تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

0

رتبه بندی ناشران بورسی تا پایان سال

  • کد خبر : 106811
  • 23 آذر 1401 - 17:25
رتبه بندی ناشران بورسی تا پایان سال
مدیر نظارت بر ناشران بیان کرد: از سال ۹۶ اقدامات مربوط به رتبه‌بندی ناشران انجام شد اما در مقطعی از زمان این اقدام به منظور اصلاح دستورالعمل ها متوقف شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ ولی الله جعفری سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس در یک نشست خبری گفت: شرکتی که متقاضی ورود بر سرمایه است ابتدا باید دستورالعمل پذیرش را رعایت کند، بعد از پذیرش شرکت و ثبت در سازمان بورس باید اطلاعات سنوات جاری و گذشته را افشا کند بعد از بررسی تمام ابهامات شرکت، شرکت عرضه اولیه شده و تحت نظارت بر ناشران سازمان بورس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها باید مطابق زمان بندی ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله را در سامانه کدال منتشر کنند و اگر اطلاعات موردی داشته باشد، باید اصلاح شود.

این مقام مسئول ادامه داد یک نسخه هم بر کارتابل سامانه نظارت بر ناشران قرار می‌گیرد که وظیفه مدیریت نظارت بر ناشران کنترل تمام اطلاعات است.

وی تصریح کرد: محاسبه سهام شناور، توقف و بازگشایی و بررسی صورت مالی و حضور در مجامع از وظایف نظارت بر ناشران است، ۳۲۰ نماد بورسی تحت نظارت بوده و برخی از شرکت‌ها نیز تحت کنترل این مرکز بوده که آمارشان ۳۶۴۵ شرکت است.

جعفری تصریح کرد: شرکت‌های سهام عدالت استانی نیز تحت ثبت سازمان بورس بوده اما فعلاً نمادشان بازگشایی نشده است.

وی ادامه داد: دستورالعمل پذیرش، دستورالعمل افشا اطلاعات، دستورالعمل حاکمیت شرکت‌ها از وظایف مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس است.

جعفری درباره برخورد سلیقه‌ای برای بازگشایی و توقف نمادها گفت: به غیر از ظن دستکاری که وظیفه مدیریت بورس تهران و فرابورس است بقیه موارد توقف و بازگشایی بر عهده مدیریت نظارت بر ناشران است، در این رابطه استانداردها را به نحوی انجام داده‌ایم که توقف‌ها به حداقل برسد.

مدیریت نظارت بر ناشران پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره تأخیر در بارگذاری گزارش‌ها و افشای اطلاعات در سامانه کدال گفت: سعی کرده با اقدامات جدید مانند جریمه شرکت، انتشار اسامی هیئت مدیره تاخیرها را به حداقل برسانیم.

جعفری درباره چگونگی بازگشایی نمادهای سهام عدالت یا سرمایه گذاری استانی گفت: این موضوع حاکمیتی بوده و فراتر از اقدامات سازمان بورس است.

وی درباره رتبه بندی ناشران بورسی نیز گفت: عدم تأخیر در پرداخت سود، امتیاز در استفاده از ابزارهای جدید شورای عالی بورس، گزارش کدال منظم، انضباط مالی از فاکتورهای جدید امتیاز ناشران است.

جعفری اضافه کرد: دستورالعمل جدید حاکمیت شرکت‌ها، آسیب‌های حاکمیتی شرکتی مانند فرد مستقل در هیئت مدیره را برطرف کرده تا مشکلات حاکمیتی شرکت به حداقل برسد.

ولی الله جعفری در پایان گفت: اگر افشای اطلاعات بیش از ۲۰ درصد در درآمدهای عملیاتی شرکت تأثیرگذار نباشد افشا انجام نخواهد شد که می‌تواند توقف نمادها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106811
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.