تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

تبادل سوخت میان ایران و ونزوئلا

  • کد خبر : 120542
  • 23 خرداد 1402 - 17:12
تبادل سوخت میان ایران و ونزوئلا
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا درخصوص صادرات محموله‌های بنزین تولید کشورمان به ونزوئلا بیان کرد: علاوه بر تبادل سوخت میان ایران و ونزوئلا و صادرات بنزین به این کشور، در حوزه‌های پالایشگاهی هم سرمایه گذاری‌های مشترک داریم

به گزارش سرویس صنعت افق تهران؛ محمد مهدی مفتح رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا درباره دستاوردهای روابط ایران و ونزوئلا در سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به کاراکاس پایتخت ونزوئلا اظهار کرد: کشورهای هدف در این سفر، از کشورهایی هستند که هم از نظر سیاسی و هم اقتصادی برای ایران حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به صادرات محموله‌های بنزین تولید کشورمان به ونزوئلا در سال‌های اخیر و نیز قرار داشتن ایران و ونزوئلا در جمع کشورهای دارای بالاترین ذخایر طبیعی نفت ادامه داد: علاوه بر تبادل سوخت میان ایران و ونزوئلا و صادرات بنزین به این کشور، در حوزه‌های پالایشگاهی هم سرمایه گذاری‌های مشترک داریم همچنین در حوزه صنعت هم زمینه این همکاری‌های اقتصادی دو جانبه فراهم است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که کشورمان در بخش کشاورزی پیگیری می‌کند، کشت فراسرزمینی است؛ این امکان خصوصاً در ونزوئلا بسیار فراهم است و فعالان اقتصادی ما می‌توانند از این ظرفیت بهره مند شوند؛ همچنین در بخش تولید دارو کوبا یکی از کشورهای پیشرفته است و می‌تواند در زمینه همکاری‌های متقابل با ایران، اثرگذار باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس یادآور شد: در زمینه‌های سیاسی نیز می‌توانیم با توجه به اشتراکاتی که با کشورهای مقصدِ سفر جاری رئیس جمهور داریم، از همکاری‌های سیاسی آنها بهره مند شویم و با آنها مواضع مشترک اخذ کرده و در حوزه‌های بین الملل به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.

وی خاطرنشان شد: قطعاً سفر آیت الله رئیسی به این ۳ کشور آمریکای لاتین به تحقق این اهداف کمک شایان و اثرگذاری خواهد کرد. امیدواریم این سفر پُرموفقیت باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مواضع ضد امپریالیستی و ضد آمریکایی برخی از کشورهای مقصد سفر رئیس جمهور به آمریکای جنوبی، تصریح کرد: توجه به این موضوع در روابط بین الملل کشورمان با کشورهای همسو مانند ونزوئلا، کوبا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین به تقویت جبهه مقاومت و گسترش اهداف ما کمک کند.

همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم رونق بیشتری گرفته است. این همکاری‌ها که از پارسال با امضای قرارداد اولیه برای توسعه پالایشگاه‌های این کشور با دانش فنی و تجهیزات ایرانی وارد مرحله‌ای تازه شد، اکنون با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، و امضای چند سند همکاری توسعه می‌یابند.

ایران و ونزوئلا در جریان این سفر، چند قرارداد نفتی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشگاهی و پتروشیمی امضا کردند.

ایران و ونزوئلا در مجموع حدود ۴۰ درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارند اما هر دو کشور با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه صنعت نفت روبه‌رو هستند.

با وجود این تحریم‌ها، ایران توانسته ۸۵ درصد از تجهیزات لازم برای صنعت نفت را بومی‌سازی کند تا افزون بر تأمین نیاز داخلی، در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و دیگر کشورهای نفتی از جمله ونزوئلا وارد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120542
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.