تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

اختصاص ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به خرید وسایل حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 113176
  • 15 اسفند 1401 - 11:27
اختصاص ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به خرید وسایل حمل و نقل عمومی
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ‌۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ جعفر تشکری‌ هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بهتر است تا این کنفرانس در حوزه دانشی در مسیر اینکه پدیده اجتماعی ترافیک را اصلاح کند، متمرکز بشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراه سازی حل نمی‌شود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می‌شود. لذا نگاهمان را به جای حمل‌ونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم. ما در اولین پروژه نگاهمان این بود که تونل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. نظرمان این بود که بزرگراه‌ها را گسترش بدهیم بحران حل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام داده‌ایم بی نتیجه می‌ماند، لذاحرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند،خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوس‌های تندرو مورد توجه قرار گرفت و دریک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش‌های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت. دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی‌شود، گفت: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی لحاظ شده است.همچنین با کمک دولت یک میلیون و صد و چهل هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.

وی با تاکید بر این نکته که اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند نیاز به بزرگراه سازی نداریم، گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=113176
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.