تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

پیش‌بینی بورس فردا ۶ تیر

  • کد خبر : 121755
  • 05 تیر 1402 - 10:22
پیش‌بینی بورس فردا ۶ تیر
انتظار می‌رود که بورس فردا روز بسیار متعادلی را سپری کند که البته همچنان می‌توان در برخی صنایع برتری فاحش خریداران به فروشندگان را مشاهده کرد.

به گزارش  سرویس اقتصادی افق تهران؛ بورس تهران امروز در حالی کار خود را به پایان رساند که در ابتدا و انتها شاهد برتری اندک عرضه‌ها بودیم که البته شدت چندانی نیز نداشت اما در اواسط معاملات خریداران بودند که توانستند قدرت اصلی را در دست بگیرند. با توجه به تحولات صورت گرفته طی روزهای گذشته و همچنین خبرهای ضد و نقیضی که منتشر می‌شود، به نظر می‌ٰسد که سهامداران همچنان توانایی اطمینان کامل به خرید سهام ندارند و همچنان برخی ترجیح می‌دهند تا مشخص شدن نتیجه قطعی ابهامات، نظاره‌گر باشند. شاخص کل بورس طی معاملات امروز در حالی که ابتدا در محدوده منفی قرار داشت، کار خود را با یک افزایش ۰.۳ درصدی به کار خود پایان داد و در محدوده ۲.۱۹۶ میلیون واحدی ایستاد و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن که از همان ابتدا روز بهتری را سپری می‌کرد، رشد ۰.۷۹ درصدی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد سهام اما همچنان وضعیت مناسبی را مخابره نمی‌کند و امروز نیز شاهد ثبت عدد ۶۴۴۰ میلیارد تومانی در کنار خروج پول ۲۵۰ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

بورس تهران در روز گذشته کار خود را با خبر مهمی آغاز کرد و آن نیز تغییر قیمت دلار نرخ تسعیر محصولات پتروپالایشی به حوالی ۳۸ هزار تومان بود که توانست امید جدیدی در دل سهامداران صنعت پتروشیمی و به خصوص پالایشی ایجاد کند. با این حال اما خبرهایی که در اواسط روز گذشته و امروز منتشر شد، اجازه تداوم این روند را به این گروه‌ها نداد و در صنعت پالایشی برخلاف دیگر گروه‌ها شاهد رنگی سرخ بودیم. فارغ از این موضوع مسائل دیگری نیز در مسیر بورس امروز اثرگذار بودند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت و مسیری احتمالی برای بورس فردا ترسیم خواهیم کرد.

همانطور که اشاره شد، روز شنبه خبر مهم تغییر قیمت دلار نرخ تسعیر محصولات پتروپالایشی از ۲۸۵۰۰ تومان به ۳۸۰۰۰ تومان منجر به ایجاد روندی مثبت در بورس تهران پس از سپری کردن چندین روز کم‌رمق و فرسایشی شد و نماگرهای بازار حتی توانستند افزایش‌های بیش از یک درصدی را به ثبت برسانند اما با این حال خبرهایی که در ادامه این موضوع منتشر شد مانع از سرایت این خوش‌بینی به امروز بود.

روز گذشته مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به علت لزوم هماهنگی و یکسان بودن نرخ تسعیر ارز در محاسبات قیمت کل زنجیره خوراک و محصولات پتروشیمی، نرخ‌های پایه جدید توسط این شرکت در هفته جاری اعلام نخواهد شد و با انجام بررسی‌ها تا انتهای هفته، به یکشنبه آتی موکول می‌شود. این خبر در کنار اعمال نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی برای معاملات روز جاری فرآورده‌های نفتی بورس کالا و انرژی، موجب شده است تا سهامداران بار دیگر دچار سردرگمی شوند که آیا در نهایت قرار است این نرخ تغییر کند یا خیر و همین موضوع موجب شد تا قدرت تقاضایی که در بورس روز گذشته شاهد بودیم، در بازار امروز تکرار نشود.

همانطور که از معاملات دو روز گذشته پیدا بود، به نظر می‌رسد که شروع تابستان برای بورس تهران با روزهای بهتری همراه باشد که البته چاشنی این روند، تعادل خواهد بود. طی روزها و هفته‌های گذشته بازار سهام با چالش‌های متعددی همچون کاهش نرخ دلار، حواشی صنعت خودروسازی و… دست و پنجه نرم کرد و اغلب در این مسیر توانایی صعودهای پرقدرت را نداشت اما اکنون احتمال یک روند صعودی متعادل بیش از هر چیزی منطقی به نظر می‌آید.
برگزاری مجامع گروه بانکی طی در هفته گذشته، انتظار برای مجامع دیگر شرکت‌های بزرگ بازار با چشم‌انداز تقسیم سود و کاهش قیمت سهام یکی از محرک‌های این روزهای بورس تهران است که می‌تواند به ارزندگی بیشتر بازار و تمایل فعالان اقتصادی به خرید سهام کمک کند. در کنار آن چشم‌انداز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها که شرکت‌ها مدتی است به صورت رسمی به آن اشاره می‌کنند نیز از دیگر عواملی است که این محرک‌ها را قدرت می‌بخشد. اگرچه در این بین همچنان بسیاری از ابهامات به پایان نرسیده‌اند و با قدرت در مسیر بورس تهران مانع می‌تراشند اما شرایط نشان می‌دهد که اثرگذاری آن‌ها کمتر شده و اثر خود را بر روند قیمت‌ها گذاشته‌اند. از این رو انتظار می‌رود که احتمال قوت بخشیدن به محرک‌ها بیش از قبل باشد.

همانطور که در تصویر زیر و مسیر نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای در روز جاری پیداست، روند صعودی تقریبا تا انتهای معاملات ادامه داشت اما در یک ساعت پایانی شاهد اندک کاهشی در قدرت خریداران بودیم که البته شدت چندانی نداشت اما می‌تواند به کاهش قدرت تقاضا در بورس فردا منجر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=121755
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.