تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور

  • کد خبر : 120396
  • 01 تیر 1402 - 8:56
انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: در زمینه بهره برداری از ظرفیت‌های موجود عناصر نادر خاکی در مرحله مطالعات اکتشافی قرار داریم که بهره برداری از آن‌ها می‌تواند انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور باشد.

مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص شعار سال اظهارداشت: شرکت تجلی در راستای تحقق  شعاری که رهبر انقلاب در ابتدای سال اعلام کردند، قدم برداشته‌ است و استراتژی خود را براساس موارد گفته شده تنظیم و پیاده کردیم و تاکنون نیز پیشرفت خوبی داشتیم و به حمایت بیشتر سهامداران امیدوار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر رسماً به حیطه مواد نادر خاکی ورود کردیم و این شاخصی است که قبلاً در کشور موجود نبوده است.در استان‌های گوناگون به دنبال بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در حوزه عناصر نادر خاکی هستیم و در این زمینه چندین محدوده در مرحله مطالعات اکتشافی قرار دارد که بهره برداری از آن‌ها می‌تواند انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور باشد.و ورق‌های الکتریکی که در موردش صحبت کردیم در کشور وجود نداشته است. در موارد یاد شده با وجود تحریم‌ها با تکیه به توان داخلی خوب فعالیت کردیم و این موفقیت می‌تواند تداوم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات فعالیت‌های این شرکت در حیطه اقتصاد دانش‌بنیان را این‌گونه تشریح کرد: درحیطه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه لیتیوم وارد شدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بخش تحقیقاتی کار را انجام دادند و در میانه راه به آنان پیوستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

علی‌اکبری در اشاره به برنامه‌های شرکت خاطرنشان کرد: امسال از محل آورده و مطالبات حداقل ۵۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت. از طرفی دو شرکت به نام‌های معدن‌کار باختر و سرمد داریم که اولی تا شش ماه آینده و دومی احتمالاً تا اوائل سال ۱۴۰۳ وارد بورس خواهند شد.

وی ادامه داد: هر کدام از معادن فرآیند مخصوص به خود را دارند این‌گونه نیست که صِرف در اختیار داشتن معدن به ما امکان بهره‌برداری بدهد. باید مشخص شود که ذخیره لازم معدن چقدر است و براساس میزان ذخیره معدن، کارخانه احداث شود. اگرذخیره خوبی داشته باشیم، در حال حاضر در حال انجام کارهای اکتشاف تکمیلی هستی و وقتی این مرحله به پایان رسید می‌توانیم در مورد میزان سرمایه‌گذاری هم صحبت کنیم.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن در خصوص ورقه‌های الکتریکی تولید شده گفت: در ترانس‌ها باید ورقه‌های خاصی باشد که بتواند انرژی را حفظ کند این ورقه‌ها قبلاً از خارج تهیه می‌شد.

علی‌اکبری در پایان درمورد قرارداد شرکت تجلی با شرکت صبانور خاطرنشان کرد: قبل از خریداری شرکت معدن کار باختر ۴۰ درصد سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی بود و صبانور نمی‌توانست افزایش سرمایه داشته باشد، به همین دلیل با شرکت صبانور توافقنامه امضا کردیم که یکی از بندهای این توافقنامه به این موضوع اشاره دارد که به شرطی شرکت را می‌خریم که صبانور در افزایش سرمایه مشارکت کند و طبق توافق کارها انجام شده است.

انتهای پیام/

علی شریفی

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120396
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.