحد در مناطق مختلف در حال ساخت است.

وی درباره خبری مبنی بر دزدیده شدن برخی المان‌های شهری در پایتخت اظهار کرد: این موضوع در سطح گسترده نبود اما تمهیدات قانونی درباره آن صورت گرفته است.

زاکانی درباره برگزاری مهمونی ده کیلومتری در تهران به مناسبت عید غدیر گفت: این رویداد توسط صدا و سیما، سازمان تبلیغات بسیج و نیروهای مردمی برنامه‌ریزی شده است و البته مردم مهم‌ترین نقش را در آن دارند.

محمود محمودزاده معاون مسکن در خصوص تامین اراضی در مناطق آزاد برای اجرای نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: برخی از شهرهای کشور در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد واقع شده‌اند که گرچه نیاز به مسکن در آنها وجود دارد اما مدیریت اراضی مناطق آزاد، تحت‌اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و در اختیار سازمان منطقه آزاد است.

وی ادامه داد: به همین منظور نیز تفاهم‌نامه‌ای با مناطق آزاد برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به امضا رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه برخی از ساکنان محدوده جغرافیایی مناطق آزاد نیاز به تقویت در حوزه مسکن دارند، یاداور شد: طبق آمارها بخشی از تفاهم‌نامه با مناطق آزاد در منطقه ماکوی آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

محمودزاده توضیح داد: شهرهای مهمی همچون آبادان، خرمشهر، کیش، قشم و … در مناطق آزاد واقع هستند و ساکنان آن مناطق نیز توقع دارند تا دولت بخشی از طرح نهضت ملی مسکن را در آن مناطق اجرایی و عملیاتی کند که توقع به جایی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا وزارت راه و شهرسازی در همکاری با دبیرخانه مناطق آزاد، پروژه‌هایی را برای افراد واجد شرایط در مناطق آزاد در راستای اجرای نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تفاهم‌نامه تامین اراضی ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق آزاد برای احداث واحدهای مسکونی، پیگیری می‌شود

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=122586
  • 67 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.