تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

پرونده ویژه شهرداری تهران؛ تسریع در روند آسفالت‌ریزی

  • کد خبر : 105930
  • 11 آذر 1401 - 10:27
پرونده ویژه شهرداری تهران؛ تسریع در روند آسفالت‌ریزی
یکی از کلان پروژه‌هایی که شهرداری تهران آن را دنبال می‌کند، افزایش میزان تولیدات آسفالت و بهسازی هرچه سریع‌تر آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی پایتخت است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ در طرح خدمت روند بهسازی معابری که تخریبی زیادی داشتند به سرعت به سرانجام رسید و طبق اعلام مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، ۱۵۰۱ اکیپ در طی ۷۷ شبانه‌روز در تهران کار کردند و ۱۸۲۲ بازدید ناظران کیفی صورت گرفته و ۱۲۵۵ معبر بهسازی شده است که متراژ این معابر یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۹۶ مترمربع محسوب می‌شود.

 

سید محمد فیاض با اشاره به اینکه ۱۸۶ هزار تن آسفالت معادل ۱۲۴۰۰ بار کامیون برای اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفت، گفت: در طول یک هفته اجرای «طرح خدمت» معادل ۳۵ درصد آسفالت ۱۴۰۰ فقط در یک منطقه و معادل ۴۵ درصد آسفالت شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، عملیات آسفالت‌ریزی صورت گرفت.

در کنار تسریع در روند بهسازی افزایش میزان تولید آسفالت از دیگر برنامه‌های مهم مدیریت شهری است، در حال حاضر شهرداری تهران چهار کارخانه تولید آسفالت دارد که کارخانه‌های ۶، ۷ و ۹ در منطقه شادآباد و کارخانه شماره ۸ در شهریار است. کارخانه شماره ۶ ظرفیت تولید ۱۶۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۹ ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۷ ظرفیت تولید ۲۰۰ تن آسفالت در ساعت و کارخانه شماره ۸ نیز ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن آسفالت را دارد و در مجموع روزانه چهار هزار تن آسفالت در شهر تهران تولید می‌شود.

حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت دارد

در همین رابطه مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به حجم تولیدات آسفالت توسط شهرداری تهران، گفت: شهر تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱۱۰ کیلومتر مربع بزرگراه‌های اصلی، خیابان‌های اصلی و فرعی هستند. حدود ۱۱ کیلومتر مربع یعنی حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت دارد. در واقع ۱.۶ تا ۲ میلیون تن آسفالت در سال برای نگهداشت وضعیت موجود نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران و سازمان عمران وظیفه نگهداشت سطح شهر تهران دارد، افزود: بر اساس آن ۴ کارخانه آسفالت داریم که البته پاسخگوی همه آسفالت مورد نیاز شهر تهران نیست با توجه به اینکه توان ما بین ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تن تولید است سایر نیازها را از طریق دستگاه‌های دیگر تأمین می‌‎کنیم.

 

حق لطفی بیان کرد: در حال حاضر در حال خرید دو کارخانه با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن هستیم و دستگاه‌ها در حال حرکت به سمت تهران است امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۲ افزایش تولیدات داشته باشیم. در مجموع تا تولید یک میلیون تن فاصله داریم و با خرید این دستگاه‌ها کمبودها رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به جزئیات مساحت کارخانه‌های آسفالت، گفت: ۱۴ هکتار مساحت کارخانه ۶.۷.۹ و ۷.۵ هکتار مساحت کارخانه شماره ۸ است و در کنار آن، کارگاه شماره ۴ که تولید بتن غلتکی را انجام می‌دهد.

تولید ۶۲۰ هزار تن آسفالت از ابتدای سال تاکنون

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا به امروز ۶۲۰ هزار تن تولید داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تولید است. ما سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم اجرای عملیات آسفالت ریزی در شبکه بزرگراهی توسط سازمان عمران و معابر و خیابان‌ها توسط شهرداری مناطق، عملیات آسفالت ریزی انجام می‌شود در واقع تولید را ما انجام می‌دهیم.

حق لطفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کارخانه‌ها تولید آسفالت در شهر آلودگی ایجاد نمی‌کند، گفت: کارخانه‌های جدید که قرار است راه اندازی شود، هیچ نوع آلایندگی ندارد و این کارخانه‌های فعلی نیز در منطقه شادآباد هم آلودگی ندارند و سعی کردیم با رعایت نکات محیط زیستی و کمترین ایجاد آلودگی هم ایجاد نشود.

 

از دیگر مسائل مهمی که در کنار لزوم افزایش در حجم تولیدات کارخانه‌ها، افزایش تعداد دستگاه‌های تولید آسفالت و تسریع در فرآیند آسفالت سازی جهت بهسازی هرچه سریع‌تر و نگهداشت روکش آسفالت معابر پایتخت توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود، «اورهال» دستگاه‌های کارخانه تولید آسفالت است که در توسط سازمان عمرانی شهر تهران پیگیری می‌شود؛ چرا که با اورهال دستگاه‌ها، از توقف تولید جلوگیری و بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت.

دستگاه‌های آسفالت سازی اورهال می‌شوند

در همین رابطه مهدی آبشاری معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره اورهال دستگاه‌های آسفالت سازی، گفت: اورهال‌ها بستگی به کار کارخانه دارد و بسته به میزان خرابی دستگاه‌ها، اورهال انجام می‌شود. هیچگاه کارخانه‌های ما به جهت اورهال تعطیل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: قراردادی ۲۰ میلیاردی برای اورهال داریم که شارژ انباری ما محسوب می‌شود بعد از تهیه قطعات مورد نیاز دستگاه‌ها، بر حسب نیاز هر دستگاه تعویض قطعات و اورهال صورت می‌گیرد.

به دنبال اهمیت موضوع تولید و اجرای آسفالت در پایتخت در دوره فعلی مدیریت شهری، اصحاب رسانه در هفتم آذرماه بازدیدی از کارخانه‌های ۶.۷.۹ آسفالت سازی شهرداری داشتند و در روند جریان فعالیت این کارخانه‌ها و تولید آسفالت برای شهر تهران قرار گرفتند.

توجه ویژه شهرداری تهران در این دوره به بحث بهسازی و روکش مجدد آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی قطعاً اقدام مؤثر در جلب رضایت شهروندان خواهند بود چراکه هرچه میزان تخریبی مسیرهای تردد شهروندان بیشتر شود، انتقاداتشان نسبت به مدیریت شهری افزایش خواهد یافت و نوعی نارضایتی نسبت به عملکرد شهرداری خواهند داشت به همین منظور این اقدام شهرداری از جمله خدماتی است که به صورت ملموس و عینی شهروندان آن را احساس می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105930
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.