تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

8

دریافت مصوبه برای واردات اتوبوس های کارکرده

  • کد خبر : 121839
  • 06 تیر 1402 - 10:01
دریافت مصوبه برای واردات اتوبوس های کارکرده
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برای واردات اتوبوس‌های کارکرده از دولت و مجلس مصوبه دریافت کردیم و دیگر مخالفت سازمان محیط زیست معنایی ندارد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش رؤسای دو کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیسیون فرهنگی در خصوص منطقه ۱۸ ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه اصلاحیه لایحه بهای خدمات آتش نشانی نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی و با توجه به حجم پرونده‌ها، به تعداد کمیسیون‌ها اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: دو کمیسیون دیگر به کمیسیون ماده ۳۸ اضافه می‌شود.

چمران با اعلام اینکه حسابرسی‌های دوره پنجم در شورا به پایان رسید، یادآور شد: امروز گزارشات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به صورت به‌روز قرائت خواهد شد و شهرداری باید موارد آن را به اجرا بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص واردات اتوبوس کم کارکرد به پایتخت، تصریح کرد: در درجه اول تلاش ما این بود که از اتوبوس‌های داخلی خود استفاده کنیم. بر اساس وعده‌های مطرح شده از سوی خودروسازان و قراردادهای منعقد شده، متأسفانه تا پایان سال که انتظار داشتیم چهار هزار دستگاه اتوبوس داشتیم، تنها ۷۴۰ دستگاه تأمین می‌شود و به همین دلیل با وجود اکراه و با عدم اعتماد به استفاده از اتوبوس‌های کم کارکرد، از دولت و مجلس مصوبه دریافت کردیم و دیگر مخالفت سازمان محیط زیست معنایی ندارد.

وی افزود: اتوبوس‌های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این لیست قرار دارد. اتوبوس‌ها باید کمتر از پنج سال کار کرده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی فنی ایران باشند. ما هیچ اصراری بر خرید اتوبوس از خارج به ویژه دست دوم نداریم اما وقتی مردم گرفتار می‌شوند ناچار به خرید این اتوبوس‌ها هستیم. ما هزار و ۷۴۰ دستگاه اتوبوس را با احتساب اورهال خواهیم داشت لذا نیاز است که این اتوبوس‌ها که در حد نو هستند، تأمین شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وضعیت اتوبوس‌های ما خوب نیست، گفت: کولر برخی اتوبوس‌ها خراب است و بخشی دیگر نیز کولر ندارند؛ تعداد اتوبوس کم است و در خیابان‌ها خراب می‌شوند. تمام بحران ما این است که اتوبوس کم داریم و در دوره قبل اتوبوسی اضافه نشد تا اینکه دستگاه‌ها به اندازه‌ای کار کردند تا خراب شدند.

چمران در خصوص انتخاب وی به عنوان رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای با بیان اینکه بنده تمایلی به ریاست این ستاد ندارم اما اعضا نامه نوشتند و به اجبار باید این مسئولیت را بپذیرم، گفت: پیشنهاد من این است که این انتخاب تا زمان رفع مشکلات موقتی باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=121839
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.