تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

2

حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی

  • کد خبر : 106886
  • 24 آذر 1401 - 10:26
حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، را از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف کردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح تبصره ای از قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی و … در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان جلسه علنی امروز  نمایندگان درخواست بررسی مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را که از سوی ۱۱۳ نفر از نمایندگان مطرح شد را بررسی کرده و با آن موافقت کردند.

در همین رابطه علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار ندارد، توضیح داد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را  بررسی و  پس از تصویب یک فوریت این طرح در صحن مجلس، در کمیسیون بررسی های کارشناسی روی آن انجام شد که  چهارشنبه هفته گذشته کلیات این طرح در دستور کار صحن قرار گرفت اما نمایندگان با آن مخالفت کردند. اما بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه مجلس، اگر ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست دهند که طرحی که کلیاتش رد شده، مجددا بررسی شود، در صورت موافقت صحن مجددا طرح می تواند در دستورکار مجلس قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دیگر،  واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیر خشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، را از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف کردند.

امروز همچنین در مجلس کلیات طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی تصویب شد و نمایندگان با موارد مربوط به خدمت پزشکان در مناطق محروم موافقت کردند.

همچنین نمایندگان ساز و کار تعهد خدمت دوره های عمومی و دستیاری تخصصی رشته های پزشکی و دندانپزشکی استعدادهای درخشان را تعیین کردند.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، علی نیکزاد نامه استعفای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه را اعلام وصول کرد و گفت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت و فرزند شهید است. دولت رایزنی های زیادی با او کرده و به یک توافق با رییس جمهور رسیده است. ایشان استعفای خود از مجلس را علی رغم میل باطنی‌شان تقدیم کرده است.

رسیدگی به استعفای عزیزی در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم بیانیه ۱۹۶ نماینده مجلس در محکومیت تحریم های رسانه ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی رسانه ملی و بیانیه ۱۹۴ نفر از نمایندگان در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106886
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.