تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

0

تلاش برای افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال جاری

  • کد خبر : 116591
  • 10 اردیبهشت 1402 - 9:32
تلاش برای افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال جاری
شهردار تهران بیان کرد: در حوزه مترو تلاشمان بر این است در سال ۱۴۰۲ دو برابر سال گذشته و همچنین راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه جدید داشته باشیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ در پنجاه و سومین پویش امید و افتخار، آیین بهره‌برداری از ایستگاه متروی «علامه جعفری» و ۱۴۰۰ متر مسیر تونلی در پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این مراسم با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت به روز شوراها در تقویم گفت:جایگاه شوراها یکی از مسائلی است که در کشور مورد غفلت واقع شده و این جایگاه و ظرفیت‌های آن نیازمند باز تعریف مجدد است.

زاکانی افزود: عدم اجرایی شدن تاکیدات قانون اساسی در رابطه با ظرفیت شوراها برای دو دهه باعث شد، جایگاه این نهاد آنگونه که باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار نگیرد، در حالی که تقویت شوراها باعث افزایش خدمت رسانی عمومی و ایجاد رضایت شهروندان در جامعه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال شورای شهر اهتمام ویژه‌ای برای تحقق اهداف ما در حوزه حمل‌ونقل عمومی داشت، امروز بیش از ۷۰ درصد رفت‌وآمدهای درون شهری با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد، ۳۰ درصد باقی مانده رفت‌وآمدها که مرتبط با حمل‌ونقل عمومی است نیز کفاف لازم را نه از بعد زیرساختی و نه از بعد تجهیزات برای رفت‌وآمد شهروندان تهرانی را ندارد.

وی افزود: در حوزه مترو تلاشمان بر این است در سال ۱۴۰۲ دو برابر سال گذشته افتتاح تونل‌های ورودی مترو به طول ۲۲ کیلومتر به همراه راه اندازی ۱۳ ایستگاه جدید داشته باشیم. همچنین امسال عملیات راه‌اندازی خطوط ۹و ۱۰ مترو شروع خواهد شد و تکمیل خطوط ۷و ۸ مترو نیز تعیین تکلیف می‌شود.

زاکانی در رابطه با افتتاحیه امروز نیز تاکید کرد: خط ۴ یکی از مطلوب ترین خطوط مترو تهران در کنار خط ۶ است. برای راه اندازی ایستگاه علامه جعفری در یکسال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. با این افتتاحیه مسیر توسعه این بخش از خط مترو هموار خواهد شد تا مردم غرب تهران نیز بتوانند از خدمات مطلوب تری در بخش حمل‌ونقل عمومی بهره ببرند.

شهردار تهران افزود : اکثر ایستگاه‌های برنامه‌ریزی شده تهران هنوز افتتاح نشده‌است و از سال بعد باید فاصله افتتاحیه‌های مترو به کم تر از یک ماه برسد.

زاکانی در پایان پیرامون کمک‌های دولت به مجموعه شهرداری با هدف افزایش واگن‌های مترو گفت: با همراهی خوب مجموعه دولت به ویژه معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور انشاالله به زودی تعهدات دولت در رابطه با خرید واگنهای مترو عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=116591
  • 96 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.