تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

اقدام برای ارتقای ایمنی معادن کشور

  • کد خبر : 122510
  • 13 تیر 1402 - 18:11
اقدام برای ارتقای ایمنی معادن کشور
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین تر است اما باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

به گزارش سرویس صنعت افق تهران؛ معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به اقدام برای ارتقای ایمنی معادن در کشور اظهار داشت:سال گذشته ۱۴هزار و ۵۰۰مورد بازرسی از واحدهای معدنی صورت گرفت و امسال این میزان بیشتر خواهد شد.

حوادث‌کار به هر طریق و درجه‌ای که باشد برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری دربردارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به علت حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی از جمله آنها به حساب می‌آید.

براساس اعلام معاونت روابط کار از مجموع ۸۹۰۰حادثه ناشی از کار درسال گذشته، تنها ۲ درصد مربوط به حوادث معدنی بوده است. به عقیده کارشناسان بسیاری از حوادث ناشی از کار از کم‌توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی در محیط کار رخ می‌دهد از این رو به روز کردن ابزار و امکانات و تجهیزات در معادن با هدف بهبود ایمنی کارگران معدن یک اصل اساسی در بحث کاهش آمار تلفات انسانی و حوادث ناشی از کار است.

به موجب تفاهم نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور، مقرر شد طرفین نسبت به تشکیل کارگروه مشورتی و سیاست گذاری از مدیران و کارشناسان مرتبط طرفین جهت بررسی درخواست ها و تهیه ساز و کارهای اجرایی، برنامه ریزی و تدوین موارد مرتبط با موضوع تفاهم نامه اقدام نمایند.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده تشکیل کارگروه های تخصصی ایمنی معادن، تدوین، طراحی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه ایمنی در سطح معادن کشور، تدوین و برگزاری دوره های آموزشی استاندارد ایمنی معادن و اجرای آن در سطوح مختلف کارگری، کارشناسی و …، استفاده از ظرفیت سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی و همچنین سمن های مرتبط با معادن، تامین، توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرتبط با موضوع ماده ۸۹ و ۹۰ قانون کار در حوزه ایمنی معادن و طراحی و راهبری پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه معادن در دستور کار قرار می گیرد.

علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار خبر از آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور داد.این آیین نامه در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و اقدام مشترک برای توسعه فرهنگی و ارتقای سطح ایمنی کار در معادن کشور به امضای طرفین رسید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین تر است اما با این وجود باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

وی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور یاداور شد: با توجه به بررسی ها و نظارت های مستمر در حوزه معادن کشور، آمار حوادث در این حوزه ۲ درصد حوادث کار است.

رعیتی فرد با تاکید بر لزوم ارتقای ایمنی معادن و صیانت از نیروی کار افزود: این تفاهم نامه می تواند همگرایی مناسبی برای تقویت این حوزه را به دنبال داشته باشد.

معاون روابط کار خاطرنشان شد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای معدنی صورت گرفت و امسال این میزان نیز بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت انجام بازرسی و آموزش های مشترک، اذعان داشت: حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین تر است اما با این وجود باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=122510
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.