به گزارش افق تهران، سید احسان خاندوزی در مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه ایران و رونمایی از سامانه «بیمه ایران من» اظهار کرد: صنعت بیمه کشور علیرغم همه فشارها و تنگناهایی که به لحاظ تحریمهای بین المللی و مشکلاتی که در حوزه اتکایی با آن مواجه است اما توانسته مهمترین منبعی باشد که فعالان اقتصادی کسب و کارها تولیدکنندگان و تجار ما با اتکا به خدمات صنعت بیمه تجاری بتوانند فعالیتهای اقتصادی خود را به پیش برند.
وزیر اقتصاد با اظهار امیدواری نسبت به رفع موانع و همگرایی بیشتر در مسیر هدفگذاریهای صنعت بیمه یادآور شد: به جهت شاخص معروف ضریب نفوذ وضعیت قابل دفاعی نداریم و بیشتر از اینها باید حرکت میکردیم؛ از هدفگذاریهای قانون برنامه و سایر اسناد بالادستی نیز عقب هستیم و لازم است تحرک بیشتر و همیت بالاتری از طرف مدیران بیمه کشور صورت گیرد.
وی گفت: روند روندی پرتلاش است؛ اینکه در ۷ ماهه امسال ۶۰ درصد افزایش طرح بیمه تولیدی در مجموعه بیمه های کشور شکل گرفته نشان می دهد که حرکت و رقابت وجود دارد؛ آن هم نه رقابت در گرفتن سهم سایر رقبا در بازار، بلکه رقابت از طریق توسعه خدمات و بالا بردن سطح پوشش و فرهنگ بیمهگری و بیمه خواهی در کشور، کیفیت ارائه خدمات متناسب با نیاز فعالان اقتصادی و اجتماعی.
وی با اشاره به نیازهای متفاوت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اظهار کرد: ما برای بسیاری از این نیازها هنوز محصولات و ابتکارات بیمهای قابل اتکایی نداشتهایم که آن نیازها را مرتفع کند تا از طریق این دست رقابت های سالم سازنده بتوانیم به اهداف قوانین و مقررات برسیم.
خاندوزی با تاکید بر ضرورت ایفای نقشی فراتر از یک رکن نظام مالی کشور برای صنعت بیمه بیان کرد: نقش آفرینی و سهم شرکتهای بیمه حتی در تامین مالیاستراتژیک اقتصاد ایران کمرنگ است و خلاء محصولاتی که بتوانیم با حوزه بازار سرمایه مرتبط کنیم را در این صنعت داریم و هنوز فضای کار بسیار زیادی برای حرکت تحولی وجود دارد.
وی تاکید کرد: فراتر از نقشی که خود بیمه دارد، در زمینه هدف نهایی یعنی روحی که توسعه بیمه در یک کشور می تواند تماماً مستقر کند هم نیازمند تلاش و همدلی زیادی هستیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به نیاز اقتصاد ایران به کارویژهای که بیمهها برای کسب وکار میتوانند فراهم کنند، گفت: صنعت بیمه در حال کمک برای تامین آتی است تا خاطرجمعی نسبت به آینده ایجاد کنیم و بدانیم برای هر احتمال و اتفاقی محافظی، پوششی و کمکی برای آنکه کمترین آسیب به فعالان اقتصادی وارد شود، وجود دارد؛ همین هسته مرکزی که کارویژه نهایی این صنعت است نه تنها برای کسبوکارهای خرد و شرکتهای تولید کننده و صادرکنندهای که میخواهند محصولات خود را بیمه کنند بلکه برای مجموعه اقتصاد ایران یک ضرورت است.
وی گفت: نیازمندیم در همه بخشهای اقتصادی که دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا زمانی که تردیدی درباره آتیه اقتصاد ایران ایجاد می شود و اخبار ناامیدکننده و تضعیفکنندهای میرسد، این کارویژه یعنی تامین آتیه و خاطرجمعی نسبت به آینده را با کمک همه فعالان اقتصادی در سایر صنایع از طریق صاحب نظران، دلسوزان، مدیران و یا صاحبان قلم و اندیشه تقویت کند.
انتهای پیام/