تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

شکست ضد حمله اوکراین برگ دیگری بر فضاحت سیاست غرب است

  • کد خبر : 120424
  • 22 خرداد 1402 - 18:19
شکست ضد حمله اوکراین برگ دیگری بر فضاحت سیاست غرب است
کارشناس حوزه روابط و سیاست بین الملل به تحلیل ضد حملات اخیر اکراین با اشاره به تحولات میدانی در جبهه نبرد بین روسیه اوکراین، گفت: در مورد ضد حمله اوکراین با کمک غرب و پاسخ روسیه به این ضدحملات و شکست آن فضاحتی دیگری برای جبهه غرب بود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ مهدی خورسند کارشناس مسائل بین الملل و اوراسیا، اظهار داشت: این اکراین نبود که ضد حمله علیه مواضع روسیه را ترتیب و انجام داد بلکه کل دنیای غرب با اهدای تمام تسلیحات اکراین را آماده کرد تا علیه روسیه ضد حمله ای را انجام بدهد و در اصل شاهد شکست ضدحمله غرب علیه روسیه بودیم.

وی این شکست را قابل پیش‌بینی دانست و تشریح کرد: تقریباً از چند ماه پیش تمام رسانه‌ها و شخصیت‌های غربی صراحتاً آمادگی اکراین برای ضدحمله را اعلام کردند و حداقل برای کسانی که حتی کارشناسان نظامی نیستند نیز قابل پیش‌بینی بود که روسیه خود را برای مقابله با این ضدحملات آماده خواهد کرد.

کارشناس مسائل اوراسیا در ادامه تاکید کرد: عملا باز هم ثابت شد که تقریباً اکراین به بازیچه‌ای برای غرب تبدیل شده و جان اکراین و اکراینی‌ها برای کشورهای غربی کمترین اهمیتی ندارد. به معنای دیگر اکراین به عنوان یک مترسک و بازیچه در بین غرب و روسیه قرار گرفته است و خیلی اینکه اعلام می‌کنند اکراین و مردم آن برای غرب اهمیت دارد محلی از اعراب ندارد.

رب به دنبال فرسایش قدرت‌های نوظهور
خورسند همچنین در مورد اینکه غرب با تجهیز بیشتر اکراین و طولانی شدن درگیری با روسیه چه هدفی را دنبال می کند توضیح داد: دلیل این جنگ فرسایشی کردن یک تنش در حوزه پیرامونی و نزدیک کشورهایی است که منتقد نظم آمریکایی و غربی هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: سردمدار این منتقدان نظم غربی روسیه، ایران و چین هستند و ما شاهد این بودیم که این اتفاق در اولین گام برای روسیه افتاد. همانطور که پیش از این جنگ پیش‌بینی می‌شد روسها به عنوان پیش قراول و سردمدار تضعیف جایگاه دلار و نظم بین‌المللی آمریکایی، در مناسبات بین المللی و دامن زدن به ایجاد نهادهای منطقه ای که از جهانی سازی آمریکا و تسلط دلار بر دنیا جلوگیری می کرد بودند و طبیعی بود که در کانون توجه و حملات دبیرخانه نظم بین المللی و تک قطبی به رهبری آمریکا قرار گرفت.

به گفته خورسند، مشخص بود که غربی ها به دنبال ایجاد یک فضای پرتنش هستند که روسیه را درگیر یک چالش یا مرداب حوزه پیرامونی خود کنند. گردابی و منجلابی برای روسیه ساخته تا در آن درگیر شده و دچار تنش فرسایشی شود و از سمت مقابل روسیه را از اقدامات هماهنگ با دیگر قدرت های نوظهور در حوزه بین الملل علیه نظم تک قطبی منع کنند و هم نظم چند قطبی و گذر از نظم تک قطبی را مانع شوند.

کارشناس مسائل اوراسیا به موارد مشابه اشاره کرد و اظهار داشت: تقریباً همین مدل را با جمهوری آذربایجان یا افغانستان برای ایران، یا قبل آن حضور رژیم صهیونستی در سرزمین های کردنشین عراق برای ایجاد تنش با ایران شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی که آمریکایی‌ها برای چین با مقوله تایوان دارند نیز همان مدل سازی اکراین با روسیه است که قدرت‌های نوظهور را درگیر تنش‌ها و چالش و شاید درگیری حوزه پیرامونی در منطقه خودشان کنند و از اقدامات هماهنگ آنان در نظام بین الملل جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120424
  • 105 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.