تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

لزوم تناسب سوخت مصرفی با استانداردهای خودرویی

  • کد خبر : 108060
  • 14 دی 1401 - 12:26
لزوم تناسب سوخت مصرفی با استانداردهای خودرویی
ترکیب خودرو یورو پنج با سوخت کم کیفیت حاضر، نه‌تنها موجب کاهش آلودگی هوا نمی‌شود، بلکه به دلیل عدم تناسب سیستم‌های احتراقی و کنترلی خودرو با سوخت مصرفی، موجب افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو شده و کاهش عمر مفید خودرو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش افق تهران، محمدرسول بنی عامریان با بیان این‌که بی‌شک یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی در جهان امروز، بلوغ استانداردی هر کشوری است، بیان کرد: این موضوع در دنیای امروز به حدی جدی است که تمامی کشورهای توسعه یافته و بخش بزرگی از کشورهای درحال‌توسعه، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در بخش توسعه استانداردهای محصولات مختلف دارند.

به گفته وی، بلوغ و توسعه استانداردهای هر کشوری ضمن افزایش اطمینان و رضایت مشتریان، موجب ارتقای توانمندی تولیدکنندگان و افزایش رقابت‌پذیری آنان می‌شود. استانداردهای هر کشور نشان از توسعه‌یافتگی آن کشور داشته و تدوین استانداردهای روبه‌جلو از ابزارهای ممالک مختلف برای رشد و توسعه به شمار می‌رود.

رییس اداره صحه‌گذاری و تایید نوع محصول ایران‌خودرو با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تاثیرگذاری استانداردها، تناسب استانداردهای مختلف و مرتبط محصولات با یکدیگر است، اظهار کرد: همان‌گونه که برای ایجاد رفاه مردم در بهره‌گیری از انرژی الکتریکی، ولتاژ شبکه برق باید در هم‌گونی کامل با وسایل برقی باشد، استانداردهای تمامی محصولات مختلف مرتبط با یکدیگر نیز باید در همگونی کامل باشند.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو از جمله صنایعی است که استانداردها در آن نقش مهم و غیرقابل‌انکاری ایفا می‌کند و خودرو یکی از محصولاتی به شمار می رود که از پیچیدگی بسیاری برخوردار بوده و با حوزه‌های بسیاری در ارتباط است که یکی از این حوزه‌ها مرتبط با سوخت است.

بنی عامریان افزود: کیفیت سوخت خودرو می‌تواند نقش بی‌بدیلی در رفتار خودرو داشته باشد و به همین دلیل در تمامی کشورهای توسعه‌یافته، استانداردهای سوخت در تناسب بسیار قرین با استانداردهای خودرو است و در صورت عدم رعایت این تناظر نه‌تنها جامعه مصرف از مزایای توسعه بهره‌مند نمی‌شود بلکه تولیدکنندگان نیز دچار مسایل عدیده‌ای می‌شوند.

وی با بیان این‌که کشور ما نیز با سابقه بسیار طولانی در موضوع استانداردها، خارج از این مقوله نیست، گفت: در حالی که سابقه مباحث استانداردی کشور ما بسیار طولانی و فراتر از سایر کشورهای منطقه است، اما عدم تناسب برخی از این استانداردها موجب شده است که کشور از مزایای توسعه بهره‌مند نشود. به‌طور مشخص در حالی که سال‌هاست از اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو پنج می‌گذرد، اما استاندارد سوخت با سرعت بسیار پایین‌تر حرکت کرده و به‌وضوح از استاندارد آلایندگی عقب‌تر است.

رییس اداره صحه گذاری و تایید نوع محصول ایران خودرو هم چنین عنوان کرد: ادامه این مسیر قطعا به نفع جامعه نخواهد بود و در چنین شرایطی اجبار خودروسازان به رعایت استاندارد یورو پنج (باوجود مشقت‌های فراوان تامین و تولید) از یک‌سو، تاکید بر توزیع سوخت با سطح کیفی بسیار پایین‌تر از سوی دیگر، نتیجه‌ای‌ جز ضربه به سرمایه‌های ملی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که در این میان صنعت خودرو حسب وظیفه اجتماعی خود و نیز به جهت تمکین به الزامات مراجع قانونی، تولید خودروهای یورو پنج را سرلوحه کار خود قرار داده و تمامی تولیدات خود را با استاندارد یورو پنج به بازار عرضه می‌کند، اظهار کرد: این در حالی است که در برخی از موارد، سوخت متناظر حتی در حد آزمون نمونه‌های خودرو نیز در اختیار نیست. تخریب سریع کاتالیست به‌عنوان یکی از سیستم‌های گران‌قیمت، افزایش آلودگی هوای شهرها، افزایش هزینه‌های خرید و نگهداری برای مشتریان و…. تنها بخشی از تبعات این عدم تناسب استانداردی است.

رییس اداره صحه گذاری و تایید نوع محصول ایران خودرو، تصریح کرد: باید بتوانیم با ایجاد تناسب بین این استانداردها و همچنین سایر اختلافات مشابه، از هدر رفت منافع با ارزش ملی جلوگیری کرده و حرکت کشور در مسیر تعالی را تسریع بخشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=108060
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.