تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه

2

افزایش سقف تسهیلات بانک‌های قرض الحسنه به ٣٠٠ میلیون تومان

  • کد خبر : 117545
  • 21 اردیبهشت 1402 - 10:00
افزایش سقف تسهیلات بانک‌های قرض الحسنه به ٣٠٠ میلیون تومان
سقف ارائه تسهیلات بانک های قرض الحسنه که تا سال ١٣٩٩ حدود ٥٠ میلیون تومان بود، در سال ١٤٠٠ به ٢٠٠ میلیون و برای امسال به ٣٠٠ میلیون تومان رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ ابوذر سروش با بیان اینکه در کشور ٢ بانک قرض الحسنه داریم افزود: سهم این ٢ بانک از قرض الحسنه پس انداز کشور به ٣٠ درصد، از قرض الحسنه جاری به ۴.۵ درصد و از کل نقدینگی بانکی کشور به چهار درصد رسیده و حدود ٢٠ میلیون نفر عضو دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته آمار تسهیلات قرض الحسنه کشور بدون این ٢ بانک ١٨٠ همت (هزار میلیارد تومان) بوده و این ٢ بانک به طور مجزا ١٧٠ همت تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود ۴٨ درصد از تسهیلات قرض الحسنه کشور در سال ١۴٠١ مربوط به ٢ بانک قرض‌الحسنه بود.

معاون نظارت بانک مرکزی خاطرنشان‌کرد: از نظر شاخص های بانکی، مطالبات امسال در شبکه بانکی به ۴.۵ درصد رسیده که پیشتر حتی به ١١ درصد هم رسیده بود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عددی قابل تحسین است و باید گفت که مردم ما خوش حساب هستند.

سروش به موضوع خدمات الکترونیک در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بخش عمده خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب به صورت غیر حضوری انجام می شود و امضای الکترونیک و حتی سفته الکترونیک نیز در حال نهایی شدن است.

وی درباره کارمزد بانک های قرض الحسنه نیز گفت: طبق برنامه ریزی قرار شد که ساماندهی خوبی در حوزه کارمزد انجام شود که در مدل جدید هر سال کارمزد دریافت نخواهد شد، بلکه فقط یک بار و یک مبلغ ثابت حدود ٣٠٠ هزار تومان دریافت خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: البته در بانک قرض الحسنه رسالت نیز حتی همین کارمزد هم دریافت نخواهد شد و فقط رقم ثابت آن دریافت می‌شود و قرار است کارمزد وام های زیر ١٠ میلیون تومان نیز صفر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117545
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.