تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توقف اقدامات دستوری توسط دولت در صنعت فولاد شارژ سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت انحلال شرکت «یادمان سازه» شهرداری تهران تغییر نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تصویب تغییر نام ۱۸ معبر در پایتخت جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ضرورت تعیین هرچه سریعتر زمان انتخابات تعطیلی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ۲ خرداد ضرورت مدیریت مصرف انرژی در تولید مجتمع‌های پتروشیمی خسارت ۷۲ میلیارد دلاری دولت‌ها به گاز کشور نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد ضرورت بروزرسانی قوانین برای کنترل مازاد فولاد کشور برگزاری امتحانات نهایی از ۵ خردادماه تاثیر ورزش بر سلول‌های ایمنی حامی عملکرد مغز اعلام زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده تاثیر پروتئین‌های بیماری آلزایمر بر رشد سلول‌های عصبی اعلام برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به مدت ۷ روز جزئیات ساعات فعالیت موزه‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور اعلام رسمی محرومیت مهدی هاشمی نسب اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران

8

سرانجام تامین اتوبوس در پایتخت

  • کد خبر : 117254
  • 19 اردیبهشت 1402 - 8:50
سرانجام تامین اتوبوس در پایتخت
رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: فشار وارد می‌کنیم که اتوبوس‌ها سریع‌تر تأمین شوند و مجوز واردات اتوبوس را نیز داریم که شهرداری در تلاش است اتوبوس‌های مناسب و به روز را زودتر از موعد تحویل اتوبوس‌های داخلی، تأمین کند،

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها درباره گزارش عملکرد شورای عالی استان‌ها در یک سال گذشته بیان داشت: نظام شورای کشور حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت است.

وی بیان داشت: اصل ۷ قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری در امور کشور این واقعیت مسلمی است که ما فاصله جدی با ابن مطالبه و حق قانونی مردنم داریم

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: هر حرکتی در جهت قرار گرفتن نظام شورای کشور در تصمیم گیری شکل بگیرد به نوعی مداخله مردم در امور کشور پررنگ‌تر می‌شود.

سروری افزود: افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها حدود ۳۷ یا ۳۸ بوده که حوزه توقعات از شورای عالی استان‌ها متناسب با این بودجه نیست.

وی بیان داشت: طبیعتاً این بودجه کفاف نمی‌دهد اما نسبت به گذشته پیشرفت داشته‌ایم.

سروری اعلام کرد: در اولین اقدام سامانه مصوبات شورای عالی راه اندازی شده که رونمایی خواهد شد و در کل کشور نیز این سامانه را به شکل یک پروژه دنبال می‌کنیم تا هرکسی به دنبال مصوبات کل کشور است، بتواند در این سامانه به آن دسترسی پیدا کند که تاکنون تبریز در حال تکمیل سامانه است و دیگر کلانشهرها نیز در حال تکمیل طرح هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تعاملات با دولت عملیاتی نشود باید قطع شود، تصریح کرد: مسئول مربوطه در تفاهم نامه‌ها باید هر ماهه به ما گزارشات لازم را ارائه دهد که چه اقداماتی انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: طرح سوال از شهردار تهران فرآیندی دارد که در حال حاضر این فرآیند در شورا طی نشده است.

وی اظهار کرد: رئیس شورای شهر تهران با مکاتباتی که با شهردار تهران دارند قطعاً موضوع را پیگیری می‌کنند ولی طرح سوال از شهردار تهران انجام نشده است.

وی با تأکید بر این موضوع که چالش‌ها همیشه بد نیست، گفت: در شورای شهر تهران یک رئیس وجود دارد آن هم آقای چمران است و همه زیر پرچم ایشان کار می‌کنیم. نقطه‌ نظرات متفاوت است اما با همه اینها دیدیم که در انتخابات هیأت رئیسه شورا، بنده و آقای چمران با ۲۱ رأی انتخاب شدیم و این نشان از بالاترین سطح همبستگی دارد.

سروری در ادامه بیان داشت: ما به شدت با شهرفروشی مخالفیم، شهردار تهران با حضور در صحن شورا توضیحات کامل را در خصوص فعالیت‌های کمیسیون ماده پنج ارائه خواهد داد.

سروری در خصوص وضعیت نابسامان حمل و نقل عمومی کشور و اصرار برخی افراد به جلوگیری از واردات اتوبوس در کنار تقویت تولید داخلی با بیان اینکه در بخش کارشناسی کشور مشکل اساسی داریم، گفت: نگاه بسته در این زمینه وجود دارد که آثار تخریبی جدی به دنبال دارد.

وی افزود: در تهران با ۱۰ میلیون نفر جمعیت عقب ماندگی‌هایی در بخش‌های مختلف داریم و تناسب بین جمیعت و حمل و نقل وجود ندارد؛ ما معتقدیم برای حمل و نقل داخلی واردات باید مدیریت شده باشد و جایی که تولید داریم باید مقابله کنیم. بنده در مجلس با چند وزیر جنگیدم که باید از تولید داخلی استفاده شود؛ اما وقتی کارخانجات موجود این ظرفیت را ندارند که کل نیازها را تأمین کنند، ما باید چه کنیم؟

نایب رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما از صددرصد تولید داخلی استفاده می‌کنیم، یادآور شد: سوال ما این است که مابقی نیاز شهر را باید چگونه تأمین کنیم؟ باید نیازها با واردات تأمین شود تا مردم در سختی نباشد؛ شهروندان بعضاً یک ساعت منتظر اتوبوس هستند و ما از این وضع خجالت می کشیم.

وی با بیان اینکه معمولاً قشر ضعیفی از اتوبوس استفاده می‌کنند که حتی توان مالی استفاده از تاکسی را نیز ندارند، گفت: با این شرایط برخی تصمیم ناپخته می‌گیرند؛ ما هرچه واحدهای تولیدی داخلی ظرفیت دارند خریداری می‌کنیم که البته نباید به طمع تولیدکننده داخلی و قیمت‌های نجومی منجر شود و منطق دقیق داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: پیش بینی ما برای تحویل اتوبوس‌های داخلی شهریورماه است. البته فشار وارد می‌کنیم که اتوبوس‌ها سریع‌تر تأمین شوند، اما مجوز واردات اتوبوس را نیز داریم که شهرداری در تلاش است اتوبوس‌های مناسب و به روز را زودتر از موعد تحویل اتوبوس‌های داخلی، تأمین کند، البته هنوز مشخص نیست که کشور مبدأ کجاست.

سروری در مورد مطالبات آتش نشانان گفت: در تهران اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده، این اقدامات بخشی از طریق تعاونی‌ها دنبال می‌شود اما باید از شهرداری‌های سراسر کشور نقطه نظرات را دریافت کنیم تا اقدامات منسجمی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بی تردید آتش نشانان در خط مقدم خدمت رسانی به شهروندان هستند و در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند. لذا باید نگاه ویژه‌ای به آنها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117254
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.