تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

2

عملیاتی شدن تمام پروژه‌های عمرانی در شهر

  • کد خبر : 104599
  • 23 آبان 1401 - 10:05
عملیاتی شدن تمام پروژه‌های عمرانی در شهر
شهردار تهران با حضور در صحن شورا، ضمن تقدیم برنامه چهارم توسعه شهر تهران به شورا؛ از عملیاتی شدن تمام پروژه‌های شهری در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان یکصدوپنجمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد با اشاره به تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران اظهار کرد: این برنامه بر اساس ۳۴ سیاست شورای شهر تهران که به شهرداری ابلاغ شده است تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه چهارم توسعه در ادامه سه برنامه قبلی شهر تهران است گفت: در گذشته هم برای تدوین برنامه‌های توسعه زحمات زیادی کشیده شده است اما برنامه چهارم توسعه تفاوت‌های جدی را با برنامه‌های قبل دارد و نخستین تفاوت آن این است که برنامه سوم توسعه در یک بازه زمانی دو سال و نیم تدوین شده بود اما برنامه چهارم توسعه کمتر از سه ماه تهیه و تنظیم شده است.

شهردار تهران با اشاره به بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارشناس داخل و خارج از شهرداری جهت تدوین برنامه چهارم توسعه تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و خبرگان شهری در مجموعه شهرداری و همچنین تعداد قابل توجهی از کارشناسان در خارج از شهرداری در تهیه و تدوین برنامه چهارم توسعه تلاش کرده‌اند.

زاکانی با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی فعال جهت تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران گفت: بر همین اساس ۳۴ سیاست ابلاغ شده شورای شهر تهران در تدوین برنامه استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه در قالب ۶۰ ماده و ۲۶۱ حکم تنظیم شده است گفت: این برنامه امروز تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد.

شهردار تهران افزود: البته ارائه برنامه چهارم توسعه پیام دیگری در دل و جان خود دارد و این مسئله مهم است که اگر برنامه قبل در یک بازه زمانی دو سال و نیمه تنظیم شد، برنامه چهارم توسعه در زمان آشوب آشوبگران و اغتشاشگران تهیه و تنظیم شده است.

زاکانی با بیان اینکه اغتشاش در سطح شهر تهران، باعث نشد که ما در شهرداری مسیر برنامه‌ریزی و‌ آبادانی شهر را متوقف کنیم، گفت: نزدیک به ۵۰ روز است که ما با آشوبگران در سطح شهر تهران مواجه بوده‌ایم اما مسیر خدمت خود را تغییر نداده‌ایم و در شنبه‌های امید و افتخار پروژه‌های قابل توجهی به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه بار دیگر نقشه شوم دشمنان جمهوری اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دنباله‌های شوم این کشورها از جمله اسرائیل غاصب و حکومت کودک‌کش آل سعود بر آب شد، گفت: بار دیگر ملت ایران در این مسیر موفق شدند و دشمنان بار دیگر شکست خوردند.

شهردار تهران ادامه داد: در شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن، گام‌های استواری را برای ارائه خدمات در طی یک سال گذشته و در همین ایام انجام داده است و علیرغم اینکه به آتش‌نشانان، پاکبانان و حتی مجموعه خدماتی ما صدماتی وارد شد به هیچ عنوان خدمت‌رسانی به شهروندان متوقف نشد و این مسیر همچنان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

زاکانی با اشاره به تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور این برنامه در بازه زمانی ۴ ساله و در قالب اهداف و شاخص‌ها و افق‌ها و چارچوب‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه سعی شده که به اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم، چارچوب برنام جامع و ۳۴ سیاست ابلاغی شورای شهر تهران توجه شود گفت: ۱۲ رویکرد در این برنامه استخراج شده است که تمام گام‌های ما منطبق با رویکردها خواهد بود ضمن اینکه ۴ تحول در برنامه چهارم توسعه در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به تحول درون‌زا، تحول کالبدی شهر، تحول روحی و نرم شهر و همچنین تحول فناورانه اشاره کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه ۶ محور فرهنگی – اجتماعی، حمل و نقل، خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری و توسعه مدیریت و هوشمندسازی مد نظر قرار گرفته است گفت: در برنامه چهارم توسعه احکام آن نسبت به برنامه قبلی کمتر شده است به طوری که در برنامه سوم ۳۷۸ حکم داشته است که در برنامه چهارم این تعداد به ۲۶۱ حکم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برنامه چهارم توسعه با اولویت حمل و نقل، نوسازی بافت فرسوده و هوشمندسازی شهر تهیه و تدوین شده است. همچنین ارتقاء حوزه فرهنگی و ساماندهی مسائل اجتماعی نیز مد نظر قرار گرفته است و ان‌شاءالله خاتمه این برنامه تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

زاکانی با اشاره به پیش‌بینی ۱۶۷ همت در قالب نوسازی شهر در برنامه چهارم توسعه گفت: این بودجه جدای اعتباراتی است که برای نگه‌داشت، پرداخت دستمزد پیش‌بینی شده است و اکثر اعتبارات ما در برنامه چهارم معطوف به شهر خواهد بود.

شهردار تهران همچنین به بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز در دی ماه تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد و بودجه‌های سالیانه شهرداری بر اساس برنامه چهارم توسعه تهیه و تنظیم خواهد شد.

وی ضمن اعلام این خبر خوش برای شهروندان تهرانی در حوزه پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: تقریبا تمام پروژه های عمرانی شهر عملیاتی شده است غیر از پروژه شهید متوسلیان که یک طرح بسیار فوق‌العاده در قالب تونل ۹ کیلومتری در درون شهر خواهد بود که البته مقدمات این طرح نیز در دستور کار قرار گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه تحقیقا همه پروژه‌های شهری در شهر تهران اجرا شده گفت: علاوه بر این پروژه‌های جدید در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود آغاز شده است و ان‌شاءالله بتوانیم شرایط خوبی را در سطح شهر تهران فراهم کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به شنبه‌های امید و افتخار و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید گفت: بالغ بر ۸۰ درصد از پروژه‌ها در قالب شنبه‌های امید و افتخار خاتمه آنهاست و کمتر از بیست درصد از پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار کلنگ‌زنی خواهد شد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به آغاز بال غربی بزرگراه یادگار امام اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104599
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.