تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

3

عدم پیروی مدیریت شهری از الگوی مشخص

  • کد خبر : 116461
  • 08 اردیبهشت 1402 - 9:48
عدم پیروی مدیریت شهری از الگوی مشخص
عضو شوراى شهر تهران بیان کرد: اولین دلیل عدم تحقق جایگاه واقعی شوراها را بایستی نامشخص بودن الگوی اداره امور محلی در کشور دانست.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ احمد صادقى عضو شوراى شهر تهران اظهار کرد: شوراها در وضعیت کنونی تا جایگاه رفیعی که در قانون اساسی جمهوری اسلامى برایشان پیش بینی کرده و شوراها را به عنوان یکی از ارکان اداره امور کشور قلمداد نموده، فاصله طولانى دارند.

وى ادامه داد: مدیریت شهری در کشور هنوز از الگوی مشخص و معینی پیروی نمی کند. در سطح جهانی چند الگوی رایج در زمینه مدیریت شهری داریم که هرکدام ویژگى ها و شاخص های مخصوص به خود و دامنه وظایف و اختیارات مرتبط به خود را داشته و نحوه تعامل آنها با دولت مرکزی یا نهادهای حکومتی نیز مشخص است. در ایران هنوز ما الگوی مشخصی برای نحوه اداره امور محلی نداریم و در برخی از زمینه ها با برخی از الگوهای رایج جهانی اشتراکاتى داریم. پس اولین دلیل عدم تحقق جایگاه واقعی شوراها را بایستی نامشخص بودن الگوی اداره امور محلی در کشور دانست.

صادقى گفت: علیرغم گذشت ٢٣ سال از سابقه فعالیت شوراها هنوز خیلی از دستگاه ها، اعتقاد به این نهادهای مردمی نداشته و در چارچوب قوانین فعلی نیز حاضر به همکاری با این نهاد نبوده و نسبت به آن خود را پاسخگو نمى دانند.

عضو شوراى شهر تهران بیان کرد: قبل از هر چیز بایستی بعد از دو دهه فعالیت شوراها، نسبت به آسیب شناسی علمی و هوشمندانه این نهاد اقدام کنیم و موانع و چالشهای پیش رو را به خوبی شناسایی و برای رفع آنها چاره اندیشی کنیم. بازنگری و اصلاح ساختار و تشکیلات دولت و همین طور شرح وظایف و اختیارات سایر دستگاه ها نیز از دیگر برنامه هاى واجد اهمیت در این زمینه است.

صادقى افزود: اولین و مهم ترین رویکرد ما، اهتمام در تحقق شعار سال با بهره گیرى از ظرفیتها و اختیارات شورا است. بدون شک شورای شهر در چارچوب اختیارات و قوانین موجود نیز مى تواند نقش موثری در مهار تورم و رشد تولید داشته باشد. با رفع قوانین دست و پاگیر، تسهیل شرایط تولید و ارایه مشوق های الزام و موارد متعدد دیگر ما بایستی سهم و نقش خود را در اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری ایفا نماییم. بایستی مردم احساس سهم و نقش بیشتری در اداره امور شهر داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=116461
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.