تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

3

پیش بینی بورس فردا ۱۶ فروردین

  • کد خبر : 114898
  • 15 فروردین 1402 - 9:02
پیش بینی بورس فردا ۱۶ فروردین
از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران از سقف مقاومت تاریخی خود رو به بالا عبور کرده است و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برای روز های آینده برخوردار است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ ارزش معاملات روز جاری در بورس تهران به رقم ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش بازار  بورس تهران  در پایان معاملات روز جاری روی رقم ۷ هزار و ۸۴۲ همت قرار گرفت.

در بازار امروز نماد های گروه شیمیایی تمام قد مثبت بودند و پرچم دار این گروه را می‌توان نماد فارس و شفن و زاگرس دانست. در بین بانکی ها نماد بانک صادرات بود که تا اخرین لحظات بازار همچنان بر مدار مثبت معامله می شد و گروه مخابراتی (همراه و اخابر) از جمله نماد هایی مثبت بازار تا دقایق پایانی بودند .

اولین نماد قرارداد آتی شمش طلا با سررسید ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تابلوی بازار مشتقه بورس کالای ایران درج شد که این معاملات از یکشنبه ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالا خبر، وجه تضمین قرارداد آتی شمش طلا که هر قرارداد آن معادل یک گرم طلاست، یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

فردا چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در نماد پی‌پاد به قیمت مبنای ۵۰۰ تومان در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم اعلام شده است که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این  عرضه اولیه  (با توجه به سقف ۵۵۰ تومانی قیمت)، ۲۷۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

از سویی هم اعلام شده است که شمخانی در مذاکره با عربستان جایگزین امیرعبدالهیان شد، و علت این موضوع را این طور عنوان کرده اند که دولت سعودی این درخواست را داشته است. کیهان در باره دلیل جایگرین شدن  دبیر شورای عالی امنیت  ملی به جای وزیر خارجه در مذاکره با عربستان نوشت: اولاً ارتقای سطح مذاکرات به سطح دبیری شورای عالی امنیت ملی، به درخواست طرف سعودی بود. به ماجرا از زاویه واقعی‌تری هم می‌توان نگریست و آن اینکه آقای شمخانی در دولت قبل نیز در سمت فعلی فعالیت داشت، اما این هنر دولت فعلی بود که توانست از ظرفیت آقای شمخانی نیز در پیشبرد سیاست خارجه استفاده مطلوب بکند.

اما مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا د ر خصوص تغییر نرخ ارزی تعیین خوراک پتروشیمی های این گونه عنوان کرده است که  تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی نگران کننده نیست. محمد رحیمی پور مدیر مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص خبر اخیر پیرامون نرخ عرضه محصولات در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه عرضه محصولات پتروشیمی در  بورس کالا  بر اساس قیمت رقابتی تعیین می شود از طرفی حدود ۹۵ درصد بهای تمام شده محصولات این شرکت هزینه خوراک و نفت و میعانات گازی است و نرخ خوراک هم با قیمت نیمایی ۲۸۵۰۰ تومان محاسبه می گردد لذا به نظر می رسد تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با  نرخ نیمایی  ۲۸۵۰۰ برای سهامداران نگران کننده نباشد.

در جریان معاملات امروز شاخص بورس تهران سقف تاریخی مرداد ماه ۱۳۹۹ خود را رو به بالا شکست و به رقم ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار واحدی رسید. اما این رشد در نیمه دوم بازار دوام چندانی نداشت و با عرضه های نسبتاً سنگین نقشه بازار بورس رخ سنگینی را به خود گرفت.

اندیکاتور RSI  شاخص بورس تهران در محدوده های ۸۵ واحدی در حال حرکت است و این نشان از هیجان خرید بالا در بازار است. از سویی عبور شا خص کل بورس تهران از مقاومت تاریخی پیش روی باعث شده است که امید در دل سهامداران برای روز های بهتر پر رنگ‌تر شود. اما این نکته را نیز مد نظر قرار می‌دهند که در این هیجان خرید هر سهمی قابلیت رشد را ندارد و تعداد از نمادهای بازار سرمایه هستند که نسبت به رشد  شاخص همچنان در عقب مانده‌اند و جای برای رشد و جبران این فاصله را دارند.

بازار همچنان منتظر تعیین  قیمت خودرو  توسط  شورای رقابت  است و تا لحظه تدوین این گزارش هنوز قیمتی از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. در طول بازار امروز شایعاتی در بین اهالی بابت تعیین قیمت خودروها دست به دست می شد که بازار  گروه خودرویی  را  کمی به هم ریخت و امروز خبری از صف‌های خرید روی های قبل نبود.

به هر حال از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران از سقف مقاومت تاریخی خود رو به بالا عبور کرده است و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برای روز های آینده برخوردار است. موضوعی که نشان می‌دهد کمتر کسی در بازار سرمایه انتظار افت را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114898
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.