تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

3

عدم اجرای قول‌های شهردار تهران در سال گذشته

  • کد خبر : 116677
  • 11 اردیبهشت 1402 - 9:16
عدم اجرای قول‌های شهردار تهران در سال گذشته
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: بسیاری از قول‌های شهردار تهران در سال گذشته عملی نشد. با اینکه گفتند بودجه سال ۱۴۰۱ را کامل محقق کردند (بلکه یک مقدار بیشتر هم محقق شده است)، ولی نمی‌دانم چرا در مشکلات بنیادی سال گذشته پیشرفت جدی نداشتیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص مشکلات پله‌های برقی سطح شهر و کمبود واگن مترو گفت: علت اینکه شورا امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان روی بودجه حمل و نقل گذاشت، برای رفع همین مشکلات بوده است. اگر واگن کم داریم یا پله برقی‌ها خراب هستند یا قطعات یدکی واگن‌های مترو وجود ندارد، به شهرداری مربوط می‎شود.

وی در ادامه اضافه کرد: وظیفه شورا اجرا نیست و فقط می‌تواند زمینه‌های اجرای کار را برای شهرداری فراهم کند که حسب وظیفه این کار را کرده است. حال اگر شهرداری در اجرا عقب است، شورا وظیفه نظارتی دارد که ورود کند. امسال برنامه داریم که جدی‌تر نظارت کنیم.

قائمی اشاره کرد: بسیاری از قول‌های شهردار تهران در سال گذشته عملی نشد. با اینکه گفتند بودجه سال ۱۴۰۱ را کامل محقق کردند (بلکه یک مقدار بیشتر هم محقق شده است)، ولی نمی‌دانم چرا در مشکلات بنیادی پیشرفت جدی سال گذشته نداشتیم.

این عضو شورای شهر بیان کرد: ما در مورد عملکرد ۱۴۰۱ وقتی می‌توانیم اظهار نظر قطعی و روشن کنیم که گزارش تفریق بودجه را در دست داشته باشیم. با ادعای یک طرفه که ما این میزان محقق کردیم،‌ نمی‌توان اظهارنظر کرد. گزارش تفریغ بودجه کاملاً روشن می‌گوید بودجه چقدر اجرا و چقدر صرف کار دیگر شده است. آنجا محل قضاوت صریح و صحیحی خواهد بود.

قائمی در ادامه اظهار کرد: سال‌هاست که دولت در تعهد خود نسبت به شهرداری عمل نمی‌کند. تقریبا در دو دهه گذشته دولت به تعهدش عمل نکرده است. آقای زاکانی گفتند در هیئت دولت این موضوع بحث شده و آقای رییس‌جمهوری قول مساعد دادند. قول و قرار و گفتار درمانی خوب است، ولی وقتی کاری صورت می‎گیرد که واقعاً یک اقدام عملی را مردم ببینند؛ یعنی اعتباری به شهرداری تزریق شود و شهرداری بتواند حجم قابل توجهی از نیازش را تامین بکند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: ما امسال به دلیل اختیارات فراتری که به شهرداری دادیم، برنامه نظارتمان هم دقیق‌تر و منظم‌‍‌تر خواهد بود. امیدوارم هر ماه گزارشی را در صحن به مردم ارائه بدهیم. امروز در جلسه شورا آقای آخوندی که رییس کمیسیون برنامه و بودجه هستند و در کمیته تخصیص شهرداری هم شرکت می‌کنند، یک گزارش اجمالی از تخصیص‌های شهرداری دادند، امیدوارم این روند ثمر دهد. طبیعی است که در چند ماه اول سال تا هزینه‌ها مشخص شود و قراردادها بسته شود، به نتیجه رساندن زمان ببرد.

در خصوص افزایش کرایه تاکسی‎ها، قائمی گفت: سیستم تاکسی اینترنتی به صورت خودکار متناسب با زمان سفر، طول مسافت و یکسری عوامل دیگر نرخ را محاسبه می‌کند. درست این است که ما در حوزه تاکسی‌های خطی و گردشی ابزار این چنینی داشته باشیم تا نرخ را منطقی و با ابزارهای درست محاسبه کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: ما نمی‌توانیم در تاکسی یک جدول بچسبانیم که مثلاً اگر باران آمد این میزان بدهید، زیرا مشخص نیست که چه میزان باران در نظر گرفته شود یا بار ترافیک یا شیب معبر که در طول سفر تاثیرگذار بر مصرف سوخت هستند، چگونه در نظر گرفته شود. از طرف دیگر هزینه‌ها بسیار بالا رفته و راننده تاکسی هزینه‌های زیادی برای خودروی خود دارد. به همین دلیل راجع به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها ما جلسات زیادی برای تصمیم گیری داشتیم که نه سیخ بسوزد نه کباب.

این عضو شورای شهر در نهایت گفت: ۶۰ درصد افرایش کرایه اینگونه نیست که در همه حالات اعمال شود و در موارد خاص و نادری خواهد بود. دوستان تاکسیرانی قول دادند که یک ابزار را با کمک تاکسی‌های اینترنتی تهیه کنند و در اختیار تاکسی‌داران و مردم قرار دهند که این مسئله شفاف و محاسبه کرایه آسان شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=116677
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.