تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

2

نامه رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر به جهانگیری

  • کد خبر : 10495
  • 25 اسفند 1397 - 16:08

محمد سالاری در نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار ایجاد مدیریت هماهنگ و یکپارچه با اجرای سند مجموعه شهری تهران و تحقق حکمرانی منطقه‌ای شد. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، در بخش هایی از نامه رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران به جهانگیری آمده است:  بارگذاری‌های جمعیتی در مجموعه شهری […]

طراحی نمای ساختمان ها نیازمند بررسی و پایش است

محمد سالاری در نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار ایجاد مدیریت هماهنگ و یکپارچه با اجرای سند مجموعه شهری تهران و تحقق حکمرانی منطقه‌ای شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، در بخش هایی از نامه رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران به جهانگیری آمده است:

 بارگذاری‌های جمعیتی در مجموعه شهری تهران و شهرهای پیرامون از ظرفیت اکولوژیکی آن فراتر رفته و اگر این روند متوقف نشود بدلیل عدم تأمین زیرساخت‌های اساسی، زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنین در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

  در عرض ۶۰ سال درصد شهرنشینی در کشور از ۳۲ درصد در سال ۱۳۳۵ به ۷۴ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است. توزیع ناهمگون جمعیت و فعالیت و عدم اجرای سیاست‌های کلی آمایش سرزمین در طول سالیان متمادی گذشته موجب شده بیش از ۱۷ درصد از جمعیت کشور در یک درصد از مساحت سرزمین یعنی محدوده مجموعه شهری تهران ساکن شوند. در فاصله سال‌های ۴۵ تا ۹۵ جمعیت شهر تهران ۳ برابر و جمعیت پیرامون آن ۵ برابر شده است.

 کیفیت زندگی در استان تهران به‌شدت افت کرده است به‌طوری‌که تنها در بعد کالبدی دارای ۴ میلیون و پانصد هزار نفر بدمسکن اتوزیع

جمعیتست.

 نگاه جامعی در حمل‌ونقل مجموعه شهری وجود نداشته و حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای و یکپارچه نیز در این مجموعه شهری به سرانجام نرسیده است.

  روزانه یک میلیون و دویست‌ و پنجاه هزار نفر با ۵۳۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از شهرهای اطراف به تهران وارد و از آن خارج می‌شوند و حجم زیادی از ترافیک، آلودگی و هزینه حمل‌ونقل و انرژی را به محیط‌زیست و اقتصاد تحمیل می‌کنند.

 مجموعه مشکلات موجود در کلانشهر تهران حاصل تفرق سیاسی تمام‌عیار و تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای این محدوده‌ سرزمینی است به نحوی که حدود ۱۲۰۰ مرجع صدور پروانه ساختمانی در این محدوده سرزمینی وجود دارد.

  سند مجموعه شهری تهران که اول‌بار در دولت اصلاحات تهیه شد ، اگر به اجرا درمی‌آمد، می‌توانست گام مهمی در جهت تحقق حکمرانی منطقه‌ای باشد که متأسفانه با پایان دولت اصلاحات، این سند به بوته فراموشی سپرده شد.

 ضرورت دارد هرچه سریعتر مدیریت هماهنگ و یکپارچه با احیاء و اجرای سند مجموعه شهری تهران و تحقق حکمرانی منطقه‌ای تحقق یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=10495
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.