تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

مشارکت بخش خصوصی را نه از روی اهمیت بلکه از روی ضرورت پیگیری می‌کنیم

  • کد خبر : 120661
  • 24 خرداد 1402 - 14:18
مشارکت بخش خصوصی را نه از روی اهمیت بلکه از روی ضرورت پیگیری می‌کنیم
مدیرعامل شستا در دیدار با فعالان بازار سرمایه و تامین مالی گفت: جلسات هم‌اندیشی نشان از یک عزم جدی در ایجاد تغییر است. اعتقاد داریم شستا را بدون خرد جمعی نمی توان اداره کرد .

به گزارش افق تهران، جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با فعالان بازار سرمایه با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا، میرطاهر مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین، حمیدی معاون نوآوری و دانش‌بنیان شستا و احمدی معاون برنامه‌ریزی شستا برگزار شد.

ابراهیم بازیان در این جلسه با اشاره به لزوم هم‌اندیشی ببنگاه‌های اقتصادی و فعالان بازار سرمایه برای رسیدن به اهداف مشترک گفت: شستا یکی از مجموعه‌هایی است که از لحاظ گستردگی و تنوع پرتفوی و حساسیت ذی‌نفعان دارای ویژگی‌های خاص است که باید برای پیشبرد اهداف آن به هم‌اندیشی و همفکری با صاحب‌نظران نشست.

وی تصریح کرد: در همه سطوح نیازمند یک همدلی و هم‌افزایی برای بهره‌مندی از تجربیات و اندیشه‌های جدید و مبتکرانه داریم.

وی افزود: در شستا و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و باهدف شناسایی و برطرف ساختن عدم النفع‌های احتمالی، تصمیم گرفته شده است با برگزاری جلسات هم فکری در حوزه‌های تأمین مالی و فعالان اقتصادی در این عرصه‌ها و همچنین برگزاری جلسات بخش­های مختلف با دولت، مجلس و قوه قضائیه و همچنین سازمان‌های ذی­مدخل و ارکان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، اهداف، پیگیری و با رفع موانع موجود، اقدامات مثبت صورت پذیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه با فعالان بازار سرمایه برای مجموعه شستا اظهار داشت: نوع تشکیل این جلسات و نزدیکی هم‌صنف‌ها می‌تواند اندیشه‌ساز باشد و ایده‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد و موجب جریان مثبت و مؤثر در فعالیت­های اقتصادی گردد.

مدیرعامل شستا با اشاره به وجود نگاه استراتژیک در جهت‌گیری به سمت اهداف کلان شستا تصریح کرد: ما در شستا اهداف را با ۳ نگاه دنبال می‌کنیم. نگاه نخست، نگاه مبتنی بر شناخت دیروز شستا و آن مسیر نزدیک به ۴۰ساله و نقش‌آفرینی‌های هلدینگ شستا در جریان اقتصادی کشور که امروز آن را به یک دارایی بزرگ بین النسلی تبدیل کرده است.

وی افزود: نگاه دوم، نگاه امروز به شستا است که می‌خواهد به‌عنوان یک دارایی بزرگ به تأمین مالی سازمان تأمین اجتماعی کمک نماید و نگاه سوم، نگاه به فردای شستا است که بایستی با تحلیل و تصمیمات استراتژیک گام‌های مؤثر و مهمی در جریان ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی در دارائی­ها و مولدسازی آنها بیش‌ازپیش و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید و استراتژیک که بتواند ضمن افزایش ارزش دارائی‌ها بتواند سود مناسبی به سهام‌دار حقیقی و حقوقی تخصیص یابد را دنبال می‌کنیم.

بازیان با اشاره به گزارش عملکرد مالی شستا تشریح کرد: عملکرد فروش تجمعی ۹ هلدینگ شستا در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۳/۳۱ حدود ۱۶۱ همت بوده است. همچنین بودجه‌ای که در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۳/۳۱تنظیم شده بود ۲۲۵ همت بود که ۲۳۰ همت محقق شده است. براین‌اساس درصد فروش ۴۳ درصد افزایش داشته و افزایش ۲ درصدی در تحقق بودجه صورت پذیرفته است.

وی افزود: در بحث سود خالص تجمیعی سود ۱۲ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۳/۳۱ نزدیک ۳۸ همت بوده است که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۱ تنظیم شده بود ۵۳ همت بوده که تحقق‌یافته آن با ۷ درصد افزایش حدود ۵۷ همت است. یعنی به عبارت ساده‌تر اینکه شستا در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۳/۳۱ با رشد ۷ درصد سود نسبت به بودجه و ۵۰درصد سود نسبت به سال مالی گذشته بوده است.

مدیرعامل شستا با اشاره به گزارش عملکرد مالی با بیان اینکه شستا توانسته تنها ۲۶ روز حقوق سازمان تأمین اجتماعی را در یک‌سال تأمین کند بر لزوم تحول در این مجموعه تأکید و تشریح کرد: در نگاه سوم و برای ساختن شستا آینده یک برنامه ۵ساله را به‌عنوان سند تحول شستا تدوین کرده‌ایم که مراحل نهایی تصویب را می‌گذارند. این سند تحولی مبتنی بر ۱۲ راهبرد است.

وی تصریح کرد: یکی از این راهبردها تحلیل و تعدیل پرتفوی شستا است که برای اولین‌بار در تمام ارکان شستا بررسی و واکاوی شده است.

یکی دیگر از این راهبردها تعدیل بنگاه‌داری و سهام‌داری در شستا است. راهبرد دیگر یکپارچه‌سازی و پرتفوی بهینه از نظر سهام کنترلی شستا است.

بازیان اظهار داشت: در این راستا شستا باید در سال ۱۴۰۵ مطابق با برنامه ۱، ۲، ۵ساله ، در سال نخست تغییر در جهت‌گیری‌ها، در برنامه ۲ساله تحول را پشت سر گذاشته و در برنامه ۳ساله به افق چشم‌انداز متعالی خود برسد.

مدیرعامل شستا با اشاره به برخی تصمیمات و اقدامات گفت: گاهی تصمیماتی از سوی نهادهایی همچون بورس به یکباره گرفته می‌شود که ما را به‌عنوان یک بنگاه چندرشته‌ای دچار چالش‌ها و مشکلات بسیار می‌کند. در جلسات اعلام کردیم که سازمان بورس علاوه بر نقش نظارتی باید نقش حمایت و هدایت را نیز برعهده بگیرد و همواره در توسعه حقوق صاحبان سهام و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی اقدامات متناسب داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت تداوم جلسات‌ هم‌اندیشی با فعالان و صاحب‌نظران بازار سرمایه و تأمین مالی گفت: این جلسات باید تداوم پیدا کند چرا که علاوه بر ایجاد انگیزه در مجموعه‌ها، امید را به سرمایه‌گذاران و مردم منتقل می‌کند. این جلسات نشان از یک عزم جدی در تغییر است. اعتقاد داریم شستا را بدون خرد جمعی نمی‌توان اداره کرد.

بازیان با اشاره به نگاه تحولی در تنظیم بودجه در هلدینگ‌ها شستا تشریح کرد: بودجه سال جاری باید با برنامه عملیاتی مبتنی بر برنامه تحولی تدوین شود. همچنین تحلیل و تعدیل پرتفوی هلدینگ به هلدینگ و شرکت‌به‌شرکت در دستور کار قرارداد. اصلاح پرتفوی یک امر جدی است.

وی با اشاره اهمیت مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها گفت: ما مشارکت بخش خصوصی را نه از روی اهمیت بلکه از روی ضرورت پیگیری می‌کنیم. همچنین به‌شدت اصلاح رویه‌ها را دنبال می‌کنیم. در شرکت‌های غیرمدیریتی (غیر کنترلی) میزان توجه را بر بررسی و تحلیل صورت‌های مالی آنها و روند سرمایه‌گذاری و حتی تعدیل جریان سرمایه‌گذاری‌های خود مورد بررسی قرار می­دهیم.

مدیرعامل شستا بر لزوم ایجاد امید در کنار تلاش جدی و مجاهدت آمیز در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مؤثر و استراتژیک اقتصاد کشور تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با کمک بخش‌های مختلف بازار سرمایه و حوزه‌های مختلف اقتصادی در روند جریان سرمایه‌گذاری کشور حرکت انقلابی و جهادی مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120661
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.