تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

اولویت شورای شهر تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو

  • کد خبر : 117001
  • 16 اردیبهشت 1402 - 9:53
اولویت شورای شهر تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اولویت شورای شهر تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری‌ هاشمی، درباره ایجاد دسترسی‌های حمل‌ونقلی در اطراف ایستگاه تازه تاسیس متروی علامه جعفری گفت: یکی از وظایف سازمان ترافیک این است که وقتی یک ایستگاه مترو به عنوان یک حمل‌ونقل انبوه‌بر راه‌اندازی می‌شود، سامانه‌های مکمل آن را در کنارش پیش‌بینی و طراحی کند. شاید پیش از این، خیابان پروانه نیاز به ایستگاه اتوبوس نداشته ولی الان که ایستگاه علامه جعفری راه‌اندازی شد، بایستی خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی متناسب با این ایستگاه ساماندهی بشوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه حتی ممکن است مسیر بعضی خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی به دنبال افتتاح ایستگاه‌های تازه تاسیس تغییر پیدا کند، افزود: به هر حال یک وسیله انبوه‌بر به اینجا آمده و باید بتوانند خطوط را بر مبنای ظرفیتی که ایستگاه ایجاد می‌کند، بازنگری کنند.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید منتظر راه‌اندازی خط دهم متروی تهران باشیم؟، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم به این زودی خط ۱۰ متروی تهران جواب بدهد. به هر شکل یک خطی است که سال‌ها طول می‌کشد تا تونل‌ها، سالن‌ها، ایستگاه‌ها و تجهیزاتش شکل بگیرد. فعلا اولویت شورای شهر تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است و اگر در سال آینده هم نقصی در خطوط هفت‌گانه داشته باشیم باز اولویتمان تکمیل همین خطوط است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال جدید چندین ایستگاه جدید در خطوط راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از خطوطی که دارای ایستگاه جدید خواهد شد، خط ۴ است. طبق گفته‌ها قرار است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳ ایستگاه به متروی تهران اضافه شود.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه در سال جاری وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی چگونه خواهد بود؟، گفت: ایجاد خطوط جدید در این حوزه‌ها موکول به ناوگان جدید هستند. مساله اول شهرداری تهران جبران کمبود ناوگان است. ۶۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۲ را به اتوبوسرانی اختصاص دادیم تا اتوبوس‌های جدید برای خطوط خریداری شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۵۰ میلیارد تومان فقط برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تخصیص یافته است، اظهار کرد: وقتی که ناوگان تکمیل بشود، می‌شود به توسعه خطوط، کاهش سرفاصله‌ها و اصلاح مسیر اندیشید.

بر اساس گزارش سایت شهر، تشکری‌هاشمی خاطرنشان کرد: مساله اصلی از نگاه ما در شورا کسری ناوگان است که امیدواریم باتوجه به بودجه پیش‌بینی شده این محقق بشود. اگر این اتفاق با مشارکت بخش خصوصی انجام بشود بخشی از پول را این بخش به عهده می‌گیرد و ناوگان رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. البته قیمت اتوبوس‌ها در سال گذشته زیر ۴ میلیارد تومان بود و الان به حدود ۷ میلیارد رسیده است. بنابراین قیمت اتوبوس در تعداد اتوبوس‌هایی که امسال به ناوگان اضافه می‌شود، موثر خواهد بود و نمی توان پیش بینی دقیق و برنامه ریزی شده‌ای داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=117001
  • 76 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.