تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

3

راه اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است

  • کد خبر : 106552
  • 20 آذر 1401 - 13:03
راه اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست به عنوان مجری این طرح نسبت به پیگیری وعده رئیس جمهور و تامین واگن از طریق بودجه دولت اقدام کند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا در یکصد و سیزدهمین جلسه صحن شورا با اشاره به قول بهره بردار در حضور رئیس جمهور مبنی بر بهره برداری از مترو پرند تا خردادماه، خاطرنشان کرد: فاصله بین ایستگاه پرند تا شهر آفتاب ۳۵ دقیقه است و این خط فقط سه واگن دارد که با احتساب زمان رفت و برگشت قطار ۷۵ دقیقه زمان بر است، لذا باید خط دوم در نظر گرفته می شد و این خط به هشت قطار نیاز دارد.

آقامیری با بیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این خط پیش بینی شده بود، یادآور شد: قرار بود ۲۱۰ میلیارد تومان آن به صورت نقد پرداخت شود که البته انجام نشد، ۱۱۷ میلیارد تومان نیز به صورت غیرنقد از طریق واگذاری ملک برای تأمین تجهیزات پیش بینی شده بود.

وی افزود: قرار شده ۲۵ هکتار زمین به صورت یکجا واگذار شود تا پیمانکار بتواند تجهیزات و لوازم مورد نیاز را بخرد تا این قولی که داده شده محقق شود.

آقامیری در عین حال یادآور شد: ایستگاه متروی پرند نیازمند دو فیدر پست برق با ظرفیت ۷ و نیم مگاوات است که نیروگاه پرند باید آنرا تأمین کند و تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه صد در صدی ساخت مترو از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند بر عهده دولت است، تأکید کرد: شهرداری تهران تنها مجری این طرح است و اگر خرداد ماه طرح تحویل داده نشود، باری روی دوش شهرداری نیست و دولت باید هزینه هر دو خط را تأمین کند، تقاضای من این است که شهرداری از قول رئیس جمهور استفاده کرده و در سویی دیگر تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند و اضافه بر آن بتواند هشت قطار این خط را در اختیار قرار دهد تا قولی که سالها به مردم پرند داده شده، عملیاتی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106552
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.