تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری

1

رکود در بازار فولاد

  • کد خبر : 120273
  • 21 خرداد 1402 - 14:41
رکود در بازار فولاد
دلار همچنان روند کاهشی داشته و امروز وارد کانال 47 هزار تومن شد که همین موضوع رکود را بر بازارهای مختلف از جمله فولاد وارد کرده‌ است.

به گزارش سرویس صنعت افق تهران؛ دلار امروز وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد و نسبت به دیروز یک پله دیگر عقب نشینی کرد. این موضوع تاثیر زیادی بر بازارهای مختلف از جمله فولاد گذاشته و رکود را فعلا مهمان بخش‌های مختلف اقتصاد کرده است. دلار اکنون با نرخ ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان به دست متقاضیان می‌رسد.

در این میان، هرچند کاهش نرخ دلار برای عامه جامعه مطلوب است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسان قیمت آسیب‌هایی را به بنگاه‌های تولیدی وارد می‌کند و تامین سرمایه آنها را سخت خواهد کرد؛ به این صورت که در شرایط تورمی بانک‌ها علاقه‌ای به اعطای تسهیلات ندارند و اگر هم یک بنگاه اقتصادی بتواند وامی دریافت کند، آنقدر شرایط بازگشت وام برای این بنگاه سخت می‌شود که عطایش را به لقایش می‌بخشد.

فولادی‌ها اکنون دقیقا در همین نقطه قرار دارند و اگر گفته شود که ادامه این روند منجر به ورشکستگی یرخی بنگاه‌های تولیدی خواهد شد، بیراه نیست. همچنین تامین انرژی چالش دیگر فولادی‌هاست و دولت بر خلاف سال گذشته هنوز نتوانسته نظر فولادی‌ها را جلب کند. اکنون محدودیت برق برای فولادی‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل است که البته وزارتخانه های نیرو و صمت قول مساعدت داده‌اند اما هنوز هیچ خبری نیست.

ادامه این روند برای صادرات بازار ایران مطلوب نیست؛ به این دلیل که ترکیه در حال نفس تازه کردن برای ورود به بازارهای اقتصادی جدید است و روسیه نیز به دلیل جبران هزینه‌های جنگ بازارهای صادراتی را می‌یابد و اگر ایران با کاهش تولید و صادرات مواجه شود، قطعا جایگاه خود را در این زمینه از دست می‌دهد.

نکته قابل توجه اینجاست که بازار منتظر صادرات و عرضه یک کشور نمی‌ماند و رقابت در این شرایط معنا پیدا می‌کند. آمارهای رسمی گمرک چین نیز نشان می‌دهد اغلب محصولات فولادی به خاورمیانه صادر شده که این روند بیانگر آن است که ایران باید با احتیاط بیشتری به دنبال حفظ بازارهای خود تلاش کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=120273
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.