تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی فشارخون بالا قاتل خاموش ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال

2

نارضایتی پیشکسوت سینما از نقش‌هایش

  • کد خبر : 120928
  • 27 خرداد 1402 - 11:38
نارضایتی پیشکسوت سینما از نقش‌هایش
بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر بیان کرد: آرزو دارم نقش پدر خوانده سینمای ایران را که مواد مخدر جابجا می‌کند بازی کنم اما همیشه از من می‌خواهند که نقش معتاد را بازی کنم.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ مختار سائقی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اظهار داشت: امسال وارد هجدهمین سالی شدم که سیگار هم نمی‌کشم اما همیشه نقش معتاد را از من می‌خواهند که بازی کنم. به خاطر اینکه به گفته آنها این نقش را خیلی واقعی اجرا می‌کنم. حتی حاضر نیستند نقش‌های دیگری را برای من امتحان کنند که ببینند آیا در این نقش‌ها هم واقعی هستم یا نه.

وی ادامه داد: از دوره دبستان جزو گروه تئاتر بودم، وارد دبیرستان که شدم تئاتر را ادامه دادم. با حسین فرحبخش آشنا شدم. از سال ۵۳ / ۵۴ در دفتری که فرحبخش داشت و در آن فیلم‌های کوتاه تولید، کارگردانی و فیلمبرداری می‌کرد و لاکچری محله‌مان بود، نقش‌های اول این کارها را بازی می‌کردم. تا اینکه در سال ۱۳۶۲ به طور حرفه‌ای با ریشه در خاک وارد سینمای حرفه‌ای شدم.

چرا مختار سائقی نتوانست سوپر استار شود؟
سائقی درباره اینکه چرا نتوانست سوپر استار شود؟ پاسخ داد: این برای خودم هم سوال است. امیدوارم دست‌اندرکاران یک روزی جواب این سوال را بدهند. چون با هر کسی در هر نقشی و روی صحنه هم که کار کردم گفتند چقدر خوب بودی.

سائقی خاطرنشان کرد: در تئاتر الف وارد می‌شود به کارگردانی برکه فروتن در تئاتر شهرزاد بازی و شبی اندازه یک کاسه گریه می‌کردم. فروتن می‌گفت کور می‌شوی چرا اینقدر گریه می‌کنی؟ می‌گفتم نمی‌شود گریه نکنم. اگر نتوانم شخصیت را دریافت کنم نمی‌توانم آن را ارائه کنم و نیاز است که این اشک‌ها ریخته شود. او یادآوری کرد: نقش من شخصیتی بود که زمانی برای خودش معروفیتی داشت و از او امضا می‌گرفتند و هم‌اینک در لاله‌زار لباس و اکسسوار اجاره می‌دهد.

سائقی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برای گرفتن نقشی تقلا کرده‌اید؟ ادامه داد: همیشه نقش‌های من کوتاه و در حد دو یا سه سکانس بود، برای اینکه بتوانم در سینما بمانم کار دستیاری صحنه کردم تا در پروژه حضور داشته باشم. به‌قدری در کارم مستمر بودم که در سال ۶۷ عضو انجمن طراحان صحنه و لباس شدم و در سال ۱۳۷۰، اولین کارم برای طراحی صحنه و لباس برای ساموئل خاچیکیان بود.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون یادآور شد: در این سال‌ها بازی هم می‌کردم اما برای اینکه حضور داشته باشم قرارداد می‌بستم و کار صحنه انجام می‌دادم.

او به دستیاری لباس و صحنه ۳۰ پروژه از جمله دستیاری مجید میرفخرایی و ایرج رامین‌فرد اشاره کرد و تصریح کرد: در سال ۱۳۷۰ برای فیلم بی‌قراری یا جوانی مجید قاری‌زاده به من تیتر دادند. پس از آن، از آنجایی که تجربه داشتم، سالی دو کار طراحی صحنه و لباس می‌کردم و کارم مورد تحسین بود.

سائقی با بیان اینکه من برای ماندن و ادامه دادن تقلا کردم اما پیشنهادی نشد ادامه داد: به مدت یک سال برای بازی در سریال رعد و برق بهروز افخمی به گرگان رفتیم. چهار نقش اصلی و ۴۰ بازیگر داشت که یکی از نقش‌های اصلی را در کنار محمد فیلی و شهرام قائدی من بازی می‌کردم. خیلی دلم روشن بود این کار روی آنتن بیاید و تغییری در موقعیت کاری من ایجاد شود ولی هرگز این اتفاق نیفتاد.

سائقی خاطرنشان کرد: همچنان به دنبال دیده شدن هستم. از آنجایی که احساس می‌کنم هنوز توانایی‌هایی که باید نتوانسته‌ام نشان نداده‌ام.

دوست دارم نقش پدرخوانده‌ای را بازی کنم که مواد مخدر را جابجا می‌کند
این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: دوست دارم نقش گادفادر (پدرخوانده‌) ای را بازی کنم که مواد مخدر را جابجا می‌کند. این نقش را اگرچه باز به نوعی تیپ شدن معنا می‌شود، خیلی دوست دارم و می‌دانم به بهترین شکل می‌توانم آن را ارائه کنم. در تله فیلمی نقش پدری را بازی می‌کردم که دختر تحصیل‌کرده و ویلایی دارد و ثروتمند است. کار خوبی از آب درآمد و برای حضور در جشنواره‌های خارجی بود اما نقش پدرخوانده هرگز قسمتم نشد.

او در پایان اذعان داشت: نقش خورده‌فروش مواد را بازی کردم اما دوست داشتم گادفادری باشم که سیگار هم نمی‌کشد اما مواد مخدر پخش می‌کند تا برای آدم‌هایی که عمری من را به عنوان آدمی که چُرتی است و مواد مصرف می‌کند نشان دهم که چقدر می‌توانم توانمند در چنین نقشی ظاهر می‌شوم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120928
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.