تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

جزئیات حادثه مترو امام خمینی

  • کد خبر : 121400
  • 30 خرداد 1402 - 17:50
جزئیات حادثه مترو امام خمینی
4 نفر در مترو امام خمینی از روی پله برقی سقوط کردند که عدم تعادل یکی از مسافران باعث بروز این حادثه شده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ سه‌شنبه هفته گذشته ۲۳ خرداد بود که سقوط از پله‌برقی در ایستگاه مترو شهید بهشتی باعث مصدومیت ۱۸ نفر شده بود که ۱۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

روایت های متعددی از این حادثه صورت گرفت برخی گیر کردن لباس مسافران را علت وقوع می دانستند و عده ای هم می گفتند نقص فنی بود.

دلیل حادثه مترو شهید بهشتی در هفته گذشته
در نهایت علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران اظهار داشت: بعد از بررسی ها مشخص شد که بریدن یکی از چهار پیچ گیربکس پله برقی شهید بهشتی باعث بروز این حادثه شده است البته همچنان موضوع در حال بررسی است.به هر صورت پله برقی هم مثل سایر وسایل مکانیکی دچار مشکل می‌شود البته این خرابی ها در تمام دنیا هم وجود دارد. وقتی به صورت دائم با حجم بالای مسافر از پله برقی استفاده می شود قطعاً پله برقی دچار خرابی می شود اما مسئولین مترو اعلام کردند که در حال تعمیر هستند و مشکلی وجود ندارد.

محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس تهران تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۱ امروز حادثه سقوط از پله برقی در ایستگاه متروی امام خمینی(ره) به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که درپی آن ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل مشاهده شد که ۴ نفر در این حادثه دچار مصدومیت شده‌اند که دو نفر از آنان شامل یک مرد و یک زن برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شده و دو نفر دیگر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: حال عمومی مصدومان این حادثه مساعد گزارش شده است. همچنین علت وقوع این حادثه باید از سوی تیم‌های ایمنی و فنی شرکت مترو بررسی و اعلام شود.

عدم تعادل یکی از مسافران هنگام حرکت پله‌برقی حادثه آفرید
روابط عمومی مترو اعلام کرد: طبق بررسی فیلم هاعدم تعادل یکی از مسافران هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه امام خمینی مصدوم بر جا گذاشت.بر اثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران بر روی سایرین در هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه امام خمینی (ره)، ۲ نفر از مسافران مصدوم شدند.

با بررسی دقیق تکنسین فنی و بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته ایستگاه مشخص شد که این پله برقی از لحاظ فنی مشکلی نداشته و علت بروز این حادثه عدم تعادل مسافر بوده است. ضمن آنکه در لحظه بروز حادثه با توقف پله برقی از گسترش حادثه جلوگیری شده است. این پله برقی در حال حاضر در مدار سرویس دهی است و مسافران از آن استفاده می کنند.

در خصوص پله برقی مترو مسوولان شهری معتقدند ۳ سال پله برقی ها روغن کاری نشده و پارسال این کار صورت گرفته و همچنین پله برقی ها مدام در حال رصد هستند تا مشکلی پیش نیاید.

پله برقی امام خمینی خراب نبود
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورا یاداور شد: پله برقی خراب نبود ،فردی تعادلش را از دست داده و این حادثه رخ می دهد. ۴ نفر مصدوم شدند و خدا رو شکر شکستگی مصدومان نداشتند.

بر اساس این گزارش، مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران چندی پیش در نشست خبری در خصوص پله برقی مترو گفت: اورهال پله برقی های تهران در دستور کار قرار دارد و از نیمه دوم سال گذشته اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است. همچنین ۱۰۰میلیارد تومان بودجه برای تامین قطعات پله برقی اختصاص یافته و بخشی از قطعات هم خریداری و وارد انبار شده است.

بر اساس این گزارش، مدیران ششم شهری وقتی مترو را تحویل گرفتند اعلام کردند انبار قطعات خالی است و مشکلات اساسی در مترو وجود دارد. در این مدت بخشی از قطعات خریداری شده و اورهال در دستور کار است.

اما سیستم حمل ونقل عمومی فرسوده است و باید برای نوسازی این ناوگان مسوولان مربوطه از جمله دولت ورود کنند البته شهرداری تهران در سال جاری بودجه خوبی برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته تا عقب ماندگی ها را تا حدودی جبران کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=121400
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.