تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

تهران نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل

  • کد خبر : 113248
  • 16 اسفند 1401 - 11:00
تهران نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل
شهردار تهران بیان کرد: نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل هستیم که بنا داریم ظرفیت ناوگان مترو را از هفت به ۱۱ خط برسانیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی در نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه قدرالسهم مترو یک سوم حمل و نقل شهر در نظر گرفته شده است، افزود: اگر قرار باشد ۱۱ خط را تکمیل کنیم، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و برای اتوبوس نیز مطابق با اسناد بالادستی، ۱۱ هزار اتوبوس احتیاج داریم اما امروز در پایتخت حدود ۲ هزار اتوبوس فعال و فاصله معناداری با هدف وجود دارد.

وی درباره وضعیت تاکسی‌های تهران اظهارداشت: عمده ون‌های تهران و ۷۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده است همچنین از مجموع ۳۰۰ هزار موتور کار، همگی نیازمند نوسازی است.

زاکانی ادامه داد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حمل و نقل تهران ۵۰۷ هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران درباره تراموا گفت: برخی از خطوط تهران کشش تراموا را دارد و برای این موضوع یک خط مطالعاتی از آزادی تا ترمینال شرق به طول ۱۸ کیلومتر در حال بررسی است و برای حلقه شمالی نیز حمل و نقل ریلی سبک در دستور کار است.

زاکانی با اشاره به چالش‌های ترافیکی پایتخت افزود: بزرگترین مشکل تهران امروز مسئله ترافیک است به‌ نحوی که اگر تمام پایتخت را تبدیل به خیابان کنیم بازهم به دلیل تولید خودروهای جدید پس‌ از مدتی دوباره با چالش ترافیک روبه‌رو خواهیم شد.

شهردار تهران گفت: یکی از طراحی‌های ما برای رسیدن به اهداف ترافیکی هوشمندسازی شهر تکیه بر مسئله فناوری است تا بتوانیم از این طریق سهم مسافرت‌های شهری شهروندان را کاهش دهیم در قدم بعدی به‌دنبال توجه به زیرساخت‌ها و سامان‌دهی و هوشمندسازی باراندازهای پایتخت به‌ویژه در مناطق ۱۲ و ۱۶ هستیم زیرا این باراندازها علاوه‌بر این‌که سبب آزار و اذیت شهروندان می‌شود تاکنون نفعی برای ما نیز آن‌گونه که باید  نداشته‌اند. مناسب‌سازی معابر شهری یکی دیگر از اهداف ما برای حل مسئله ترافیکی پایتخت است در همین رابطه سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر و امسال ۳۰۰ کیلومتر از معابر پایتخت مناسب‌سازی شده‌اند.

وی تاکید کرد:  برای حل مسائل مرتبط با حمل‌ ونقل عمومی تهران افقی ۵ تا ۷ سال در نظر گرفته‌ایم و در نظر داریم تا سال ۱۴۱۰ به نقطه‌ای برسیم که در آن حمل‌ونقل عمومی کفاف مسافرت‌های شهری شهروندان را بدهد و در تهران از خودروی شخصی کم‌تر استفاده شود. در این افق هفت خط مترو تهران با اعتباری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان و بهره مندی ۶۵ درصدی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در رابطه با برنامه‌های شهرداری تهران برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت:  باید در رابطه با خطوط اتوبوسرانی فعال در تهران بازنگری صورت گیرد زیرا مطابق آمارها ۷۰ درصد از شهروندانی  که از اتوبوس استفاده می‌کنند تنها به وسیله ۳۴  درصد از خطوط فعال اتوبوسرانی جابجا می‌شوند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اتوبوسرانی پایتخت در آینده‌ای نزدیک هفت هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

زاکانی در رابطه با ون و تاکسی‌های فعال در پایتخت نیز گفت:  امروز ۶ هزار ون در تهران فعال‌ که از این رقم چهار هزار دستگاه مربوط به بخش خصوصی و حوزه غیر مرتبط با حمل‌ونقل عمومی است. مطابق مصوبه برنامه سوم باید میزان  خودروهای ون فعال در پایتخت به ۲۵ هزار دستگاه برسد، مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته  این خودروها نیز باید در خطوط ثابت اتوبوسرانی کم مسافر، خطوط ثابت تاکسی‌رانی پر مسافر و سایر خطوطی که مشخص شده‌اند بکار گرفته شوند.

زاکانی در راهبردهای شهرداری تهران برای تأمین منابع مالی حوزه مرتبط با نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت : از طریق مشارکت و مولدسازی منابع در تلاشیم اعتبار لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تأمین کنیم. مولدسازی منابع از نظر ما یعنی استفاده درست و حداکثری از ظرفیت‌های شهر.   به‌عنوان مثال قرار بود پایانه انتهایی خط شش مترو تهران در زمینی به وسعت ۵۹ هکتار در منطقه دولت‌آباد احداث شود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این پایانه را با رقمی کم‌تر به‌جای روی زمین در زیر زمین احداث خواهیم کرد و  با این کار عملا ۵۹ هکتار از زمینی که در اختیار شهرداری است را حفظ کردیم  تا در سایر موارد دیگر مرتبط با خدمت‌رسانی به مردم به‌کارگرفته شود.

برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک بعد از پنج سال وقفه

مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک بعد پنج سال و ابراز خوشنودی از این اتفاق گفت: نوزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک یکی از فرصت های عالی برای گردهمایی متخصصان و اندیشمندان و صاحب نظران مهندسی ترافیک محسوب می شود .

رییس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به خروجی بسیار عالی این کنفرانس بر اساس هم اندیشی و ارتباط مسئولین اجرایی برای حوزهای درون شهری و برون شهری در حوزه مدیریت شهری گفت: امیدواریم در این کنفراس با ارائه راهکارها و ایده های نوین بین المللی در خصوص ارتقاء و رشد سطح مدیریت ترافیک در شهرهای مختلف کشور را شاهد باشیم.

شفیعی در ادامه با اعلام حضور ۲۷۰۰ متخصص و صاحب نظر در حوزه حمل و نقل و ترافیک افزود: در این کنفرانس ده پنل به صورت موازی برگزار شده و هرکدام از این پنل ها در جریان دو روز کنفرانس شش جلسه برگزار خواهند کرد که عملا ما می توانیم شاهد حضور شصت پنل در این کنفرانس باشیم.

وی در ادامه در خصوص جلسات و نشست های تخصصی با حوزه حمل و نقل ترافیک در سطح کلان شهرها در حاشیه این همایش تاکید کرد: امیدواریم این فرصت هم افزایی در حوزه های تخصصی مرتبط با حمل و نقل بتواند شرایط ترافیکی را برای شهروندان سراسر کشور بهبود بخشیده و شاهد ارتقاء کیفی خدمات حمل و نقل و ترافیک در سطح کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در انتها افزود: مهمترین دغدغه شهروندان و مدیریت شهری در کلان شهرهای دنیا موضوع حمل و نقل و ترافیک است که با استفاده از روش های نوین انتظار می رود تا سطح مشکلات ترافیکی را بتوان کاهش داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113248
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.