تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

3

کاهش ۳۵ درصدی ورود پول حقیقی به بورس

  • کد خبر : 116422
  • 07 اردیبهشت 1402 - 11:27
کاهش ۳۵ درصدی ورود پول حقیقی به بورس
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و 558 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 316 میلیارد تومان کمتر بود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در پایان هفته اخیر روند صعودی شاخص‌ کل بورس تهران متوقف شد اما شاخص هم وزن به صعود ادامه داد.

در هفته اخیر، شاخص کل  بورس تهران  در روز دوشنبه ۲ هزار و ۳۶۳ واحد صعود کرد و روز سه‌شنبه ۴۲ هزار و ۲۳۷ واحد بالا آمد.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی  شاخص کل  متوقف شد و ۳ هزار و ۴۲۲ واحد ریزش کرد. در حالی که  شاخص هم وزن  به صعود ادامه داد و در روز چهارشنبه بیش از ۵ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۱ هزار و ۱۵۵ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص  بورس  مثبت ۱٫۷ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۵ هزار و ۷۴۰ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۳٫۴ درصدی را ثبت کرد.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات  بازار سهام  ۱۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد بیشتر از هفته پیش بود. میانگین  ارزش معاملات  خرد  بورس  نیز ۱۷ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۵۹۸ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۱۶ صدم درصدی داشته است.

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۳۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۶۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۹۹ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۵۴ میلیارد تومان بود که در روز سه‌‌شنبه ثبت شد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۱۶ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۷ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان بود و در روز چهار‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر شاهد تداوم  ورود پول حقیقی  به بازار بودیم. در روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۵۵۴ میلیارد تومان بود و روز سه‌شنبه ۹۵۴ میلیارد تومان  پول حقیقی  وارد شد.

در روز چهارشنبه نیز برای نهمین روز معاملاتی متوالی ورود پول ادامه داشت و ۷۱۴ میلیارد تومان  پول حقیقی  وارد شد.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه  ورود پول حقیقی  ۷۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل افت ۳۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=116422
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.