تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

2

پرونده ویژه شهرداری تهران؛ تسریع در روند آسفالت‌ریزی

  • کد خبر : 105930
  • 11 آذر 1401 - 10:27
پرونده ویژه شهرداری تهران؛ تسریع در روند آسفالت‌ریزی
یکی از کلان پروژه‌هایی که شهرداری تهران آن را دنبال می‌کند، افزایش میزان تولیدات آسفالت و بهسازی هرچه سریع‌تر آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی پایتخت است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ در طرح خدمت روند بهسازی معابری که تخریبی زیادی داشتند به سرعت به سرانجام رسید و طبق اعلام مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، ۱۵۰۱ اکیپ در طی ۷۷ شبانه‌روز در تهران کار کردند و ۱۸۲۲ بازدید ناظران کیفی صورت گرفته و ۱۲۵۵ معبر بهسازی شده است که متراژ این معابر یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۹۶ مترمربع محسوب می‌شود.

 

سید محمد فیاض با اشاره به اینکه ۱۸۶ هزار تن آسفالت معادل ۱۲۴۰۰ بار کامیون برای اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفت، گفت: در طول یک هفته اجرای «طرح خدمت» معادل ۳۵ درصد آسفالت ۱۴۰۰ فقط در یک منطقه و معادل ۴۵ درصد آسفالت شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، عملیات آسفالت‌ریزی صورت گرفت.

در کنار تسریع در روند بهسازی افزایش میزان تولید آسفالت از دیگر برنامه‌های مهم مدیریت شهری است، در حال حاضر شهرداری تهران چهار کارخانه تولید آسفالت دارد که کارخانه‌های ۶، ۷ و ۹ در منطقه شادآباد و کارخانه شماره ۸ در شهریار است. کارخانه شماره ۶ ظرفیت تولید ۱۶۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۹ ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۷ ظرفیت تولید ۲۰۰ تن آسفالت در ساعت و کارخانه شماره ۸ نیز ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن آسفالت را دارد و در مجموع روزانه چهار هزار تن آسفالت در شهر تهران تولید می‌شود.

حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت دارد

در همین رابطه مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به حجم تولیدات آسفالت توسط شهرداری تهران، گفت: شهر تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱۱۰ کیلومتر مربع بزرگراه‌های اصلی، خیابان‌های اصلی و فرعی هستند. حدود ۱۱ کیلومتر مربع یعنی حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت دارد. در واقع ۱.۶ تا ۲ میلیون تن آسفالت در سال برای نگهداشت وضعیت موجود نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران و سازمان عمران وظیفه نگهداشت سطح شهر تهران دارد، افزود: بر اساس آن ۴ کارخانه آسفالت داریم که البته پاسخگوی همه آسفالت مورد نیاز شهر تهران نیست با توجه به اینکه توان ما بین ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تن تولید است سایر نیازها را از طریق دستگاه‌های دیگر تأمین می‌‎کنیم.

 

حق لطفی بیان کرد: در حال حاضر در حال خرید دو کارخانه با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن هستیم و دستگاه‌ها در حال حرکت به سمت تهران است امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۲ افزایش تولیدات داشته باشیم. در مجموع تا تولید یک میلیون تن فاصله داریم و با خرید این دستگاه‌ها کمبودها رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به جزئیات مساحت کارخانه‌های آسفالت، گفت: ۱۴ هکتار مساحت کارخانه ۶.۷.۹ و ۷.۵ هکتار مساحت کارخانه شماره ۸ است و در کنار آن، کارگاه شماره ۴ که تولید بتن غلتکی را انجام می‌دهد.

تولید ۶۲۰ هزار تن آسفالت از ابتدای سال تاکنون

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا به امروز ۶۲۰ هزار تن تولید داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تولید است. ما سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم اجرای عملیات آسفالت ریزی در شبکه بزرگراهی توسط سازمان عمران و معابر و خیابان‌ها توسط شهرداری مناطق، عملیات آسفالت ریزی انجام می‌شود در واقع تولید را ما انجام می‌دهیم.

حق لطفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کارخانه‌ها تولید آسفالت در شهر آلودگی ایجاد نمی‌کند، گفت: کارخانه‌های جدید که قرار است راه اندازی شود، هیچ نوع آلایندگی ندارد و این کارخانه‌های فعلی نیز در منطقه شادآباد هم آلودگی ندارند و سعی کردیم با رعایت نکات محیط زیستی و کمترین ایجاد آلودگی هم ایجاد نشود.

 

از دیگر مسائل مهمی که در کنار لزوم افزایش در حجم تولیدات کارخانه‌ها، افزایش تعداد دستگاه‌های تولید آسفالت و تسریع در فرآیند آسفالت سازی جهت بهسازی هرچه سریع‌تر و نگهداشت روکش آسفالت معابر پایتخت توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود، «اورهال» دستگاه‌های کارخانه تولید آسفالت است که در توسط سازمان عمرانی شهر تهران پیگیری می‌شود؛ چرا که با اورهال دستگاه‌ها، از توقف تولید جلوگیری و بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت.

دستگاه‌های آسفالت سازی اورهال می‌شوند

در همین رابطه مهدی آبشاری معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره اورهال دستگاه‌های آسفالت سازی، گفت: اورهال‌ها بستگی به کار کارخانه دارد و بسته به میزان خرابی دستگاه‌ها، اورهال انجام می‌شود. هیچگاه کارخانه‌های ما به جهت اورهال تعطیل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: قراردادی ۲۰ میلیاردی برای اورهال داریم که شارژ انباری ما محسوب می‌شود بعد از تهیه قطعات مورد نیاز دستگاه‌ها، بر حسب نیاز هر دستگاه تعویض قطعات و اورهال صورت می‌گیرد.

به دنبال اهمیت موضوع تولید و اجرای آسفالت در پایتخت در دوره فعلی مدیریت شهری، اصحاب رسانه در هفتم آذرماه بازدیدی از کارخانه‌های ۶.۷.۹ آسفالت سازی شهرداری داشتند و در روند جریان فعالیت این کارخانه‌ها و تولید آسفالت برای شهر تهران قرار گرفتند.

توجه ویژه شهرداری تهران در این دوره به بحث بهسازی و روکش مجدد آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی قطعاً اقدام مؤثر در جلب رضایت شهروندان خواهند بود چراکه هرچه میزان تخریبی مسیرهای تردد شهروندان بیشتر شود، انتقاداتشان نسبت به مدیریت شهری افزایش خواهد یافت و نوعی نارضایتی نسبت به عملکرد شهرداری خواهند داشت به همین منظور این اقدام شهرداری از جمله خدماتی است که به صورت ملموس و عینی شهروندان آن را احساس می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105930
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.