تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

0

رتبه بندی ناشران بورسی تا پایان سال

  • کد خبر : 106811
  • 23 آذر 1401 - 17:25
رتبه بندی ناشران بورسی تا پایان سال
مدیر نظارت بر ناشران بیان کرد: از سال ۹۶ اقدامات مربوط به رتبه‌بندی ناشران انجام شد اما در مقطعی از زمان این اقدام به منظور اصلاح دستورالعمل ها متوقف شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ ولی الله جعفری سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس در یک نشست خبری گفت: شرکتی که متقاضی ورود بر سرمایه است ابتدا باید دستورالعمل پذیرش را رعایت کند، بعد از پذیرش شرکت و ثبت در سازمان بورس باید اطلاعات سنوات جاری و گذشته را افشا کند بعد از بررسی تمام ابهامات شرکت، شرکت عرضه اولیه شده و تحت نظارت بر ناشران سازمان بورس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها باید مطابق زمان بندی ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله را در سامانه کدال منتشر کنند و اگر اطلاعات موردی داشته باشد، باید اصلاح شود.

این مقام مسئول ادامه داد یک نسخه هم بر کارتابل سامانه نظارت بر ناشران قرار می‌گیرد که وظیفه مدیریت نظارت بر ناشران کنترل تمام اطلاعات است.

وی تصریح کرد: محاسبه سهام شناور، توقف و بازگشایی و بررسی صورت مالی و حضور در مجامع از وظایف نظارت بر ناشران است، ۳۲۰ نماد بورسی تحت نظارت بوده و برخی از شرکت‌ها نیز تحت کنترل این مرکز بوده که آمارشان ۳۶۴۵ شرکت است.

جعفری تصریح کرد: شرکت‌های سهام عدالت استانی نیز تحت ثبت سازمان بورس بوده اما فعلاً نمادشان بازگشایی نشده است.

وی ادامه داد: دستورالعمل پذیرش، دستورالعمل افشا اطلاعات، دستورالعمل حاکمیت شرکت‌ها از وظایف مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس است.

جعفری درباره برخورد سلیقه‌ای برای بازگشایی و توقف نمادها گفت: به غیر از ظن دستکاری که وظیفه مدیریت بورس تهران و فرابورس است بقیه موارد توقف و بازگشایی بر عهده مدیریت نظارت بر ناشران است، در این رابطه استانداردها را به نحوی انجام داده‌ایم که توقف‌ها به حداقل برسد.

مدیریت نظارت بر ناشران پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره تأخیر در بارگذاری گزارش‌ها و افشای اطلاعات در سامانه کدال گفت: سعی کرده با اقدامات جدید مانند جریمه شرکت، انتشار اسامی هیئت مدیره تاخیرها را به حداقل برسانیم.

جعفری درباره چگونگی بازگشایی نمادهای سهام عدالت یا سرمایه گذاری استانی گفت: این موضوع حاکمیتی بوده و فراتر از اقدامات سازمان بورس است.

وی درباره رتبه بندی ناشران بورسی نیز گفت: عدم تأخیر در پرداخت سود، امتیاز در استفاده از ابزارهای جدید شورای عالی بورس، گزارش کدال منظم، انضباط مالی از فاکتورهای جدید امتیاز ناشران است.

جعفری اضافه کرد: دستورالعمل جدید حاکمیت شرکت‌ها، آسیب‌های حاکمیتی شرکتی مانند فرد مستقل در هیئت مدیره را برطرف کرده تا مشکلات حاکمیتی شرکت به حداقل برسد.

ولی الله جعفری در پایان گفت: اگر افشای اطلاعات بیش از ۲۰ درصد در درآمدهای عملیاتی شرکت تأثیرگذار نباشد افشا انجام نخواهد شد که می‌تواند توقف نمادها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106811
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.